1 צפייה בגלריה
גידול קנאביס רפואי בצפון הארץ
גידול קנאביס רפואי בצפון הארץ
המטרה: תוך שנה - חוק לגליזציה מלאה
(צילום: אפי שריר)
בשורה לצרכני הקנאביס הנלחמים שנים ארוכות לאפשר שימוש חופשי: הלגליזציה מתקרבת, זאת לאחר שהממשלה החדשה היא הראשונה בתולדות המדינה שבה הוכנס הסעיף השנוי במחלוקת הזה להסכמים הקואליציוניים. "ידיעות אחרונות" מפרסם הבוקר (יום ו') לראשונה את מפת הדרכים בדרך לרכישת העשב המתקתק והריחני בכל פינת רחוב – בלי להסתבך עם החוק.
לקראת המהפכה תוקם בכנסת ועדה לקידום חקיקת חוקי הקנאביס. בראשה תעמוד ח"כ שרן השכל (תקווה חדשה). השלב הראשון בדרך לחוקיות מלאה של עישון קנאביס בישראל יהיה אי-הפללה. כלומר, מכירת הסם וסחר בו יהיו בלתי חוקיים אבל החזקתו בכמות לצריכה אישית של עד 50 גרם תהיה חוקית. עד כה החזקת כמות של מעל 5 גרמים נחשבה לסחר. חוק אי-ההפללה צפוי להיחקק בתוך 120 יום.

חוק אי-ההפללה יאסור עישון קנאביס רק במקומות ציבוריים – כמו לגבי סיגריות. בכל שאר המקומות ייאסר על שוטרים לחפש על גופו של אדם, לעכב אותו או לעצור מי שמעשן גראס. במקביל יתחיל הליך שבמסגרתו כל אדם שיש נגדו רישום פלילי מהשנים האחרונות בגין אחזקת קנאביס יוכל לפנות לשר המשפטים ולבקש מחיקה.
בד בבד תגבש הכנסת חוק של לגליזציה מלאה: העברת הסחר בקנאביס לחנויות מוסדרות שבהן יוכל כל אזרח מעל גיל 21 לרכוש כמות של 50 גרם קנאביס. העובדה שהרכישה תהיה חוקית ומסודרת תמנע מעבריינים את הכדאיות בסחר בסם. מדוע גיל 21? כדי למנוע מצב שחיילים בסדיר יוכלו לרכוש ולצרוך את הסם.
על פי המתווה, חוק הלגליזציה המלא אמור להיות מחוקק בתוך שנה, אולם יש לשער כי נוכח מורכבותו – פתיחת השוק ומתן רישיונות לגידול, להפצה ולמכירה בצורה מסודרת ומפוקחת – ההליך יימשך כשנתיים. זאת בהנחה שהקואליציה תאריך ימים עד אז.
במקביל תיכנס לתוקף תוכנית לאומית למניעת התמכרויות שבמסגרתה כל ילדי ישראל יעברו בחטיבות הביניים סדנאות למניעת התמכרויות שונות.
פרויקטורית הלגליזציה, ח"כ השכל, אמרה: "מרגע הצטרפותי לכנסת לפני שש שנים נאבקתי על שינוי התפיסה והעלאת המודעות לנושא הקנאביס מהכיוון הרפואי והפלילי. מפלגת תקווה חדשה עשתה את מה שלא נעשה מעולם, ובפעם הראשונה בהיסטוריה של ישראל הנושא נכנס להסכמים הקואליציוניים. יש עוד דרך לעבור, אעשה כל שביכולתי על מנת שנגיע למטרה הסופית – הסדרה מלאה".