במערכת הפוליטית הגיבו לחשיפה הבוקר (יום ו׳) ב"ידיעות אחרונות" על חוות הדעת של ועדת הבחירות המרכזית המזהירה מפני החוק לשינוי הפיקוח על הבחירות. יו"ר סיעת יש עתיד תל"ם ומרכז האופוזיציה, ח"כ מאיר כהן, אמר: "זאת חציית קו אדום נוספת בניסיונות להכפיף את מוסדות הסדר והחוק לשלטון".
1 צפייה בגלריה
שלמה קרעי אוסנת מארק מאי גולן אריאל קלנר
שלמה קרעי אוסנת מארק מאי גולן אריאל קלנר
שלמה קרעי אוסנת מארק מאי גולן אריאל קלנר
(צילום: אבי מועלם, יואב דודקביץ', ערוץ הכנסת)
לדברי כהן, ״אחרי המאבקים ביועץ המשפטי, בתי המשפט, התקשורת והמשטרה, הגיע תור ועדת הבחירות. היעלה על הדעת שמפלגת שלטון תטען לקיפוח? בחסות הטענה של טוהר הבחירות, מעלה הליכוד הצעת חוק שבאופן מובהק, מנסה לבטל את העצמאות של ועדת הבחירות. ניאבק בהצעה בכל הכוח".
החוק מנסה להעביר את הסמכויות מידי הוועדה - הגוף הבלתי תלוי שאמור לפקח על ההליך הדמוקרטי - לידי הפוליטיקאים, וכולל סמכויות פיקוח ומעקב חדשות כמו סימון כל אזרח שהצביע. הסיפור המלא, ובו גם פרטים חדשים מתוך הצעת החוק, מתפרסם הבוקר במוסף לשבת של "ידיעות אחרונות".
יו"ר מרצ ח"כ ניצן הורוביץ אמר: "כמה מזוטרי הליכוד, בשליחות נתניהו, מנסים לאפשר השתלטות פוליטית על ועדת הבחירות המרכזית במטרה לזהם את הליכי הבחירות ולהשפיע על התוצאות. יש למנוע כל ניסיון להרתיע מצביעים, לפגוע בחשאיות הבחירות ולהעניק לפוליטיקאים את היכולת להתערב בתוצאות ולהטות את הבחירות".
ח"כ שלמה קרעי מהליכוד האשים את ועדת הבחירות המרכזית, ואמר: "הכתבה היום ב'ידיעות אחרונות' היא הדלפה בוטה, חסרת אחריות, לעיתים מעוותת, של פקידי ועדת הבחירות המרכזית. מסמך שהכינו נגד הצעת החוק שלי ולא טרחו להעביר אליי. מישהו שם מפחד מאוד מהשינויים שאני רוצה להכניס כבר תקופה ארוכה. על ראש הגנב בוער הכובע.
״שלא יפחידו אתכם, אין שום מעורבות פוליטית, מדובר על פיקוח ושקיפות שעד היום לא היו קיימים. כולנו נשלטנו על ידי חבורה קטנה של פקידים מטעם עצמם שמחליטים מה להוציא, איך להוציא, מתי וכמה. נגמר הסיפור", טען קרעי.