צה"ל ושב"כ עצרו אמש (ראשון) כמה חשודים בכפר הפלסטיני דיר ניזאם, בחשד ליידוי אבנים בפיגוע שבו נפצעה באורח קשה רבקה טייטל. החשודים הועברו לחקירת שב"כ. מצה"ל נמסר כי הלוחמים ממשיכים בפעילות במרחב עד להשלמת המעצרים.
הפיגוע התרחש אתמול בצהריים בכביש 465 ליד היישוב נווה צוף שבחבל בנימין. טייטל, בשנות ה-30 לחייה, אשתו של המחבל היהודי ג'ק טייטל, נסעה במכונית המשפחתית עם שניים מילדיה, בני 15 ו-11, שלא נפגעו. על פי אחד הגורמים בזירה, בנה של רבקה הרים את בלם היד ומנע תאונה.
5 צפייה בגלריה
פעילות כוחות צה"ל בכפר דיר ניזאם
פעילות כוחות צה"ל בכפר דיר ניזאם
הלוחמים ממשיכים בפעילות. כוחות צה"ל בכפר דיר ניזאם
(צילום: דובר צה"ל )
5 צפייה בגלריה
פעילות כוחות צה"ל בכפר דיר ניזאם
פעילות כוחות צה"ל בכפר דיר ניזאם
(צילום: דובר צה"ל )
כוח צה"ל פתח במרדף אחר חשודים ביידוי האבנים וכיתר את הכפר הסמוך דיר ניזאם, שבמרחב החטיבה המרחבית "אפרים". "נודע לי על פציעתה של אחותי בפיגוע מסרטון שרץ ברשת. זה קשה להתעדכן ככה על דברים, אמא שלנו אישה מבוגרת וזה לא פשוט", אמרה ל-ynet שרה אביטן, אחותה של טייטל.
"הספקתי לראות את רבקה כשהיא מעורפלת הכרה עם פגיעה בראש", סיפרה אחותה אביטן. "דיברתי איתה והיא מאוד תשושה. היא רק הזיזה את העיניים והבנתי שהיא יודעת מי אני. אמרתי לה שהילדים בסדר גמור והם בבית. צריך לדעת שאבן הורגת. לצערנו זה קורה כל יום, אבל אין נפגעים אז לא שומעים על זה. לא ייתכן שזו המציאות שלנו בכבישים בין היישובים.
"רבקה סובלת מפגיעת ראש, יותר מזה אנחנו כרגע לא יודעים, מחכים לרופאים שיעדכנו אותנו ומחכים שיחליטו מה לעשות. עוד לא החליטו אם לנתח אותה. אנחנו פה כדי להיות איתה וביישוב עוזרים לילדים".

5 צפייה בגלריה
רבקה טייטל
רבקה טייטל
רבקה טייטל
(צילום: יריב כץ)
5 צפייה בגלריה
אישה נפצעה באורח קשה בפיגוע יידוי אבנים באזור בנימין
אישה נפצעה באורח קשה בפיגוע יידוי אבנים באזור בנימין
זירת פיגוע האבנים בבנימין
(צילום: מועצת בנימין )
מוקדם יותר אתמול אמר מנהל יחידת הטראומה וכירורגיה קריטית במרכז הרפואי שיבא, ד"ר יורם קליין: "הגיעה אלינו מטופלת במצב קשה והיא סובלת מפציעת ראש. כרגע היא במעקב צמוד ותלך לבדיקות נוספות שבמסגרתן נחליט אם היא צריכה ניתוח או לא. היא בהכרה אבל יש לה פגיעה משמעותית בראש. בשעות הקרובות נחליט אם לנתח אותה, הכול על פי בדיקות ההדמיה החוזרות שאנו מתכוונים לעשות".
האחות שרה אביטן היא אשתו של משה אביטן, שנפצע בראשו באורח קשה בפיגוע ירי ב-2009 בציר אלון. אחרי הפיגוע אתמול היא הגיעה לבית החולים שיבא עם אחות נוספת – דסי.
דסי אמרה: "זאת הפעם השנייה שהמשפחה שלנו נפגעת מטרור. גיסי משה הוא כבד ראייה כתוצאה מהפיגוע לפני 12 שנה ו-100% נכה. אנחנו נוהגים לחשוב שאבנים זה משהו קטן ובדרך כלל זה לא מוזכר בכלל בתקשורת, אבל זה יכול להיות לא פחות מסוכן מירי".
באזור אירעו לאחרונה כמה מקרי יידוי אבנים. מהתמונות ומהסרטונים שהועברו מהזירה נראה כי האבן שהושלכה לעבר כלי הרכב חדרה את השמשה הקדמית ופגעה בטייטל שנהגה.
על הפיגוע הוסיפו האחיות: "אנחנו יהודים וזה כבר מספיק בשבילם, הם לא צריכים יותר מזה. אלה בני עוולה, הם לא בוחנים, הם לא מחפשים משהו ספציפי".
פורסם לראשונה: 23:11, 03.01.21