1 צפייה בגלריה
סבידור מרכז
סבידור מרכז
לא נמסר צפי לתיקון המסילה. רכבת ישראל
(צילום: יריב כץ)
רכבת ישראל הודיעה הבוקר (יום חמישי) על צמצום תנועת הרכבות בין חיפה לתל אביב לתדירות של שתי רכבות לשעה לכל כיוון, מאחר שאתמול בשעה 21:00 פגעה רכבת בכמה חזירי בר באזור בנימינה. ימי חמישי מאופיינים בעומס נוסעים. גם בימי הקורונה משתמשים יותר נוסעים ברכבת בימי חמישי וראשון מביתר ימות השבוע.
  • אם נפגעתם מצמצום תנועת הרכבות או צילמתם סרטונים, אנא צרו קשר במייל האדום
לפי רכבת ישראל, "בגלל התאונה נשמט אחד הקרונות וחלק מגלגליו ירדו מהמסילה. עקב כך נגרם נזק למסילה וקיים צורך בטיפול דחוף בתשתית". מספר המסילות הזמינות ירד זמנית משתיים לאחת והמשמעות היא שמספר הרכבות בקו זה ירד מארבע בשעה לשתיים בלבד.
ברכבת הדגישו כי תנועת הרכבות בין חיפה לתל אביב תצומצם לתדירות של שתי רכבות בשעה לכל כיוון. כמו כן, תצומצם תנועת הרכבות בין נהריה לתל אביב לתדירות של רכבת אחת בשעה לכל כיוון. בנוסף, תצומצם תנועת הרכבות בין כרמיאל לחיפה לרכבת אחת בשעה לכל כיוון.
עוד אמרו ברכבת ישראל כי רכבות בקווים כרמיאל-באר שבע, ונהריה-באר שבע לא יפעלו בין תחנות תל אביב סבידור-מרכז לנהריה/כרמיאל. הרכבות בקווים אלה יפעלו כסדרן בין תחנות באר שבע לתל אביב, וכך גם הקו בין נהריה למודיעין והקו הפרברי חיפה-כרמיאל: "הנוסעים יבצעו החלפת רכבות בתחנות תל אביב וחיפה על מנת להמשיך את מסלול נסיעתם".
ברכבת מסרו כי עם סיום עבודות תיקון המסילה יחזרו תנועת הרכבות ומסלולי הנסיעה לסדרם, אך בשלב זה לא ציינו צפי לתיקון התקלה.
ברכבת הוסיפו: "אנו מתנצלים על חוסר הנוחות הזמני וממליצים לנוסעים להתעדכן באתר הרכבת המעודכן בזמני ומסלולי הרכבות להיום, באמצעי הכריזה בתחנות וברכבות, וכן במוקד השירות הטלפוני במספר *5770".
מנכ"ל רכבת ישראל, מיכה מייקסנר, כתב לעובדים: "זהו אירוע קשה אשר גרם לנזק בתשתית המסילה ובשירות לנוסעים, ובמזל הסתיים בלי נפגעים. עם זאת, ברצוני להביע הערכה מלאה לכל מי שלקחו חלק בניהול האירוע מתחילתו ועד סופו - לפקח הרכבת שדאג לנוסעים, לאנשי ההפעלה, התשתית, הלוגיסטיקה, הנייד, הבטיחות, השירות ועד לדוברות.
"כחתי במקום האירוע וראיתי את המקצועיות הרבה והמחויבות של כולם להביא לסיום האירוע באופן המהיר והבטוח ביותר. אנו נלמד את שארע אמש וגם מאירוע שכזה נפיק את המירב בכדי להמשיך ולהשתפר".
בעקבות האירוע, הודיע משרד התחבורה על תגבור אוטובוסים: קו נתניה-תל אביב יתוגבר על-ידי חברת "מטרופולין", בהתאם לצורך. קווים 901 ו-910 (חיפה-תל אביב), 704 (חדרה-תל אביב) ו-852 (פרדס חנה-כרכור-תל אביב) יתוגברו על-ידי אגד.