שמונה שריפות פרצו היום (ה') בשטחי עוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה שהופרחו מרצועת עזה. משירותי הכבאות נמסר כי חלק מהשריפות פרצו בשטחי המועצה האזורית אשכול ושריפה וחלק בשטחי מועצת שער הנגב.
4 צפייה בגלריה
יער בארי
יער בארי
יער בארי, היום
(צילום: משה ברוכי יערן קק״ל)
4 צפייה בגלריה
יער בארי
יער בארי
(צילום: משה ברוכי יערן קק״ל)
גם אתמול פרצו ארבע שריפות בעוטף עזה כתוצאה מהפרחת בלוני תבערה. הלילה לא תקף צה"ל ברצועה בתגובה להפרחת הבלונים לעבר שטח ישראל, בניגוד ללילה שבין שלישי לרביעי. התקיפה בלילה שבין שלישי לרביעי הגיעה אחרי ש-26 שריפות פרצו בשטחי עוטף עזה. זו הייתה התקיפה הראשונה של צה"ל מאז כניסתו של נפתלי בנט ללשכת ראש הממשלה וגם לראשונה מאז כניסתה לתוקף של הפסקת האש עם תום מבצע "שומר החומות".
על-פי הודעת דובר צה"ל, בלילה שבין שלישי לרביעי תקפו מטוסים של חיל האוויר מתחמים צבאיים של חמאס ששימשו מחנות ואתרי מפגש של פעילי טרור בחטיבות חאן יונס ועזה. "במתחמים שהותקפו התקיימה פעילות טרור. התקיפה בוצעה בתגובה להפרחת בלוני התבערה לשטח ישראל", אמרו בצה"ל. 26 השריפות ביום שלישי האחרון פרצו על רקע קיום מצעד הדגלים בירושלים, שבו השתתפו כ-5,000 בני אדם, ואחרי איומים של חמאס.
4 צפייה בגלריה
 שריפה במטע אבוקדו בקיבוץ סעד כתוצאה מבלון תבערה
 שריפה במטע אבוקדו בקיבוץ סעד כתוצאה מבלון תבערה
שריפה במטע אבוקדו בעוטף עזה, אתמול
4 צפייה בגלריה
מחבלי חמאס מפריחים בלונים עם הקדשה למחבלת מחיזמא
מחבלי חמאס מפריחים בלונים עם הקדשה למחבלת מחיזמא
מחבלים מפריחים בלונים מהרצועה. בנט איים בעבר
ראש הממשלה נפתלי בנט השמיע בעבר התבטאויות לוחמניות מאוד בנוגע לתגובות הנדרשות לדבריו בעקבות שיגורי בלוני תבערה. במרץ 2019 פנה בנט - אז יו"ר מפלגת "הימין החדש" - לראש הממשלה דאז בנימין נתניהו, ודרש ממנו לכנס דיון חירום בקבינט בעקבות הפרחת בלוני התבערה. "לו היו עפים בלוני נפץ על בתים בתל אביב או שטיל היה משוגר לעברה, צה"ל היה עוצר זאת", אמר אז.
בציוץ באותו חודש כתב: "ברגע זה, עוד מתקפת בלוני נפץ על הדרום. הפעולה הראשונה שלי כשר ביטחון תהיה לבטל את הפקודה ההזויה של הרמטכ"ל הקודם לפיה 'לא יורים לעבר משגרי בלוני תבערה'. מחבלים? מחסלים". ביוני 2019 אמר דברים דומים: "הדרום נשרף והממשלה עסוקה בבחירות. מדיניות הממשלה, לפיה לא מחסלים מחבלים שמשגרים בלוני נפץ, מסכנת חיים ופוגעת בהרתעה. בלון נפץ הוא כמו טיל נ"ט, מי שמשגר אותו הוא מחבל שמנסה לרצוח ישראלים ויש לפגוע בו".