דביר קריב, לשעבר איש שירות הביטחון הכללי שריכז את המודיעין בחקירת יגאל עמיר - רוצחו של ראש הממשלה יצחק רבין - אמר הבוקר (יום ד') כי האיומים שמופנים כלפי ראשי ימינה נפתלי בנט ואיילת שקד מאוד מדאיגים. "כדי למנוע רצח פוליטי צריך להוריד את גובה הלהבות", הזהיר קריב בריאיון לאולפן ynet.
מיד לאחר שבנט הצהיר על כך שיפעל להקמת ממשלת אחדות עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, גברו ההפגנות מול בתיהם של ראשי ימינה. במקביל הוצפו הרשתות החברתיות בקריאות הסתה חמורות נגד השניים - ובעקבות כך הוחלט להגביר את האבטחה עליהם.
3 צפייה בגלריה
נפתלי בנט עם איילת שקד
נפתלי בנט עם איילת שקד
בנט ושקד
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
ההפגנה מול ביתה של שקד
ההפגנה מול ביתה של שקד
הפגנה מול ביתה של שקד
(צילום: דנה קופל)
3 צפייה בגלריה
הפגנה של תומכי ימין ושמאל מול ביתה של איילת שקד
הפגנה של תומכי ימין ושמאל מול ביתה של איילת שקד
(צילום: יאיר שגיא)
"אני מודאג", אמר קריב. "אנחנו כמעט חוזרים לאותה הנקודה של נובמבר 95'. אפילו פרסמו 'פולסא דנורא' על בנט, בדיוק כמו זו שהייתה נגד רבין 22 יום לפני שהוא נרצח. איחלו לו למות תוך 30 יום, ואחרי 30 יום כולנו יודעים מה קרה. אנחנו קרובים לאותה תקופה. חשוב להבין שאין לנו במודיעין 100% 'אין דבר כזה'. גם באבטחה אין 100%.
"רוצח פוטנציאלי מחפש רוח גבית, בלי רוח גבית הוא מתקשה לפעול. יגאל עמיר אמר 'לחצתי על ההדק אבל עמד מאחוריי עם ישראל'. יונה אברושמי שרצח את אמיל גרינצווייג אמר 'אני זרקתי את הרימון, מי שהוציא את הנצרה של המחנה ששלח אותי'. ככה מרגיש רוצח פוטנציאלי, הוא מרגיש שיש לו גב כביכול מהמחנה שלו. כדי שלא ירגיש גב, צריכים ראשי המחנה לבוא ולהבהיר שאין לו גב. זה מה שיכול להקטין את הסיכוי לרצח פוליטי בישראל".
קריב הוסיף: "אדם קיצוני שאומרים לו 'ממשלת שמאל מסוכנת', מה הוא מבין מהמילה 'מסוכנת'? שיש סכנה ואם יש סכנה הוא צריך למנוע את הסכנה הזאת. לפני 10 שנים, כשצירפו את מפלגת העבודה לקואליציה, זה לא היה מסוכן. עכשיו, כשמצרפים מפלגת שמאל לקואליציה זה 'ממשלת שמאל מסוכנת'. אדם אלים שמסתכל על התמונה בצורה קיצונית, מבין את ה'מסוכנות' הזאת ויכול לעשות משהו שימנע מהמצב להיות מסוכן".