אף שהשר לביטחון פנים אמיר אוחנה העריך כי היעד לא היה בית ערבי, אביו של מוחמד בן ה-12 שנכווה בפניו ביפו ואושפז במצב קשה בטוח שכן. בריאיון לאולפן ynet הבוקר (יום א'), דחה סברי ג'ינטזי את הטענות לפיהן אזרחים ערבים היו אלה שהשליכו בקבוק תבערה לסלון הבית ביפו. "ערבי לא מדליק ערבי ויהודי לא מדליק יהודי", הוא אמר. "יש אורות של החג, זה הסימן לכך שיש פה ערבים - וזרקו בקבוק תבערה".
4 צפייה בגלריה
בית הוצת ביפו ילד נפגע באורח קל
בית הוצת ביפו ילד נפגע באורח קל
מוחמד והבית ביפו
(צילום: דוברות המשטרה)
4 צפייה בגלריה
בן ה- 12 שמאושפז בשיבא
בן ה- 12 שמאושפז בשיבא
האם נורה עם מוחמד בשיבא. פקח את עיניו לזמן קצר, אך מצבו עדיין קשה
(צילום: הדר יואביאן)
ג'ינטזי סיפר כי גם לעבר ביתה של שכנתו היהודייה בשכונת עג'מי זרקו בקבוק תבערה. "ראו שזה בין לבין ואמרו 'אולי זה ערבי'. אם זה היה ערבי שרואה את הנורות של החג – לא היה עושה את זה. היהודייה שגרה פה, משכירה מערבי. אין לו שנאה. אין לנו את השנאה הזאת".
הבוקר נמסר מבית החולים שיבא בתל השומר כי לא חל שינוי במצבו של מוחמד. "מצבו יציב והוא מורדם ומונשם במחלקת טיפול נמרץ ילדים בבית החולים ספרא לילדים", אמרו בבית החולים. ג'ינטזי עצמו סיפר כי בנו פקח את עיניו לזמן קצר. "אמא שלו הייתה שם, אמרה שהוא קצת פקח את העיניים אבל הוא עדיין לא יכול לדבר. הפנים שלו עם תחבושות והפה סגור, הוא נושם רק דרך הצינור", אמר האב.
4 צפייה בגלריה
הבית השרוף
הבית השרוף
סלון הדירה השרוף ביפו

אתמול אמר השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה בהתייחסו למקרה כי "יש כיוונים שונים לחקירה הזו, עוד אין מסקנה סופית ומוקדם מדי לקבוע. אני מבין שההערכה היא שכרגע היעד לא היה בית של ערבים. כנראה שיש בתים של יהודים שסבלו גם הם מהאירוע הזה, ואני מניח שזה היה היעד. זה עדיין נחקר וכדאי לחכות למסקנות הסופיות, מניח שתגענה בזמן הקרוב".
אוחנה הוסיף כי "הטרור של בקבוקי התבערה מסוכן מאוד, אתמול בלוד אדם ניסה להבעיר בקבוק תבערה ונורה ברובה רוגר. אני מגנה כל סוג של הסתה וכל סוג של אלימות גם כלפי עיתונאים וגם כלפי אחרים".
4 צפייה בגלריה
בית הוצת ביפו ילד נפגע באורח קל
בית הוצת ביפו ילד נפגע באורח קל
תיעוד מצלמות האבטחה ביפו. טרם נעצרו חשודים במעשה
האירוע ביפו תועד על ידי מצלמות אבטחה באזור, ובתיעוד נראים שני החשודים רעולי הפנים מגיעים לבית, משליכים את בקבוק התבערה - ואז נמלטים מהזירה. גם הבוקר טרם נעצרו חשודים במעשה. במשטרה בוחנים את נסיבות השלכת בקבוק התבערה, ובודקים גם את האפשרות שמדובר במניע לאומני. במקביל נבדקות נסיבות השלכת בקבוקי תבערה לעבר בתים נוספים סמוכים שבהם גרים יהודים.