תושבי הכפר הדרוזי חורפיש שבגליל העליון המומים בעקבות מותו אמש של כרים ריאדה בן ה-15 כתוצאה מאבן שנפלה עליו באגם מונפורט שבמעלות תרשיחא בעיצומו של אימון ספורט. ראש המועצה וחברי משפחה סיפרו היום (שלישי) בכאב על "נער חייכן שאהב את קבוצת הריצה שלו", והסבירו כי אף שהאתר שאותו פוקדים המוני מבקרים בשנה לא נחשב מסוכן - מדובר במחדל בטיחותי.
"זאת טרגדיה שאנחנו עדיין לא מצליחים לעכל", אמר ראש המועצה מופיד מרעי, "כרים, שלומד בחטיבת הביניים, עסק בפעילות ספורט עם חבריו מקבוצת הריצה. הם יצאו לאימון באגם מונפורט, ומסיבה לא ברורה אחת הקורות התנתקה מהספסל והוא נהרג".
2 צפייה בגלריה
כרים ג'יאדה נהרג מחפץ כבד שנפל, ככל הנראה במהלך פעילות גופנית במעלות תרשיחא
כרים ג'יאדה נהרג מחפץ כבד שנפל, ככל הנראה במהלך פעילות גופנית במעלות תרשיחא
כרים ג'יאדה. "אהוב, ספורטיבי, חייכן"
"זאת טרגדיה שהתרחשה אתמול, בדיוק ביום הנסיגה של כוחות צה"ל מלבנון", המשיך ראש המועצה, "אביו, רביע, הוא חייל צד"ל לשעבר. הוא נקלט אצלנו בחורפיש עם משפחות צד"ל נוספות. יש להם ילד צעיר יותר. אנחנו פשוט כואבים, המומים ומתקשים לעכל את שקרה".
אנואר, ידיד המשפחה, סיפר על כרים: "מדובר בילד חייכן, אוהב ספורט, מחונך ואהוד, שאהב מאוד להיות בקבוצות הריצה. כולנו מבכים את לכתו ומתקשים מאוד לעכל זאת".
2 צפייה בגלריה
צעיר נפצע מחפץ כבד שנפל, ככל הנראה במהלך פעילות גופנית במעלות תרשיחא
צעיר נפצע מחפץ כבד שנפל, ככל הנראה במהלך פעילות גופנית במעלות תרשיחא
הקורה שאבן ממנה קרסה - והרגה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
חסן שנאן, חבר המשפחה שבנו למד בשכבה עם כרים, ציין בריאיון לאולפן ynet כי "הוא נחשב כבן-אח". הוא סיפר כי ביקר הבוקר בזירת האסון. "בפעילות ספורטיבית מטעם בית הספר, שלחו קבוצת רצים שמתכוננים לריצה בחוץ לארץ להתאמן באגם. בסוף האימון, כשהם כבר סיימו, כרים רצה לעלות לקורה ולעשות תרגיל מתח. יש שם שתי קורות אחת ליד השנייה, חצי מזו שנפלה לא הייתה מקובעת. כשהוא עלה לקורה, היא נפלה עליו וכך הוא קיפח את חייו".
שנאן סיפר כי אגם מונפורט כלל לא נחשב מקום מסוכן. "באים לאתר הזה אלפי מבקרים כל שנה, אולי מאות אלפים מכל הארץ. זה מקום תיירותי. ובאזור שלנו, כל אוהבי הספורט יורדים מהכפרים ובאים להתאמן שם. אין ספק שהיה שם מחדל בטיחותי שלא נצפה קודם, לצערי כמו שמבינים תמיד אחרי אסונות", אמר.
בתוך כך, המשטרה ממשיכה בחקירת האסון, והבוקר הגיעו לפארק שבו אירע האסון חוקרי משטרה וגם אנשי עירייה ממעלות לבחינת הממצאים. הלווייתו של כרים הייתה אמורה להתקיים הבוקר, אך היא נדחתה בשל שליחת הגופה לנתיחה במכון לרפואה משפטית.