1 צפייה בגלריה
 יצחק הרצוג
 יצחק הרצוג
יצחק הרצוג
(צילום: מארק ישראל סלם)
יו"ר הסוכנות היהודית, השר לשעבר יצחק הרצוג, הודיע הבוקר (רביעי), ביום האחרון להגשת שמות המועמדים, כי בכוונתו להתמודד על תפקיד נשיא המדינה. בהמשך היום צפויה להודיע גם מרים פרץ על התמודדותה במרוץ.
"זה ימים ארוכים שהארץ הטובה שלנו מותקפת ובוערת", כתב הרצוג, שנחשב למועמד המוביל במרוץ. "אני מבקש לשלוח תנחומים מעומק ליבי למשפחות השכולות, איחולי החלמה ומזור לפצועים, חיזוק לצה"ל ולכוחות הביטחון ולגורמי ההצלה כולם וחיבוק מיוחד לתושבי הדרום. ברגע זה של משבר, כולנו חייבים להתייצב למען המדינה".
הרצוג ביקש באותה ההזדמנות לצאת לחופשה ללא תשלום מתפקידו בסוכנות היהודית, והוסיף כי "אני מאמין שהנשיא הבא של מדינת ישראל יידרש לחבר מחדש את הקרע בינינו. לסמן יעד ולהתוות דרך אל מעבר למחר, לתכנן ולבנות את הפרק הבא בסיפור של כולנו: החזון למדינת ישראל בשנת ה-100 לעצמאותה. לשמר ולטפח את הגשר המחבר בינינו, היושבים בציון, לבין העם היהודי בתפוצות, לבצר את מעמדה הבינלאומי של ישראל, להגן על שמה הטוב במשפחת העמים ולהיאבק בשנאת ישראל ובשונאיה, לשמור על החיים המשותפים של כולנו כאן ועל עמודי התווך של הדמוקרטיה שלנו ולהבטיח שכל אזרחית ואזרח במדינה – מכל דת, מגדר, לאום או גיל, יחושו ויהיו שייכים ושווים".

הרצוג, בנו של הנשיא השישי חיים הרצוג ונכדו של הרב הראשי הראשון אייזיק הרצוג, ציין כי "אין ספק שהמציאות מורכבת. ייתכן שלא נצליח לחבר את כל הקרעים, אבל אנחנו יכולים – וחייבים - להקטין את המתחים, להנמיך את החומות ולקרב את המרחקים בינינו... לכן, בחרדת קודש ובכובד ראש אני מודיע על כוונתי להתמודד לתפקיד נשיא מדינת ישראל האחד עשר. מועמדותי תוצג בפני הכנסת ה-24, ואבקש את תמיכת חבריה בבחירות שיתקיימו בעוד שבועיים. ההיסטוריה המשפחתית הפרטית שלי והניסיון הציבורי רב השנים שאני מביא עימי, לימדו אותי לעולם לא לראות את נס קיומה של מדינת ישראל כדבר המובן מאליו".
בשני העשורים בהם היה בזירה הפוליטית והציבורית יצחק הרצוג מילא שורה של תפקידים ציבוריים מרכזיים: הוא כיהן כמזכיר הממשלה ה-28; חבר כנסת בכנסות ה-20-16 (2018-2003); שר בממשלות ישראל ה-30-32, בתפקידים: שר הרווחה והשירותים החברתיים, שר הבינוי והשיכון, שר התיירות והשר לתפוצות, חבר במטה המאבק באנטישמיות; חבר הקבינט המדיני-בטחוני; יו"ר מפלגת 'העבודה' ומועמד 'המחנה הציוני' לראשות הממשלה, ראש האופוזיציה; כיום מכהן כיו"ר הנהלת הסוכנות היהודית לארץ ישראל.