שעות לסגירת הרשימות לכנסת ה-24, הולכים ומסתמנים השריונים של הליכוד. אחרי שוועדת החוקה של הליכוד אישרה לבנימין נתניהו שלושה שריונים במקומות ריאליים, הוא הכריע מתוך האפשרויות שעמדו על הפרק. הסופרת גלית דיסטל-אטבריאן, המזוהה עם הימין, שוריינה במקום ה-10 ברשימה והגבוהה מבין השריונים האפשריים של נתניהו. את המקום ה-26, אחרי לחץ פוליטי משני הכיוונים, מסתמן כי ישמור נתניהו לאורלי לוי אבקסיס.
2 צפייה בגלריה
גלית דיסטל מצטרפת לרשימת הליכוד
גלית דיסטל מצטרפת לרשימת הליכוד
נתניהו ודיסטל, היום
נתניהו אמר בסרטון שצילם עם דיסטל כי "גלית היא כוח נשי עוצמתי. היא אישה עצמאית, אישה שלא מהססת לומר את דעותיה, אישה שבאה מן העם, מכירה את העם, את העצמאים והעסקים הקטנים, אבל מעל הכל מאמינה ברעיון הלאומי. ואני בטוח גלית שיהיו לך הישגים גדולים מאוד כחברת כנסת בליכוד ומעל הכל - תעזרי לנו עכשיו להשיג את היעד הגדול שלנו - ממשלת ימין על מלא". הסופרת הודתה לנתניהו וציינה: "אני נרגשת באופן שקשה לתאר במילים".
לדבריה, "הבחירה בי היא בחירה שנותנת תקווה להרבה אנשים כי אני לא פרפראזה על העם, אני העם. אני יודעת מה זה לשלם 'מס שילוט' לעסק הקטן שלי, מה זה לנהל חנות רחוב. אני חושבת שהליכוד בראשותך הוא בית שיכולתי רק לחלום עליו".
בימים האחרונים הופעל לחץ כבד על נתניהו מצד מקורביה של לוי אבקסיס לשריון ריאלי. מנגד, בליכוד הופצו ברשתות קמפיינים נגד השריון משום שלוי אבקסיס לא הייתה נאמנה לדרך הליכוד, כך אמרו.
2 צפייה בגלריה
אורלי לוי אבקסיס
אורלי לוי אבקסיס
הלחץ עבד. לוי אבקסיס
(צילום: טל שחר)
בימים האחרונים שקל נתניהו לוותר על שריונה של לוי אבקסיס במקום ריאלי. אלא שביממה האחרונה נראה שהלחץ הכריע והוא ישמור לה את המקום למרות התבטאויותיה נגדו בעבר במסגרת הקמפיינים.
שריון נוסף שבו צפוי נתניהו לעשות שימוש הוא המקום ה-28 אותו הבטיח ליו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', אם יוביל לחיבור גדול בימין. סמוטריץ' שוקל במקרה כזה לשריין ברשימת הליכוד את ח"כ אופיר סופר מטעמו עד לאחר הבחירות.
היום ימשך המשא ומתן בין סמוטריץ' ליו"ר הבית היהודי חגית משה, במטרה לסיים את החיבור בימין שיציב את נתניהו בנקודת פתיחה טובה יותר, בשל העובדה שלא ילכו לאיבוד קולות ימין.
פורסם לראשונה: 11:32, 04.02.21