הזמר פבלו רוזנברג שוהה בבידוד, לאחר שלטענתו הוא קיבל הודעת איכון מוטעית מהשב"כ. "לא הייתי בכלל במקום שצוין בהודעה", הוא טען היום (א') בריאיון לאולפן ynet, "אין מי שייתן לי אישור לצאת אבל אני לא מתכוון להיתקע סתם עוד שבוע בבית, בטח שלא בשבוע שבו אני חוזר להופיע". אדוה ודניאל קיבלו הודעות דומות - ושגויות לטענתן. הן סיפרו במשדר על הניסיונות לקבל מענה במשרד הבריאות - שעדיין לא צלחו.
- מה נאמר לך בהודעה שקיבלת?
"נאמר לי ששהיתי ביום ראשון, 28 ביוני, בשעות 16:00-17:00 ליד חולה קורונה מאומת. זה אומר שהייתי ליד מישהו במרחק של פחות משני מטר לפחות במשך יותר מרבע שעה – ולא הייתי".

2 צפייה בגלריה
 פבלו רוזנברג
 פבלו רוזנברג
פבלו רוזנברג
(צילום: שחר גולדשטיין )

2 צפייה בגלריה
פבלו רוזנברג
פבלו רוזנברג
ההודעה שקיבל פבלו רוזנברג
(באדיבות פבלו רוזנברג)

רוזנברג, שלאחר ההודעה נכנס לבידוד, סיפר: "קודם כל הלכתי לבידוד ואמרתי שאפתור את זה. בבוקר הייתי אמור להשתתף בתוכנית טלוויזיה, ואז להיות באולפן. אמרו לי שאולי נוכל לעשות את זה בזום".
כאמור, הזמר ציין כי "אין מי שייתן לו אישור לצאת" אולם הדגיש כי אין בכוונתו להישאר בבית בימי הבידוד שנכפו עליו. הוא סיפר שהוא ניסה ליצור קשר עם משרד הבריאות, שנציגיו לא עובדים ביום שבת - היום שבו הוא קיבל את ההודעה.
- אתה מתכוון להפר את הבידוד, אם לא תקבל תשובות?
"אני רוצה להפר את הבידוד, כן. אני אמור להופיע ולקבל שכר של 5,000 שקלים. אני יושב בבית כבר ארבעה חודשים וחצי, לא מופיע ולא מתפרנס. אני לא זכאי לפיצוי או מענק, ועכשיו שאני סוף סוף חוזר להופיע – אני אתקע בבית כי מישהו שלח לי הודעה ואין לי עם מי לדבר על זה?
"אם מישהו מבצע עבירת תנועה, שולחים לו צילום עם הפרטים – זה הרמזור, הנה עברת על המהירות המותרת. ופה, כלום. זה נראה לי רנדומלי. איך אפשר לכלוא אנשים בבית, מה זה משטר טוטליטרי?".

"קיבלתי הודעה אבל הייתי כל היום בבית, אפילו לא יצאתי לסיבוב"

גם דניאל כהן (29) מתל אביב ואדוה גוהר (49) מהרצליה קיבלו הודעות שלפיהן עליהן להיכנס לבידוד, ולטענתן מדובר בטעות. "אני קיבלתי ממשרד הבריאות הודעה ביום שישי בשעה 14:30 שבה נאמר כי ביום שבת הקודמת שהיתי ליד חולה מאומת בשעות 12:00-13:00, ושאני צריכה לשהות בבידוד עד יום שלישי הקרוב", סיפרה גוהר, "אבל ביום הזה הייתי בכלל בבית. הייתי כל היום עם המשפחה שלי, אפילו לא יצאתי לסיבוב. מיום שישי ועד יום ראשון בבוקר היינו בסוף שבוע משפחתי בבית בהרצליה. לכן מאוד הופתעתי, זה חמור בעיניי".
גוהר סיפרה שהיא התקשרה למשרד הבריאות באותו יום כדי לברר את פשר ההודעה. "תפסתי אותם אחרי 50 דקות, ונאמר לי שאין מה לעשות ושאתקשר שוב ביום ראשון. אז משעה 08:00 אני מנסה להשיג אותם, אין אפשרות לערער, ומי ישלם לי על ימי העבודה? באמת שלא הייתי עם אף אחד".
"אני קיבלתי את ההודעה בערב שישי", סיפרה כהן בריאיון, "מאוד נלחצתי ואז הבנתי שבתאריך ובשעה שלגביהם קיבלתי את ההודעה הייתי בכלל בבית, עם חברה שהיא לא חולה ולא מאומתת ולא שום דבר. התחלתי לברר את העניין, התקשרתי למוקד ולא ענו לי, התקשרתי גם למד"א ושם התנערו. נאמר לי שזו לא אחריות שלהם אלא של משרד הבריאות. הם אמרו לי 'דברי איתם, אם את רוצה להישאר בבידוד אז תישארי, ואם לא אז לא".
כהן המשיכה לתאר את הניסיונות להשיג מענה במשרד הבריאות. "התקשרתי שוב ביום שבת, חיכיתי שעה וארבעים דקות על הקו. השיחה נותקה, אחרי שעה ועשרים דקות ענו לי ואמרו לי להתקשר ביום ראשון. אז התקשרתי הבוקר, אחרי הרבה זמן ענתה לי נציגה ואמרה שהיא מעבירה אותי למחלקת ערעורים. אמרתי לה שאני מפחדת שהיא תעביר אותי כי השיחות מתנתקות, והיא אמרה שאין מה לעשות היות שאני רוצה לערער. היא העבירה אותי – והשיחה התנתקה. מאז אין לי עם מי לדבר. אני בבידוד על כלום, לקחו ממני את החופש", היא אמרה.
בנוסף היא טענה כי ילדה בת 12 הלומדת בכיתה ו' קיבלה הודעה דומה לטלפון הנייד שלה. "אני חושבת שילד לא צריך לקבל הודעה כזאת. אם אותי מלחיץ, אז בטוח שזה מלחיץ בגיל הזה".
עוד סיפרה גוהר, המשמשת כיו"ר ועד בבית הספר בהרצליה, כי "כל המורות אצלנו קיבלו כזו הודעה, כל אחת על יום ושעה אחרים. כרגע בית הספר של החופש הגדול אצלנו לא עובד, כי כל הצוות נמצא בבידוד בגלל הודעה כזו. 240 מורים מבתי אב שאין להם פתרון עכשיו, גם לא לילדים שלהם. זו לא רק בעיה שלי – זו בעיה רחבה יותר. הכי אבסורד ומדאיג זה שאין תשובות – אם אני אזרחית שומרת חוק אז בואו, אל תחכו. תנו לי תשובות".