עובדי עיריית תל אביב תועדו בסרטון שהגיע לידי ynet מסדרים קורקינטים חשמליים שיתופיים שנאספו בעיר תוך שהם מטיחים אותם על הקרקע. לא ברור מה הוביל את העובדים לפעול באופן הזה נגד כלי התחבורה שעורר זעם בקרב תושבים רבים בעיר, אך משמשים רבים אחרים שמצליחים לעקוף באמצעותו את הפקקים.
הקורקינטים השיתופיים בתל אביב פוזרו בשנים האחרונות ברחבי העיר על ידי חברות פרטיות שמשכירות אותם. לאחרונה אף הוצמדו אליהם קסדות כדי לעמוד בתקנות הבטיחות בדרכים, ובמקביל למנוע פגיעה קשה במשתמשים בהם בידי מכוניות – לאור היעדר דרכים ייעודיות לכלים הללו.
2 צפייה בגלריה
עובדי עיריית תל אביב מסדרים את הקורקינטים השיתופיים
עובדי עיריית תל אביב מסדרים את הקורקינטים השיתופיים
מטיחים את הקורקינטים. מתוך התיעוד
עיריית תל אביב מקדמת עבודות לסלילת שבילי אופניים שישמשו גם את הכלים הללו. בעירייה גם הטילו מגבלות על החברות המפעילות כדי להפחית את נוכחות הקורקינטים על המדרכות ובמרחב הציבורי ככלל, אולם תושבים רבים טוענים כי המשתמשים בקורקינטים משתמשים לעיתים קרובות במדרכות ומסכנים את הולכי הרגל, ונמנעים משימוש בכביש – מאחר שהוא מסכן אותם.
מעיריית תל אביב נמסר בתגובה לתיעוד: "אנו רואים בחומרה את המצולם והסייר המופיע בסרטון ננזף. הובהר לכל הסיירים אופן הטיפול ואיסוף הכלים של החברות הפרטיות".
תגובת wind, חברה לקורקינטים שיתופיים: ״עיריית תל-אביב מובילה את נושא המיקרו מוביליטי בישראל הן בפיתוח שבילי אופניים והן ברגולציה מתקדמת למען בטיחות הנוסעים. אין ספק שתמונות אלו אינן מקובלות אך אנו בטוחים שהעירייה תגנה התנהגות זו וסומכים עליה שהנושא יבורר עד תום״.