קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הכריזה היום (א') על סגר כללי במדינה בתקופת חג המולד. במסגרת הסגר, ייסגרו רוב החנויות ובתי הספר מיום רביעי ועד 10 בינואר. בנוסף, תיאסר מכירת זיקוקים לקראת השנה האזרחית החדשה.
2 צפייה בגלריה
קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל סגר חג המולד קורונה
קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל סגר חג המולד קורונה
"צריך לנקוט פעולה בדחיפות". מרקל
(צילום: רויטרס)
"הייתי מעדיפה צעדים קלים יותר. אבל בגלל קניות חג המולד מספר המגעים החברתיים עלה במידה ניכרת", אמרה מרקל לעיתונאים לאחר דיון שקיימה בנושא עם ראשי הממשלה של 16 מדינות המחוז בגרמניה. "יש צורך לנקוט פעולה בדחיפות".
רק חנויות חיוניות כמו סופרמרקטים ובתי מרקחת יישארו פתוחות, וכך גם הבנקים. הממשלה תקצה 11 מיליארד יורו לחודש בכדי לסייע לעסקים שיאלצו להיסגר. שר האוצר אולף שולץ אמר כי עסקים שייפגעו בעקבות הסגר עשויים לקבל עד 90% מהעלויות הקבועות שלהם, או עד 500 אלף יורו בחודש.
2 צפייה בגלריה
ברלין
ברלין
רוב החנויות ייסגרו. ברלין
(צילום: AFP)
גרמניה נמצאת בסגר חלקי כבר שישה שבועות, כאשר הברים והמסעדות סגורים, בעוד חנויות ובתי הספר נותרו פתוחים. באזורים מסוימים כבר נקטו צעדים מחמירים יותר ככל שהתחלואה עלתה. "לסגר ה'קל' הייתה השפעה, אבל זה לא היה מספיק", אמר ראש ממשלת מדינת המחוז בוואריה מרקוס זודר. "המצב יצא משליטה".
התכנסויות פרטיות יישארו מוגבלות עם לא יותר מחמישה אנשים משני משקי בית שונים. בחופשת חג המולד יקלו מעט על האיסור, כדי שמשפחות יוכלו לחגוג יחד. מרקל וזודר אמרו כי מוקדם מדי לומר אם המשק יוכל לחזור לפעילות לאחר 10 בינואר.
מספרי המאובחנים והמתים מקורונה שברו שיאים בימים האחרונים, ופוליטיקאים נוספים השמיעו אזעקה. גרמניה, הכלכלה הגדולה באירופה, הצליחה יותר ממדינות אחרות ביבשת לשמור על המגפה תחת שליטה בגל הראשון במרץ ואפריל. אבל היא מתקשה לעשות זאת בגל השני. מפרוץ המגפה אובחנו בגרמניה יותר מ-1.3 מיליון נדבקים בניגף ומניין המתים עומד על 21,787 בני אדם.