1 צפייה בגלריה
נתניהו באולם בית המשפט
נתניהו באולם בית המשפט
בקשתו נדחתה. נתניהו באולם בית המשפט
(צילום: AFP)
בית המשפט המחוזי בירושלים דחה הערב (יום ד') את בקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו לדחות את מועד התשובה לאישום בתיקי האלפים. "לאחר עיון בטיעוני בא כוח המשיב לא מצאנו כי יש מקום לדחות את מועד התשובה לאישום", נכתב. לקריאת המכתב המלא לחצו כאן.
עוד נאמר כי "כתב האישום המקורי נמצא בידי הנאשמים מזה כשנה. ניתן להניח כי הגשת כתב האישום המתוקן מחייבת התאמות בתשובה לאישום, אך אין בה כדי להצדיק דחיית הדיון. כך גם הדיון הקבוע בערר שהגישו הנאשמים בנוגע לקבלת חומרי חקירה".
השופטים הורו לפרקליטות "להעביר ללא דיחוי להגנה את אותם חלקים של המסמכים שבהם נמצאת לשיטתה הסכמת היועץ: "נוכח האמור לעיל, לצורך העניין הנוכחי, לא ניתן לראות בחלקים של המסמכים שבהם נמצאת לשיטת המשיבה ההסכמה הנדרשת כמסמכים 'פנימיים' אשר אין למסרם, ולא די בהפניה של היועמ"ש למסמכים אלה, חרף מסירת המסמכים לידי המשיב", אמרו השופטים.
"לפיכך, על המשיבה להעביר ללא דיחוי להגנה את אותם חלקים של המסמכים בהם נמצאת, לשיטתה, הסכמת היועץ. מובהר כי המדינה רשאית להשמיט או להשחיר ממסמכים אלה חלקים אחרים, ככל שלשיטתה הם מהווים תרשומת פנימית או דיון פנימי", אמרו עוד.
לגבי הפרקליטות קבעו השופטים כי עליהם להעביר מסמכים שמראים את אישור היועמ"ש לפתוח בחקירות נתניהו. "היועמ"ש מפנה בעמדתו לשורה של אישורים, ובהם פרוטוקולים ותרשומות, כתשתית המלמדת על קיומה של הדרישה. אישורים אלה, שזה הפורמט הקיים לגביהם, לא צורפו להודעה".
נתניהו הגיש היום לבית המשפט המחוזי בקשה דחופה להארכת מועד הגשת התשובה של עורכי דינו לאישום בתיקי האלפים. באמצעות סנגוריו הוא טען כי נדרשת הארכה של 30 יום מיום הגשת האישום המתוקן (כלומר מיום ראשון הזה, ג"מ) בשל הצורך להכין תגובה לכתב האישום המתוקן שהוגש נגדו.
לקריאת הבקשה של נתניהו מבית המשפט - לחצו כאן
סנגורי נתניהו, עוה"ד בעז בן צור ועמית חדד, ציינו בבקשה כי הם בוחנים את האפשרות שתיקון כתב האישום יאפשר מתן חסינות לנתניהו: "בימים אלה נבחנת המשמעות המשפטית הנודעת לתיקון כתב האישום ביחס לחוק חסינות ח"כ. המבקש שומר על כל טענותיו בנושא".
בהמשך טענו הסנגורים כי "ההתייחסות לעניין החסינות היא טכנית ובאה בעקבות סוגיה משפטית שעלתה בימים האחרונים - האם העובדה שהפרקליטות הגישה כתב אישום חדש מחייבת על פי חוק דיון מחודש בכנסת? טרם התקבלה לכך תשובה ועל כן ראש הממשלה לא דן בעניין. בכתב האישום הישן ראש הממשלה ויתר על החסינות אף שעמדה לו הזכות לכך".