ח"כ מתן כהנא מ"ימינה" התראיין היום (ד') לאולפן ynet ושרטט את הממשלה התיאורטית בראשות מפלגתו לאחר הבחירות לכאורה: "הכי ימנית, הכי לאומית, כזאת שתרסן את בג"ץ ותסדיר את ההתיישבות". בדומה ליו"ר נפתלי בנט ושאר בכירי המפלגה, הוא לא השיב על השאלה הפתוחה - אם בנט יישב תחת נתניהו: "איזו קואליציה, זאת שאלה היפותטית".
כל מה שצריך לדעת על בחירות 2021 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet
"אנחנו חושבים שצריך להחליף את נתניהו", אמר כהנא, "לא בגלל איזו שנאה פתולוגית או אובססיה אחרת, "צריך להחליף את נתניהו כי אין משילות בנגב, כי ילדה במושב בדרום לא יכולה ללכת לישון בבטחה. כי השכן שלי במושב בית גמליאל קם בבוקר ואין לו כבשים בדיר, כי החקלאים בצפון הם תחת פרוטקשן".
לא הייתם בממשלה? לא כל כך דיברתם על הנושאים האלה. "אנחנו כל הזמן מדברים, אבל שר כזה או אחר לא יספיק לכך. מה שצריך זה ראש ממשלה שייקח על עצמו את הדברים הללו ויעשה אותם".
2 צפייה בגלריה
מתן כהנא
מתן כהנא
ח"כ כהנא
(צילום: קובי קואנקס)
- אתם לא מוכנים להתחייב אם תסכימו או לא לשבת תחת נתניהו. תהיה כנה עם הבוחרים ותגיד עם מי אתם מוכנים לשבת. "אנחנו רוצים להחליף את נתניהו כי הוא נכשל. אנחנו לא מחרימים אף אחד, נשתף פעולה עם כל מי שמאמין במדינת ישראל יהודית ודמוקרטית, ויתחבר לקווי היסוד הימניים שלנו".
- אז אתם אומרים שבקונסטלציה הפוליטית תהיו מוכנים להיות חלק ממשלת נתניהו? "זאת שאלה היפותטית, איזו קואליציה. את נתניהו צריך להחליף".
- איזו משילות תהיה לראש ממשלה עם 12-11 מנדטים? "המפלגה הכי גדולה כרגע במדינת ישראל כוללת את אלה שעדין לא החליטו. עם הכוח שנקבל אנחנו נקים את הממשלה הכי ימנית, הכי לאומית, שתרסן את בג"צ ותסדיר את ההתיישבות".
- ממשלת ימין לאומית בלי הליכוד? איך אתה פותר את זה? "אני לא פוסל אף אחד. אני לא יודע איך תיראה מפת המנדטים ביום שאחרי הבחירות. אני יודע שהערכים שלנו הם של מפלגה ימנית שרוצה התיישבות, ריסון מערכת בתי המשפט, התיישבות צעירה. אני אומר גם לאוהדי נתניהו - שימו לב, זה אדם שאמר שתי מדינות לשני עמים, שהצביע פעמיים בעד התנתקות".
- אתם ישבתם בממשלה שלו לאחר מכן, לא הייתה לכם בעיה. "נכון, אנחנו חשבנו שהוא יכול להיות ראש הממשלה, ואנחנו מבינים אחרי השנה-שנה וחצי האחרונות שצריך להודות לו על מה שהוא עשה ולהתקדם הלאה".
2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט בנימין נתניהו
נפתלי בנט בנימין נתניהו
נתניהו ובנט, כן או לא
(צילום: אורי כהן, תומר נויברג פלאש 90)
- איך אתה מקים את הממשלה הכי ימנית והכי לאומית? עם מרצ והעבודה? "מרצ לא רלוונטיים, לדעתי הם גם לא עוברים את אחוז החסימה. במפלגת העבודה יש מישהי שבזה לכבודם של נספי השואה וחללי צה"ל".
- אתה מתכוון לאבתיסאם מראענה, מספר 7 ברשימה. היא התנצלה על כך. לא תשבו עם העבודה? "אני אומר שוב, אנחנו נשב עם מי שיוכל לקבל את קווי היסוד הימניים שלנו. אנחנו מפלגה ימנית".
- אתם לא אומרים לנו מי השותפים שלכם, איך הציבור יידע אם לבחור בכם? "הציבור צריך לשאול את עצמו מי מייצג אותו נאמנה, למי הוא מתחבר, מי הוא חושב שיצליח לקדם את תפיסת העולם שלו. אנחנו ימניים, אנחנו רוצים התיישבות, ריבונות, בית משפט מרוסן. אנחנו רוצים לחלץ את מדינת ישראל מהמצב הכלכלי הנוראי שהיא נמצאת בו".