1 צפייה בגלריה
קציעות
קציעות
בסיס ההכשרה של גבעתי
(צילום: הרצל יוסף)
21 לוחמי צה"ל נפצעו הערב (ראשון) באורח קל בקטטה אלימה בין שתי פלוגות בבסיס ההכשרה של חטיבת גבעתי בקציעות. מצה"ל נמסר כי שבעה פונו לקבלת טיפול בבית החולים סורוקה בבאר שבע, והיתר טופלו בבסיס על ידי הצוות הרפואי.
חיילים ששירתו בבסיס סיפרו ל-ynet על מתיחות שצפה מעת לעת בין הטירונים מיחידת הסיור הבדואית לטירוני גבעתי, שמזה שנים חולקים את אותו בסיס הכשרה. לפי החשד, הקטטה פרצה בעקבות ויכוח בין טירונים בגדוד שקד וטירוני יחידת הסיור הבדואית בעקבות ויכוח על מקום בתור לחדר האוכל.
התגרה כללה חילופי מהלומות, אגרופים ובעיטות - ולפי עדויות גם איומים בנשק. באירוע היו מעורבים גם מפקדים, ואפילו חיילים שניסו להפריד נפגעו באירוע. המשטרה הצבאית החוקרת פתחה בחקירה.
מצה"ל נמסר: "מדובר באירוע חריג וחמור שאינו עולה בקנה אחד עם ערכי צה"ל וההתנהגות הנדרשת מחיילים. האירוע מתוחקר על ידי מפקד החטיבה ויינקטו צעדים משמעתיים נגד המשתתפים".
בינואר 2018 אירעה קטטה המונית בחדר האוכל בעיר הבה"דים שבנגב. תשעה חיילים נפצעו באורח קל, ושבעה מהם פונו לבית החולים. הקטטה פרצה בין חניכים בקורסי חיל הטכנולוגיה והאחזקה לבין חיילים במשטרה הצבאית, ונבדק חשד אם הסיבה לתגרה הייתה בעקבות התור לחדר האוכל.