מספר המאומתים לקורונה מאז פרוץ המגפה חצה הבוקר (יום ב') את רף ה-600 אלף, ו-68 בני אדם נפטרו אתמול מסיבוכי הנגיף - המספר הגבוה ביותר מפרוץ המגפה. אתמול אובחנו 4,868 ישראלים כחיוביים לקורונה, ושיעור הבדיקות החיוביות עמד על 9.3%. בסך הכול בוצעו כ-53 אלף בדיקות.
בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 1,878 חולי קורונה, 1,140 מהם במצב קשה. 358 חולים – מספר שיא – מחוברים למכונות הנשמה. מספר הנפטרים עומד כעת על 4,437. מקדם ההדבקה (R) של כל המגזרים נשאר 0.9 - ה-R החרדי עומד על 0.88, ה-R הערבי על 0.84 וה-R של האוכלוסייה הכללית על 0.94.
1 צפייה בגלריה
מעבדה לבדיקות קורונה קופת חולים לאומית באור יהודה
מעבדה לבדיקות קורונה קופת חולים לאומית באור יהודה
ארכיון
(צילום: EPA)
במקביל, שר הבריאות יולי אדלשטיין עדכן הבוקר כי יותר ממיליון ישראלים כבר קיבלו את המנה השנייה של החיסון נגד קורונה. 193 אלף איש חוסנו אתמול. "ישראל ממשיכה להוביל את העולם עם 3.7 מיליון חיסונים, ואנחנו פותחים את השבוע עם כ-200 אלף מתחסנים ביום", מסר אדלשטיין.
לפי הנתונים, 29.1% מהישראלים קיבלו את מנת החיסון הראשונה ו-12.37% גם את השנייה. בקרב בני 90 ומעלה 85% מהחולים קיבלו את המנה הראשונה ו-52.9% גם את השנייה. בגילים 80 עד 89 – 82.6% קיבלו את המנה הראשונה ו-51.6% גם את השנייה; בקבוצת הגיל 70 עד 79 – 89.5% קיבלו את מנת החיסון הראשונה ו-59.4% גם את השנייה. בגילים 60 עד 69 – 72.2% קיבלו את מנת החיסון הראשונה ו-43% גם את השנייה.


ברקע החשש מהתפשטות מוטציות הקורונה, החליטה אמש הממשלה להפסיק את הטיסות לישראל וממנה, למעט מקרים חריגים, מהלילה בחצות (בין שני לשלישי) ולפחות עד סיום הסגר הנוכחי ביום ראשון בחצות.
לפי תקנות סגירת נמל התעופה בן גוריון, ניתן יהיה לטוס רק לקבלת טיפול רפואי, השתתפות בהליך משפטי, יציאה למקום מגורים, השתתפות בהלוויה של קרוב משפחה או במסגרת עבודה המותרת בחוק. בראש ועדת החריגים ליוצאים לחו"ל יעמוד גם מנכ"ל משרד הבריאות, ולא רק מנכ"ל משרד התחבורה.
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח הישיבה כי "בניגוד למה שאומרים, אנחנו מקדימים את כל העולם. אף מדינה לא עשתה את מה שאנחנו הולכים לעשות - אנחנו סוגרים את המדינה הרמטית".
נתניהו אמר עוד כי "רק בשבוע הזה של סגירת השמיים נחסן עוד מיליון ישראלים. בשבוע הקרוב נקיים דיון על אסטרטגיית יציאה מהסגר. הבנתי את השאלה של דחיפות המוטציות בעולם. לא רק שהווריאנטים שם, אם וריאנט מגיע - מספיק שאחד מגיע ולא תפסנו אותו, זה עניין גיאומטרי עד שהוא ידביק.
"לאור ההתגברות של הווריאנטים, זה מוביל לקצב הדבקה ואולי גם בקטלניות, אז אמרתי קודם כל בואו נסגור. בניגוד לשיח הציבורי, אנחנו סגרנו את השמיים במתכונת הרגילה מאפריל עד אוגוסט - וזה מה שנקרא לסגור את השמיים. עכשיו אנחנו ממש סוגרים, בלי טיסות מסחריות ובלי כלום חוץ מחריגים. קודם כל לסגור".
שרת התחבורה מירי רגב אמרה: "בפעם הראשונה לא נאפשר לישראלים ויהודים לעלות לארץ אלא אם מדובר במצב של חיים או מוות. כשסוגרים את השמיים לא יהיו טיסות מלבד הומניטריות, שייעשו על ידי מטוסים פרטיים. ראש הממשלה הנחה ששר האוצר יממן את ההפרש של הפרט בהיבטים רפואיים ומימון הכרטיסים לאותם האזרחים ובהיבטי רשות שדות התעופה וחברות התעופה".
שר הבריאות אדלשטיין אמר: "בסדר העניינים הרגיל, כשהיה מדובר על 'למנוע תחלואה' - אכיפה טובה וקפדנית אולי הייתה נותנת מענה. כשאנחנו מדברים על הגעת מוטציות - אחד או שניים שיסרבו להתפנות (למלוניות) ושוטרים או פקחים יידבקו מהם, אז כבר הכנסנו את המוטציה לישראל. לא מדובר על סתם הגעת תחלואה, מספיקה טיפה אחת בים. לא התעלמנו מנושא אכיפת הבידודים, החשש עדיין קיים גם עם בידוד קפדני".