2 צפייה בגלריה
אבי מעוז
אבי מעוז
נציג נעם אבי מעוז, שנבחר לכנסת ברשימת "הציונות הדתית"
(צילום: דוברות נעם)
מפלגת נעם, שמטעמה יכהן בכנסת הבאה אבי מעוז שנבחר ברשימת "הציונות הדתית", דורשת לשנות את החלטת הממשלה המקדמת שוויון בייצוג נשים.
בהודעת המפלגה שהופצה הבוקר (יום ה') נכתב כי בכוונת נציגי המפלגה "להחזיר למדינתנו את הצביון היהודי שבשנים האחרונות הלך ונשחק, על-ידי הפסקת המיזמים הממשלתיים הפועלים בשבת, שמירת המעמד האישי היהודי על ידי הכפפת מערך הגיור לרבנות הראשית בלבד, ועוד. נעם תדרוש לתקן את החלטת הממשלה מספר 2331 המחייבת את מוסדות המדינה לפעול בהתאם להחלטה 1325 של האו"ם, ותפעל לקבלת החלטת ממשלה המחייבת את מערכת הביטחון להחזיר את ערך הניצחון כערך מרכזי של צה"ל, בחינוך המפקדים, בהכשרה הפיקודית ובשיקולי בניית הכוח הצבאי וכוח האדם".
2 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי
מרב מיכאלי
"רוצים להוציא אותנו ממוקדי קבלת ההחלטות". מרב מיכאלי
(צילום: מוטי קמחי)
החלטה 1325 של מועצת הביטחון של האו"ם התקבלה בחודש אוקטובר 2000 לאחר מאבק ממושך ומטרתה להגן על נשים ולהבטיח את ייצוגן בפוליטיקה. לפני שבע שנים אימצה גם הממשלה את החלטת האו"ם (קידום שוויון מגדרי והטמעת חשיבה מגדרית). במפלגת נעם לא פירטו מה מהות התיקון שהם דורשים.
ההודעה של נעם חוללה סערה במערכת הפוליטית וראשי גוש המרכז-שמאל תקפו את ראשי נועם ובהם אבי מעוז בחריפות. יו"ר העבודה מרב מיכאלי הגיבה: "אחרי שבקורונה הכניס נתניהו את הנשים למטבח, עכשיו השותפים הטבעיים שלו במפלגת נעם רוצים להוציא אותנו, הנשים, ממוקדי קבלת ההחלטות. זו לא מתיחת 1 באפריל. רק 100 שנה יש לנו זכות בחירה. כל צעד במאבק שלנו לשוויון הוא עולם ומלואו. זה החושך שנתניהו הכניס לכנסת. הם והוא והאפליה חייבים ללכת".
יו"ר סיעת מרצ ח"כ תמר זנדברג הוסיפה: "‏החושך הקרוי בטעות 'מפלגת נעם' הוסתר כל הבחירות רק כדי לחשוף שבשביל חסינות לנתניהו ידרשו עולם סטייל סיפורה של שפחה. ממשלת ביבי היא לא רק משחק כסאות פוליטי אלא סכנה מוחשית לשלומן של נשים ולהט"ב".