הנתונים ממשיכים להיות מעודדים, ומחלקות הקורונה נסגרות: משרד הבריאות עדכן כי אתמול (ב') משעות הערב המאוחרות אובחנו 94 ישראלים כחיוביים לנגיף, מתוך כ-24 אלף בדיקות, כששיעור החיוביים עומד על 0.3%.
308 חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ, 187 מהם במצב קשה. מדובר במספר החולים הקשים הנמוך ביותר מאז חודש יולי. 113 חולים מחוברים למכונות הנשמה. על פי הנתונים, בשבעת הימים האחרונים אובחנו 905 ישראלים שנדבקו בנגיף. לשם השוואה, ב-22 במרץ אובחנו 980 חיוביים לנגיף ביממה אחת.
4 צפייה בגלריה
ד"ר טטיאנה מיכאלוב והאח אלכס בבט
ד"ר טטיאנה מיכאלוב והאח אלכס בבט
ד"ר טטיאנה מיכאלוב והאח אלכס בבט. הובילו את מחלקת הקורונה בהלל יפה
(צילום: דוברות הלל יפה)
בעקבות הנתונים המעודדים והירידה המשמעותית במספר החולים, בבית החולים הלל יפה בחדרה נסגרה מחלקת הקורונה האחרונה. בשיא המגפה פעלו בו שלוש מחלקות קורונה, והוא היה אחד מבתי החולים העמוסים בארץ. מעתה חולי קורונה ייקלטו ביחידה מיוחדת במחלקה הפנימית.
ההחלטה על סגירת המחלקה התקבלה על ידי הנהלת בית החולים לאחר שבשבועות האחרונים הלך והתמעט מספר המטופלים במחלקת הקורונה היחידה שנותרה פעילה במלואה. בימים האחרונים עמד מספר המטופלים בה על בין חמישה לשבעה בממוצע בלבד.
4 צפייה בגלריה
סגירת מחלקות קורונה בבית חולים "זיו"
סגירת מחלקות קורונה בבית חולים "זיו"
מחלקת הקורונה בבית החולים זיו
(צילום: ארז בן סימון)
"אני שמח שהגענו לכדי סגירתה של מחלקת הקורונה האחרונה שנותרה פעילה בבית החולים לאור הירידה בתחלואת הקורונה"' אמר מנהל בית החולים, ד"ר מיקי דודקביץ. "כפועל יוצא מכך, נסייע ונתגבר את המחלקות הפנימיות שלנו שכורעות תחת הנטל, ושהיו אלו שספגו בעיקר את המחסור בכוח האדם ש'נשאב' לטובת הטיפול במגפה במחלקות הקורונה.
"כמובן שבמידת הצורך אנחנו ערוכים לפתוח את המחלקה מחדש: התשתית, הידע, הניסיון והאנשים קיימים. כולי תקווה שלא נידרש לכך, וכי ההפוגה שאנו חשים כעת תימשך. הצוותים שלנו עברו תקופה לא פשוטה, עם אתגרים רבים ומורכבים שהציבה בפנינו המגפה".
4 צפייה בגלריה
אל"מ (במיל') ד"ר סלמאן זרקא
אל"מ (במיל') ד"ר סלמאן זרקא
"חיכינו לרגע הזה יותר משנה". מנהל בית החולים זיו
(צילום: דוברות מרכז רפואי זיו)
גם בבית החולים זיו בצפת סגרו שלשום את מחלקת הקורונה, 400 ימים לאחר שנפתחה לראשונה ב-14 במרץ, בשנה שעברה. בסך הכול טופלו 830 חולים בשלוש מחלקות הקורונה בבית החולים, במשך 13 החודשים שבהם הן היו פעילות.
"חיכינו לרגע הזה יותר משנה. אני שמח שאנו חוזרים לשגרה ושהמאבק בקורונה צולח, אך עדיין לא הגענו לסיומו וחייבים להמשיך ולהקפיד על ההנחיות המפורסמות", אמר מנהל בית החולים, פרופ' סלמאן זרקא. "אני רוצה להודות לכל הצוותים הנפלאים והמצוינים של זיו שעשו לילות כימים על מנת להעניק לחולים את הטיפול הרפואי הטוב ביותר. אני מקווה שלא נפתח שוב את מחלקות ההתפרצות ושנצליח לחזור לשגרה מלאה ממש בקרוב".
מחלקת הקורונה האחרונה בבית החולים פדה פוריה בטבריה נסגרה אף היא אתמול, לאחר שבמהלך השנה האחרונה טופלו 1,367 חולים במחלקות הקורונה בבית החולים. בין היתר טופל במחלקה חולה הקורונה הראשון בישראל שמצבו הוגדר קשה - נהג אוטובוס ממזרח ירושלים שנדבק לאחר שהסיע תיירים חולים מדרום קוריאה.
4 צפייה בגלריה
סגירת מחלקת הקורונה בבית החולים פוריה
סגירת מחלקת הקורונה בבית החולים פוריה
מחלקת הקורונה בבית החולים פדה פוריה
(צילום: דוברות המרכז הרפואי פדה פוריה)
"זו בשורה משמחת ומעודדת. הבוקר השלמנו את עבודות החיטוי וההערכות של החזרת המחלקה למתכונת פעילות של שגרה", אמר אתמול מנהל בית החולים, ד"ר ארז און. "הצלחנו לסגור את מחלקות הקורונה לאור הירידה הניכרת במספר החולים. סגירת המחלקה משמעה שנוכל להעביר בחזרה צוותים למחלקות הפנימיות העמוסות שלנו".
גם במערכת החינוך חלה ירידה בתחלואה. על פי נתונים שפרסם היום משרד החינוך, מתוך 535,381 ילדי הגנים, רק 74 מהם הם חולים פעילים. בחינוך היסודי יש 315 חולים מתוך 1,074,094 תלמידים, בחינוך העל יסודי 215 חולים מתוך 809,687 ובחינוך המיוחד 10 חולים בלבד מתוך 54,493 תלמידים. בסך הכול, בכל מערכת החינוך יש 604 תלמידים ו-56 עובדי הוראה שהם חולי קורונה פעילים.
פורסם לראשונה: 23:47, 19.04.21