הדגלים השחורים בגשרים ובצמתים: "לעקור את תרבות השנאה והמאפיה"

בארגונים העומדים מאחורי ההפגנות נגד הממשלה והעומד בראשה, בנימין נתניהו, מציינים הערב ארבעה חודשי מחאה. אלפים ואולי רבבות יצאו להפגין במאות מוקדים בדומה להפגנות שהתקיימו בשבוע שעבר ובמהלך השבוע האחרון ובכפוף להגבלות.
לטענת המארגנים, ההפגנות מתקיימות ב-1,146 מוקדים ברחבי הארץ. "אתמול ראינו את שרת השנאה והניתוק במופע חסר תקדים של איומים וסחיטה נגד כל אזרחי המדינה שיוצאים למחות", נמסר מ"הדגלים השחורים" בהתייחסם להופעתה של השרה מירי רגב בטלוויזיה.
10 צפייה בגלריה
הפגנת הדגלים השחורים ברחבי הארץ
הפגנת הדגלים השחורים ברחבי הארץ
מפגינים בכיכר דיזנגוף שבת"א
(צילום: מוטי קמחי)
"את תרבות השנאה והמאפיה של נתניהו ושל משרתיו הנרצעים חייבים לעקור ממדינת ישראל. לאזרחים ולאזרחיות מגיעה מנהיגות שתעצור את הקריסה הכלכלית, שתאפשר לאנשים הפשוטים לצאת לעבוד ולהתפרנס, שתאפשר לערבות ההדדית והאחווה לחזור למדינת ישראל", אמרו.
כמו כן, הערב לא תתקיים הפגנה מרכזית בבלפור בירושלים, והאירוע המרכזי צפוי להתנקז בהמשך הערב לכיכר התרבות (הבימה) שבתל אביב. לפני כן הגיעו מפגינים לגשרים ולצמתים ברחבי הארץ. ארגוני המחאה שעומדים מאחורי ההפנגות הערב הם "הדגלים השחורים", "אין מצב", "קריים מינסטר", "קומי ישראל", "החזית הוורודה", "התעוררנו", "בעלבתים" ו"הלם תרבות".
לנוכח האלימות שתועדה בכמה מקרים נגד מפגינים בשבוע האחרון, אמרו בארגוני המחאה שהם נחושים להמשיך. עו"ד גבי לסקי פנתה מטעם "הדגלים השחורים" למפקד מחוז מרכז במשטרה, ניצב עמיחי אשד, וציינה בפניו חמישה מקרי אלימות נגד המפגינים בכפר סבא. היא דרשה ששוטרים יאבטחו אותם הערב בהפגנה.

פרופ' גמזו: לכו להיבדק, גם אדם שמרגיש בריא יכול להדביק

פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, הגיע לג'וליס שבצפון אחר הצהריים (שבת). הוא קרא לציבור ללכת להיבדק: "אם אתה חושב ומרגיש קצת חשד, אם היית קרוב לחולה, התקהלות, ארוחה עם חבר ולא שמרת על הכללים - לך להיבדק. אי אפשר לחסל קורונה בלי להיבדק, יכול להיות שאיש בריא הוא מאומת, ויכול להדביק. כל אדם, גם אם מרגיש בריא, אבל יש חשד - שיילך להיבדק".
10 צפייה בגלריה
רוני גמזו בביתו של השייח מוואפק טריף בג'וליס
רוני גמזו בביתו של השייח מוואפק טריף בג'וליס
גמזו בג'וליס
(צילום: אביהו שפירא)
פרופ' גמזו העריך כי נתוני התחלואה יירדו לכ-2,000 חולים ליום בשבוע הקרוב: "אם נמשיך באותו כיוון, נהיה מסודרים לחורף". בהתייחסו להפרות של אישי הציבור אמר: "איש ציבור צריך להשגיח על עצמו כפל כפליים". הוא אמר שיכול להיות שערים בישראל ייצאו מהסגר, ואחרות יישארו בסגר לפי תוכנית הרמזור. לדבריו, בערים האדומות לא תפעל מערכת החינוך.


שריפת הענק בנוף הגליל: אלפים פונו, כ-4,000 דונם עלו באש

כ-5,000 מתושבי נוף הגליל, שהם כעשרה אחוזים מאוכלוסיית העיר, נאלצו לעזוב אתמול (יום ו') את בתיהם בעקבות דליקה שהשתוללה בעיקר באזורים הצפון-מזרחיים של העיר מאז שעות הצהריים המוקדמות. הבוקר החלול להתבר ממדי ההרס ומהנדסי העירייה קבעו כי חמישה בתים אינם ראויים עוד למגורים. עוד שלושה בתים ניזוקו קשה. בנוסף, פרצו שריפות גם במוקדים נוספים בארץ, כגון כפר האורנים שליד מודיעין ובאזור ואדי ערה. כמו כן, כ-4,000 דונם של חורש טבעי ויער נטוע עלו בלהבות.

10 צפייה בגלריה
יער צ'רצ'יל בצילום רחפן לאחר השריפות
יער צ'רצ'יל בצילום רחפן לאחר השריפות
כוחות כיבוי באזור נוף הגליל
(צילום: נדב אבס )
כמו כן, פועלים אנשי מינהל ההנדסה של העירייה לאתר מבנים מסוכנים. רובם המוחלט של התושבים שפונו הורשו לחזור לבתיהם, אך לפי שעה כ-40 מהם עדיין לא יכולים לעשות זאת והם מתגוררים במלון בעיר. מבדיקה שערכה היום העירייה התברר כי בסך הכול פונו אתמול כ-3,100 משפחות, שהם כ-10,000 איש.
10 צפייה בגלריה
חיטוי בית ספר "הגימנסיה" בירושלים
חיטוי בית ספר "הגימנסיה" בירושלים
חיטוי בית ספר "הגימנסיה" בירושלים
(צילום: אלכס קולומויסקי)

גנים ותלמידי א'-ב' קודם, ערים "אדומות" בזום: מתווה החזרה ללימודים

יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס יציג בשבוע הבא לקבינט הקורונה מתווה להחזרת הלימודים בשלושה שלבים, כשמיד עם ההקלה הראשונית בסגר ישובו לבתי הספר גם תלמידי כיתות א' ו-ב'. לפי המתווה, תתקיים "חזרה מיידית" ללימודים גם בכיתות הנמוכות ברשויות שמוגדרות "ירוקות", "צהובות" ו"כתומות", בהתאם לרמת התחלואה בהן. מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, מתנגד: "יש אפשרות לפתיחת גני הילדים בעוד שבועיים, בתי ספר לא ייפתחו בפעימה הראשונה".
ביבס, שצורף השבוע לקבינט הקורונה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, מבקש במתווה להעניק גמישות ואוטונומיה לרשות המקומית בהרחבת הלמידה הפיזית על בסיס קפסולות, בהתאם להנחיות משרד הבריאות. המתווה כבר נשלח אל נתניהו וכן אל שר החינוך יואב גלנט.
"מערכת החינוך צריכה להיפתח בהדרגה, אבל כבר משבוע הבא. קודם ילדי הגיל הרך וכיתות א'-ב', אחריהם גם ג'-ד'", אמר ביבס. "מספיק עם חוסר הוודאות הזה, חייבים להחזיר את השפיות להורים ולהניע את המשק. לא נהיה בני ערובה של מי שמתכוונים להפר את הכללים, יש גבול". ביבס הדגיש כי ככל שהחינוך יפעל באופן מלא יותר ומהר יותר, כך המשק יתאושש מהר יותר.

תיעוד: הסגר נפרץ - רבים בחוף תל אביב

אזרחים רבים גדשו היום (שבת) את חוף בוגרשוב שבעיר. חלקם הגיעו לעשות ספורט המותר לפי התקנות, ואחרים השתזפו על החוף. חלקם עטו מסכות, וחלקם לא. רבים ניצלו את מזג האוויר החמים למטקות ולמשחקים אחרים. חלקם הגיעו עם הילדים, הכלבים ועם חברים. קודם לכן כרז שוטר ממשטרת לב תל אביב לשוהים בחוף כי צפויה "אכיפה אגרסיבית לאורך כל רצועת החוף. יש לכם דקות בודדות לעזוב את החוף - או שתקבלו דו"חות".
כמו כן, מעצרה של נ', צעירה בת 24 ששהתה ללא מסכה בחוף טרומפלדור בתל אביב, הוליד שתי גרסאות לאירוע. היא ביקשה בדמעות מהשוטר לעבור לפינה שקטה, "אבל השוטר התעקש לבצע את הסצנה המגוחכת באמצע החוף", שחזרה. מנגד הפיצה המשטרה תיעוד ממצלמת הגוף של השוטר שבו נראה כי הצעירה סירבה להזדהות גם לאחר שהשוטר הפציר בה.
בתיעוד ממצלמת הגוף של השוטר נראית הצעירה כשסירבה לשתף פעולה עם השוטר. היא סירבה למסור לו את מספר תעודת הזהות שלה במשך דקות ארוכות מחשש שתקבל קנס על שהייה אסורה בחוף - ובסופו של דבר נעצרה. רק בהמשך, לאחר שהסכימה להזדהות וקיבלה דו"ח, שוחררה הצעירה לביתה.
למרות שהפרה את התקנות ושהתה בחוף עם בן זוגה, רבים סבורים כי המשטרה הייתה צריכה להניח לצעירה משום ששהתה באוויר הפתוח. "מבחינתי, היה עדיף לי שהסרטון שלי אזוקה בים פשוט ייעלם", אמרה הצעירה שלומדת בימים אלו פוליטיקה, ממשל ותקשורת.
"אחרי שהשוטר ניגש אליי, ביקשתי לעבור לפינה שקטה ולא מול כולם, אבל השוטר התעקש לבצע את הסצנה המגוחכת באמצע החוף". הצעירה, שתועדה נסערת ואף בוכה, צפתה בתיעוד שהפיצה המשטרה הבוקר ואמרה כי "רואים שאני לא מתלהמת ואפילו לא מוציאה הגה ומבקשת מהשוטר להנמיך את הטון".

10 צפייה בגלריה
מחאת רוכבי האופניים בסמוך לבית ראש הממשלה בקיסריה
מחאת רוכבי האופניים בסמוך לבית ראש הממשלה בקיסריה
השוטרים והרוכבים בקיסריה. רכיבת המחאה נחסמה לבית רה"מ

שוטרים מנעו מרוכבי אופניים להגיע לבית נתניהו בקיסריה

עשרות רוכבי אופניים שניסו להגיע ב"רכיבת מחאה" לביתו הפרטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה נחסמו בצהריים על ידי המשטרה - שמנעה מהם להגיע לבית.
השוטרים מנעו מהרוכבים להגיע לא רק לביתו של נתניהו, אלא לרחוב שבו הוא נמצא. הרחוב הזה נחסם כך שרק מי שמתגורר בו, או אורח שלו, יכול להיכנס אליו.
השוטרים הטילו קנסות על חלק מהרוכבים בגין הפרת תקנות הקורונה, כיוון שהם אינם מתגוררים ביישוב והתרחקו מעבר לקילומטר מביתם.
מהמשטרה נמסר: "במסגרת המאבק הלאומי בנגיף הקורונה המשטרה ביצעה אכיפה בנושא תקנות לשעת חירום מול רוכבי אופניים בקיסריה אשר הפרו את תקנות הסגר".
לפי הודעת המשטרה, שוטרי תחנת חדרה לקיסריה הוזעקו למקום בעקבות "דיווח על קבוצת רוכבי אופניים אשר נעצרו באחד הרחובות ביישוב והחלו במחאה במקום". עוד נמסר כי "דו"חות נרשמו לרוכבים בגין הפרת הסגר והתקנות".

תיעוד: עימותים בין פלסטינים לכוחות הביטחון בעיסאוויה

עימותים פרצו בלילה בשכונת עיסאוויה שבצפון ירושלים בין פלסטינים לבין כוחות משטרה ומשמר הגבול. העימותים פרצו על רקע ציון יום השנה הרביעי לפיגוע שאותו ביצע מיסבאח אבו סביח בגבעת התחמושת בבירה ב-2016, שבו נרצחו לבנה מליחי ולוחם יס"מ יוסי קירמה.
התושבים הפלסטינים דרשו את שחרור גופתו של המחבל, שעודנה מוחזקת בידי ישראל. הם תלו כרוז עם תמונתו על אחד המסגדים בשכונה. במהלך העימותים נעצרו שני פלסטינים.

10 צפייה בגלריה
הרוג טארק אבו שקרה תושב אום אלפחם
הרוג טארק אבו שקרה תושב אום אלפחם
טארק אבו שקרה

צעיר נהרג בהתהפכות טרקטורון ביער מגידו

טארק אבו שקרה, תושב אום אל פחם בן 22, התהפך אתמול עם הטרקטורון שעליו רכב ביער מגידו שבעמק יזרעאל, מסיבה שטרם התבררה.
לזירת התאונה הוזעקו צוותי מד"א ומשטרה. הפרמדיקים נאלצו לקבוע את מותו של אבו שקרה בזירה והמשטרה פתחה בחקירה.

10 צפייה בגלריה
הכוחות הארמניים נגורנו קרבאך אזרבייג'ן ארמניה
הכוחות הארמניים נגורנו קרבאך אזרבייג'ן ארמניה
הכוחות הארמניים בנגורנו קרבאך. הפסקת האש "הופרה מיד"
(צילום: EPA)

אחרי מאות הרוגים: "הפסקת אש" בלחימה בקווקז

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב הודיע בלילה על הפסקת הלחימה בין אזרבייג'ן לבין הכוחות הארמניים במובלעת נגורנו קרבאך. לדבריו, הצדדים סיכמו על הפסקת אש שתיכנס לתוקף בשעה 12:00 לצורך חילופי שבויים וגופות הרוגים ותחילתו של משא ומתן ליישוב הסכסוך, בתום שיחות שנערכו במוסקבה במשך יותר מעשר שעות. מיד לאחר שנכנסה לתוקף דיווחו שני הצדדים על הפרות של הפסקת האש, והאשימו אחד את השני באחריות להן.
סבב הלחימה בנגורנו קרבאך פרץ לפני כשבועיים, ב-27 בספטמבר. בקרבות נלחמו מצד אחד אזרבייג'ן השיעית, ומצד שני הכוחות הארמניים במובלעת, שהשליטה עליה נמצאת במחלוקת כבר עשרות שנים. שני הצדדים מאשימים זה את זה בחידוש הלחימה.

10 צפייה בגלריה
מעריצים אבלים של ה זמר ומלחין איראני מוחמד רזא שג'ריאן מחוץ לבית החולים שבו מת ב טהרן
מעריצים אבלים של ה זמר ומלחין איראני מוחמד רזא שג'ריאן מחוץ לבית החולים שבו מת ב טהרן
אבל באיראן
(צילום: AP)

אבל באיראן: מת "המאסטרו" שהמשטר השתיק

המלחין והזמר האיראני מוחמד רזא שג'ריאן, שיצירותיו בתחום המוזיקה הפרסית הקלאסית הביאו לו הערצה בקרב בני עמו, נטמן הבוקר לאחר שהלך ביום חמישי לעולמו. הוא מת בגיל 80 בתום מאבק ממושך במחלת הסרטן.
הקריירה המוזיקלית שלו נמשכה על פני 50 שנה, ומעריציו האיראנים העניקו לו את הכינוי "המאסטרו". בצעירותו שר שג'ריאן שירים שבהם הביע תמיכה במהפכה האיסלאמית של 1979, אך בשנים האחרונות נודע דווקא בתמיכתו בתנועת המחאה נגד משטר האייתוללות.

הקלה, אבל עדיין חם: תחזית מזג האוויר

היום, חג שמחת תורה, הורגשה ירידה קלה בטמפרטורות בעיקר לאורך החוף עם עלייה בלחות.
10 צפייה בגלריה
צילום: יקיר לחן
צילום: יקיר לחן
עננים מעל תל אביב, אתמול
(צילום: יקיר לחן )


בתחילת שבוע הבא תורגש עוד הקלה בחום ומזג האוויר יחזור להיות נוח יחסית.
עוד תחזיות לארץ ולעולם באפליקציה של דני רופ באייפון ובאנדרואיד.