"אני מתרגשת ומתפללת לטוב עבור הילדים שלי", אמרה יקטרינה מושל, אם לשלושה מאשדוד שנקלעה לקשיים כלכליים בשל מחלת בנה ומחלתה. רבים נעתרו לסייע לה בעקבות סיפורה שפורסם ב-ynet וגייסו יותר מ-130 אלף שקלים. בתקופת הקורונה יקטרינה נאלצה לצמצם את שעות עבודתה כדי לטפל בבנה שחלה פעמיים בסרטן העצמות, אך תוך כדי גילתה שהמחלה תקפה גם אותה והיא נאלצה להפסיק לעבוד לחלוטין. היא נדבקה בקורונה אחרי שאושפזה בבית החולים שבתל השומר בשל סיבוכים במצבה.
3 צפייה בגלריה
יקטרינה מושל ובנה ניב
יקטרינה מושל ובנה ניב
הציבור נרתם לעזור. יקטרינה מושל ובנה ניק
(צילום: בראל אפרים)
הרופאים אבחנו גידול בראשה של יקטרינה בעוד שהיא מטפלת בבנה הבכור ניק, בן 18, שחלה בסרטן בפעם השנייה. החודש מצבה הדרדר לאחר שאובחן כי הגידול משמעותי והיא התבשרה כי עלולה לאבד את ראייתה בעין אחת. ניתוח הוא הליך מסוכן בשלב זה ולכן הרופאים בוחנים חלופות. בינתיים היא עוברת הקרנות ובמהלך אשפוזה נדבקה בקורונה, ככל הנראה מחולה אחר שהדביק את צוות המחלקה וחולים אחרים.
הבשורה על ההירתמות לסייע לה נודעה לה בבית החולים והיא התרגשה לשמוע על כך והודתה למתגייסים. לדבריה, "הצוות הרפואי עושה את המרב, אבל יש אחד למעלה שמחליט מה יהיה. אני רק מתפללת שיהיה טוב לילדים שלי".
המצב הכלכלי הקשה בתקופה האחרונה הוביל את המשפחה לפת לחם וללא סיוע לא היו יכולים להתקיים. בעזרת עמותת קו לחיים נפתח עבור המשפחה עמוד גיוס תרומות. מנכ"ל הארגון, רינה עידן, אמרה כי "הציבור התגייס לסייע למשפחת מושל ובעמותת קו לחיים התרגשנו כולנו". לדבריה, "אנחנו כמובן נמשיך לסייע למשפחה ככל יכולתנו תוך תפילה לרפואתם השלמה של בני המשפחה. ההתמודדות של המשפחה עוד ארוכה ואנחנו כאן לצידם יחד איתכם''.
3 צפייה בגלריה
יקטרינה מושל
יקטרינה מושל
הקורונה החמירה את המצב הקשה גם כך של המשפחה
(צילום: בראל אפרים)
3 צפייה בגלריה
ניב מושל
ניב מושל
חלה פעמיים בסרטן. ניק מושל
(צילום: בראל אפרים)
לפני הקורונה עבדה יקטרינה בסופר, כשילדה את בנה השלישי למשפחה שכבר הייתה למודה קשיים. סמוך להתפרצות הנגיף, התבשרה המשפחה כי הסרטן של ניק חזר - הפעם בריאות. יקטרינה הפסיקה לעבוד וחשבה שמדובר בהפסקה זמנית, אבל באמצע הטיפול בניק, ותוך כדי משבר הקורונה שגזר עליהם בידוד חברתי, התגלה סרטן גם בגופה.
יקטרינה ניסתה למצוא עבודה חלקית, למרות הטיפול בניק שנמצא בקבוצת סיכון לקורונה, אך לא הצליחה למצוא עבודה שמתאימה לתנאי החיים החדשים, בזמן משבר האבטלה הנרחב. גם כשפנתה לעזרה מהגרוש שלה לא מצאה את הישועה. כאשר הבינה שאין יותר ברירה ובקרוב לילדיה לא יהיה מה לאכול, היא פנתה בלית ברירה לעמותות שונות כדי לקבל מעט סיוע. אחת העמותות היא "קו לחיים", שמסייעת עם משלוחי מזון והקימה עבורה פרויקט גיוס המונים. אך המצב מחמיר בשל ההוצאות הרפואיות. ניק מקבל קצבת נכות, אך זו לא הספיקה.
לתרומות למשפחה לחצו כאן.