בדיקת השכרות הראתה: בדמו של החייל שפגע ברכב של שתי צעירות וחשוד בנהיגה בשכרות הייתה כמות אלכוהול הגבוהה לפחות פי 26 מהמותר לגילו. כך אמר נציג המשטרה בדיון הארכת מעצר של ניר פלקר, החשוד בתאונה הקטלנית בשבת, שבה נהרגה מדלן שמאילוב כהן, בת 17 מרחובות. בתום הדיון הוחלט לשחרר את החשוד למעצר בית, אך המשטרה ביקשה עיכוב ביצוע כדי לערער על ההחלטה.
פלקר הוא תושב גני תקווה, בן 21. חקירת התאונה בכביש 412, בכניסה למושב משמר השבעה בשפלה, העלתה כי מדלן ובת דודתה המתינו ברכבן ברמזור אדום, והנהג החשוד הגיע מאחוריהן במהירות ופגע בהן לאחר שסטה מנתיבו. סמיון בקר, אביה של בת הדודה שעדיין מאושפזת בבית החולים שיבא תל השומר במצב קשה, התפרץ במהלך הדיון וקרא: "הוא הרג את האחיינית שלי, שיישב בכלא".
במשטרה אמרו היום (יום ד') כי מבדיקת דם שנלקחה מפלקר בתשע בערב ביום התאונה, כארבע שעות אחרי התאונה עצמה, התגלה כי בדמו 339 מיליגרם אלכוהול. לפי המשטרה, מדובר בנהג צעיר שהמקסימום המותר בדמו הוא 10 מ"ג. בבדיקות הטקסוקולוגיה בבית החולים, שנערכו גם כן באותו ערב, התגלה כי בדמו 266 מיליגרם, פי 26 מהמותר לאדם בגילו.
התובע המשטרתי ציין כי יש תיק פתוח נגדו על נהיגה בשכרות, שבו סירב לעשות בדיקת שכרות. "אופי התאונה הזו והנסיבות ביחס להתנהגותו בכביש מאוד דומות", אמר והציג לשופט אבי סתיו תיעוד לאירוע הקודם. "נהג כזה ששותה ולוקח את ההגה לידיים זה כמו כדור שיוצא מלוע של רובה. הוא נוהג לשתות הרבה ולעלות אחר כך על ההגה". במשטרה ייבדקו גם את תקינות הרכב של הנהג, והם מבקשים להאריך את פסילת רישיונו ל-90 יום.
2 צפייה בגלריה
מדלן שמאילוב כהן אשר נהרגה בתאונת הדרכים סמוך לבית דגן
מדלן שמאילוב כהן אשר נהרגה בתאונת הדרכים סמוך לבית דגן
מדלן שמאילוב כהן אשר נהרגה בתאונת הדרכים סמוך לבית דגן
(צילום: נדב אבס)
"בעדות הראשונה שלו ובשנייה הוא אמר שהוא שותה המון יחד עם אביו. הוא אמר שהוא שותה בכמויות גדולות", אמר נציג המשטרה. הוא התנגד לשחרורו למעצר בית: "אדם ששותה כל כך הרבה, גם אם יהיה בביתו לא יכול להיות אחראי למעשיו".
עורך דינו של פלקר, עו"ד יאיר מושיוב, אמר בבית המשפט כי "מדובר בחשוד שמעולם לא היה בכלא אזרחי. הוא מזועזע מכל הסיטואציה. מכל התאונה שקרתה, מכל הטרגדיה שהוא מעורב בה".
"לא מדובר בתיק מורכב מדי ולא מדובר באדם שנמלט מהזירה ואחר כך היה צריך לקשור אותו לאירוע. הוא פונה מהאירוע ואין ויכוח שהיה מעורב באירוע. הוויכוחים והמחלוקות היחידות הם יחוס העבירות הנלוות שגם אותן מוקדם מדי לבחון לצורכי הארכת מעצר או שחרור", מסר.
עורך דינו: "לא מדובר בתיק מורכב מדי, ולא מדובר באדם שנמלט מהזירה. המשטרה חקרה אותו כשהיה בגילופין, ואני טוען נגד קבילות החקירה"
עורך הדין הוסיף כי "המשטרה חקרה את החשוד כשהיה עדיין בגילופין, כמה שעות אחרי האירוע. אני טענתי קודם וגם כעת נגד קבילות החקירה. החקירה של חייו, שיכולה להכתיב את כל השתלשלות התיק. לא יכול להיות שהיחידה החוקרת תיתפס עליה כתופסי שלל רב. בחקירה השנייה, שלושה ימים אחרי שהוא צלול והתפכח והבין את חומרת המצב, הוא לא שולף איזו גרסה כבושה, לא ממציא, מזגזג או סותר את הדברים".
"הוא חידד דברים והבהיר אותם, הסביר דברים שלאו דווקא היו לו בראש להסביר חמש שעות אחרי תאונה כה קשה", הוסיף מושיוב. "הכלל הוא שבתיקי תעבורה, גם חמורים וגם קטלניים, הכלל הוא לא להאריך מעצר בעיקר כשמדובר בהארכה שנייה ובאדם בלי עבר תעבורתי".
לדברי מושיוב, "בית המשפט לקח החלטה שיפוטית נכונה ומוצדקת, היחידה החוקרת אספה ראיות והפעולות שנותרו לה לא מצריכות מעצר. אין לו איך לשבש ואין לו עבר תעבורתי. הוא הצטער כמה פעמים, הוא מזועזע מהמקרה. כמות האלכוהול נבדקה כמה שעות לאחר האירוע, האלכוהול מתפרק בגוף בתהליך הדרגתיים. לא בודקים את זה בסמוך לתאונה זה לא משקף את רמת האלכוהול בגוף בתאונה. המשטרה מספיק מנוסה כדי לקחת דם בסמוך לאירוע כי זה משבש להם את החקירה".
2 צפייה בגלריה
מדלן שמאילוב כהן אשר נהרגה בתאונת הדרכים סמוך לבית דגן
מדלן שמאילוב כהן אשר נהרגה בתאונת הדרכים סמוך לבית דגן
מדלן שמאילוב כהן אשר נהרגה בתאונת הדרכים סמוך לבית דגן
(באדיבות המשפחה)
סמיון בקר, הדוד של מדלן שביתו שלי עדיין מאושפזת כשהיא פצועה קשה בבית החולים התייחס למצב של ביתו ואמר כי "בטיפול נמרץ הם עושים עבודת קודש. אתמול היא החלה לומר מילים בודדות ואמרה שהיא לא רוצה להיות פה. היא לא זוכרת כלום מהתאונה. לגבי זה שהנהג משתחרר למעצר בית - התחושה נוראית, הוא צריך לשבת בכלא כי הוא רוצח, הוא שתה, עלה על ההגה והרג את האחיינית שלה ופצע את בתי".
אבי, דוד נוסף של מדלן שנהרגה, אמר בתחילת השבוע: "הנהג הפוגע יותר גרוע ממחבל. איזו סיבה הייתה לו לנהוג בפראות כזאת, להרוג ילדה ולשים ילדה אחרת בבית חולים? לצערי, בטח ישימו לו עורך דין טוב ויוציאו אותו תוך שנתיים מהסיפור".
אימה קארין סיפרה בדמעות אחרי מותה: "היא הייתה ילדה שאהבה חיים, מלאת חיים. היא אהבה את הרכב ונהגה טוב. היא הייתה ילדה טובה שאהבה את הבית ואת החברות. היא רצתה להתגייס לצבא, לשרת רחוק מהבית ואז להיות חוקרת במשטרה".
אביאל ג׳ינו, קרוב משפחה, סיפר כי "המפקחים שמוצאים כמפקחים שלו לא הצליחו למנוע דבר בין הפעם הראשונה שתפסו אותו בשכרות לבין הפעם השנייה. עצם זה שהוא אמר בחקירה "אני אוהב ערק", זה רק מראה שאין לו שום ידע מהפילוסופיה היהודית אלא מתחום הפשיעה בלבד. המשפחה עוברת צער גדול מאוד אנחנו נקווה שיגישו את הערער".