3 צפייה בגלריה
תמונות השנה AP יירוטים של כיפת ברזל ליד שדרות
תמונות השנה AP יירוטים של כיפת ברזל ליד שדרות
יירוטים בעוטף עזה. ארכיון
(צילום: AP)
אזעקה נשמעה הערב (שלישי) בשעה 20:53 באשקלון ובקיבוץ זיקים שבעוטף עזה. דובר צה"ל אישר כי רקטה אחת ששוגרה מהרצועה התפוצצה בשטח פתוח.
חובשי מד"א הוזעקו לטפל בשתי ילדות, בנות 10 ו-7, שנפצעו באורח קל בזמן שרצו למרחב המוגן. שתי הילדות פונו לטיפול בבית החולים ברזילי. בעיריית אשקלון הדגישו שלא הייתה נפילה בשטחי העיר, וכי האזעקה נשמעה בזמן שראש העיר תומר גלאם ערך סיור לשר החינוך יואב גלנט.
ברשת "אל-ערביה" דווח היום מפי גורמים פלסטינים כי ישראל דחתה את הדרישות שהציב חמאס תמורת הפסקת הפרחות בלוני התבערה לעבר דרום הארץ. המשלחת המצרית שהגיעה כדי לתווך בין הצדדים עזבה את הרצועה לאחר ששיחותיה עם צמרת חמאס הסתיימו ללא תוצאות, אך היא צפויה להמשיך במגעים כדי לנסות למנוע הסלמה.
3 צפייה בגלריה
שריפות ליד קיבוץ בארי כתוצאה מבלוני תבערה
שריפות ליד קיבוץ בארי כתוצאה מבלוני תבערה
שריפות ליד קיבוץ בארי
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
כיבוי השריפות בעוטף עזה
כיבוי השריפות בעוטף עזה
כיבוי השריפות בעוטף עזה
(צילום: AP)
חמאס העביר אתמול שורה ארוכה של דרישות, בהן התחייבות לאישור פרויקטים תשתיתיים-כלכליים גדולים שקשורים בחשמל ובמים, אישור ישראלי ליצוא ויבוא מהרצועה, הגדלת אישורי העבודה לפועלים מעזה ל-100 אלף, אישור למתן ביצוע פרויקטי העסקה של האו"ם, הגדלת מרחב הדיג ל-20 מייל ופתיחה רצופה של מעבר כרם שלום.
ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום עם ראשי רשויות בעוטף ואמר להם: "לצערי אנחנו נערכים גם במידת הצורך לאפשרות של סבב או סבבים. אני מקווה שלא נגיע לזה". לפי נתניהו, "חמאס יעשה טעות גדולה מאוד אם הוא ימשיך בזה. הוא מקבל כבר עכשיו אינדיקציה לאן זה יוביל, הוא בוודאי יזכור לאן זה הוביל ואני מקווה שגם הג'יהאד האסלאמי יזכור לאן זה הוביל".
הנשיא ריבלין, שביקר היום בעוטף עזה, אמר כי טרור הבלונים הוא טרור לכל דבר, והוסיף: "אין לנו שום דבר נגד האזרחים החיים בעזה, להפך. אנחנו רוצים שירווח להם ושיוכלו לחיות בשקט ושלווה ולגדל את ילדיהם. אבל הם מוחזקים על ידי החמאס, שחושב שגם אנחנו מוחזקים בידיו. ידע החמאס - זה לא משחק. יגיע רגע בו הם יצטרכו להחליט, ואם הם רוצים מלחמה - הם יקבלו מלחמה".