שריפה גדולה פרצה הערב בבית הזיקוק "השהיד תנגויאן" בדרום טהרן. לא דווח על נפגעים.
לפי הדיווחים באיראן הסיבה לשריפה היא דליפה בצינור גז נוזלי, שאחריה אירע פיצוץ. מנהל מערך התקשורת בחברה שמפעילה את בית הזיקוק אמר כי "לא מדובר באירוע חבלני. הרקע לאירוע הוא תקלה טכנית, ואנחנו פועלים לכבות את האש. כוחות החירום וההצלה הוזעקו למקום".
6 צפייה בגלריה
שריפה בית זיקוק טהרן איראן
שריפה בית זיקוק טהרן איראן
השריפה בבית הזיקוק בדרום טהרן
(צילום: AFP)
בתיעוד של הטלוויזיה האיראנית נראה ענן שחור עולה משטח בית הזיקוק בדרום טהרן. כתבי סוכנות הידיעות AP דיווחו שגם ממרחק של 20 ק"מ ניתן היה לראות את ענן העשן.
לפי שעה אין אמנם עדות לכך שמדובר בפעולת חבלה, אך כל אירוע הכרוך בפגיעה חמורה בתשתיות באיראן מעורר בחודשים האחרונים תשומת לב גדולה בעולם, בהתחשב בשורת הפיצוצים והתקלות שפקדו אתרים חיוניים - אירועים שחלק יוחסו לישראל, אפילו על-ידי האיראנים עצמם.
השריפה בבית הזיקוק פרצה כשהטמפרטורות בטהרן גבוהות מאוד. השבוע הגיעו הטמפרטורות בבירת איראן לכמעט 40 מעלות. בתקופה הזו של השנה פורצות לעיתים שריפות בגלל החום הכבד.
שריפת הענק הייתה יממה אחרי שהספינה הגדולה ביותר של חיל הים האיראני עלתה באש במפרץ עומאן, ובהמשך טבעה. סוכנות הידיעות האיראנית פארס דיווחה כי כל אנשי הצוות הצליחו לרדת בבטחה מכלי השיט. לפי הדיווח, השריפה החלה סמוך לנמל ג'אסק שבדרום איראן. הדיווח לא התייחס לסיבות שבגינן פרצה השריפה, ולא ידוע אם מדובר בכשל כלשהו או במתקפה מכוונת.