יו"ר הכנסת יריב לוין (הליכוד) שוקל להקדים את השבעת הממשלה ולערוך אותה ביום רביעי הקרוב, בעוד שלושה ימים. חבר הכנסת מהליכוד מיקי זוהר אמר הבוקר (ראשון) באולפן ynet כי בכוונתם לכבד את ההליך הדמוקרטי, אך הבהיר שבעיניו תהיה זאת ממשלה לא טובה.
1 צפייה בגלריה
יריב לוין
יריב לוין
יריב לוין
(צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
לוין עצמו קרא שלשום לנפתלי בנט וליאיר לפיד לפרסם את ההסכמים הקואליציוניים שסוכמו עם המפלגות האחרות. לפי החוק, על בנט ולפיד להניח את ההסכמים 24 שעות לפני השבעת הממשלה.
ביש עתיד ובימינה הגיבו בחריפות ודרשו לכנס בהקדם את מליאת הכנסת כדי להשביע את הממשלה, ולוין השיב: "ראוי שההסכמים יוגשו למזכירות הכנסת באופן מיידי עם חתימתם. אי-הגשתם וההימנעות מפרסום כל ההסדרים הנלווים להם מעוררים יותר מחשש, שהסתרתם נעשית במכוון כדי למנוע את התגובה הציבורית כאשר ייחשפו. אני קורא ללפיד ולבנט למסור לאלתר למזכירות הכנסת את ההסכמים ואת פרטי כל ההסדרים האחרים הקשורים עם הקמת הממשלה". ביש עתיד וימינה הגיבו על הודעת יו"ר הכנסת וטענו כי "ההסכמים הקואליציוניים וקווי היסוד של הממשלה יפורסמו כמובן באופן שקוף וברור לציבור לאחר חתימתם".
בינתיים נמשכים הלחצים על חברי הכנסת של ימינה להתנגד להקמת "ממשלת השינוי". ברקע הדברים בחרו בנט, אורבך וח"כ עידית סילמן לא לעשות את השבת החולפת בבתיהם. סילמן, שהצהירה ביום שישי בשיחה עם ynet ש"אצביע בעד ממשלת אחדות וזה סופי", סיפרה כי לתחושתה גורמים שאינה מכירה "מתצפתים על הבית שלי".