2 צפייה בגלריה
אדם אבו דנב
אדם אבו דנב
נקבע מותו כשבוע לאחר הטביעה. אדם אבו דנב
במרכז הרפואי לגליל בנהריה נקבע הבוקר (יום ד') מותו של אדם אבו דנב, תינוק בן 9 חודשים שטבע לפני כשבוע באמבטיה בביתו ברחוב דרך הארבעה בעכו. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו במצב קריטי לבית החולים, תוך ביצוע פעולות החייאה.
"התינוק הגיע למיון ללא סימני חיים, ולאחר החייאה ממושכת הועבר ליחידה במצב קריטי", אמר מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים בבית החולים, ד"ר יואב הופמן. "הוא היה מורדם ומונשם במשך כל ימי האשפוז ונגרם לו נזק רב-מערכתי. למרבה הצער, לאחר שנאבקו על חייו במשך כשבוע, נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. אנו משתתפים בצער המשפחה ומחבקים אותה בשעותיה הקשות".
עם קבלת ההודעה על מקרה הטביעה בשבוע שעבר נפתחה חקירה משטרתית בחשד לרשלנות. מהמשטרה נמסר כי ההורים התבקשו למסור עדות, אך האם - שהייתה עם התינוק בבית - לא נחקרה עדיין, ותיחקר בתום ימי האבל.
2 צפייה בגלריה
בן שנתיים טבע בשלולית בגבעת זאב
בן שנתיים טבע בשלולית בגבעת זאב
השלולית שבה טבע הפעוט בגבעת זאב
לפני כשבוע הפעוט דביר לב טוב בן השנתיים טבע למוות בשלולית בחצר ביתו ביישוב גבעת זאב הסמוך לירושלים. צוות מד"א שהגיע לזירה ביצע בו פעולות החייאה כשהוא מצב אנוש. הוא פונה לבית החולים הדסה הר הצופים, שם הושב לו הדופק, אך לבסוף נקבע מותו. מחקירת המשטרה עלה כי הפעוט נכנס לבריכת ג'קוזי שהייתה מכוסה בבד, שיצר את השלולית שבה טבע כתוצאה ממי גשם שנספגו בו.
באוקטובר טבעה למוות בגיגית מים התינוקת זינב אלהואשלה מהכפר ראס ג'ראבא בפזורה הבדואית בנגב. אלהואשלה, בת שנה במותה, הועברה בתחילה ברכב פרטי כשמצבה אנוש לתחנת מגן דוד אדום בדימונה, ומשם פונתה לבית החולים סורוקה בבאר שבע תוך כדי פעולות החייאה. כשבוע לאחר מכן נקבע מותה בבית החולים.
מארגון בטרם לבטיחות ילדים נמסר כי בחמש השנים שבין 2016 ל-2020 טבעו למוות 100 ילדים, כשליש מהם בבית ובסביבתו. "אנחנו שולחים חיבוקים למשפחת התינוק שנפטר הבוקר ומשתתפים בצערה", אמרה אורלי סילבינגר, מנכ"לית בטרם. "שנת 2021 רק החלה וכבר שני תינוקות איבדו את חייהם בטביעה בבית. כמו שראינו בשני המקרים, תינוקות יכולים לטבוע גם במים רדודים בעומק סנטימטרים בודדים כמו שלולית או אמבטיה".
סילבינגר קוראת להורים לגלות ערנות בכל הקשור למים. "טביעה מתרחשת בדממה ובמהירות, בדיוק ברגע שבו לא שמנו לב. ברגע שהפה והאף של הילד מכוסים במים - הוא במצב טביעה. בתוך 2 דקות חל איבוד הכרה וכעבור 4-6 דקות מתרחש נזק מוחי בלתי הפיך ועד מוות", הסבירה. "במיוחד בתקופה זו, שבה אנחנו נמצאים יותר בבית בשל הקורונה, אני קוראת להורים - אל תגידו 'לי זה לא יקרה'. דאגו להתאים את הבית לבטיחות הילד ואמצו הרגלי התנהגות בטוחה. רק כך נמנע את האסון הבא".