שילה סעד, פעוט בן 3 מהמושב שוקדה, נהרג בצהריים (שישי) מפגיעת רכב במושב כפר מימון שבמועצה האזורית שדות נגב. צוות מד"א פינה אותו לבית החולים סורוקה בבאר שבע במצב אנוש, תוך ביצוע פעולות החייאה, אך בבית החולים נקבע מותו.
1 צפייה בגלריה
פעוט נפצע אנוש בתאונת דרכים בכפר מימון
פעוט נפצע אנוש בתאונת דרכים בכפר מימון
"הילד סובל מפגיעה מערכתית קשה מאוד". זירת התאונה בכפר מימון
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
מחקירה ראשונית עולה כי מדובר בפעוט ששיחק בגן השעשועים בכפר מימון יחד עם חברים. סעד המתין לאביו שאמור היה לאסוף אותו. הוא ככל הנראה ראה את אביו מגיע עם המכונית ורץ לקראתו, עקף גדר בטיחות ורץ לכביש - ורכב אחר, שבו נהג תושב המושב בן 30, פגע בו. שוטרים שהוזעקו לזירה גבו ממנו עדות.
בדוברות היישוב מסרו לפני כניסת השבת כי "בצער רב ובלב נקרע וכואב אנו מודיעים על פטירתו של הילד היקר רך שנקטף בדמי ימיו בתאונת הדרכים הנוראה ערב שבת וחג שביעי של פסח. משפחת מושב שוקדה מחבקים ועוטפים את המשפחה והילדים באבלכם הכבד".
הדיווח על התאונה התקבל בשעה 14:12 במוקד 101 של מד"א במרחב. חובש רפואת חירום רכוב על אופנוע מד"א גד שפרר סיפר: "הפעוט שכב על הכביש כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפגיעה רב מערכתית קשה מאוד. הוא היה ללא דופק וללא נשימה, הכנסנו אותו לניידת טיפול נמרץ תוך כדי ביצוע פעולות החייאה ופינינו אותו תוך המשך טיפול רפואי לבית חולים כשמצבו קריטי".
לפי ארגון בטרם לבטיחות ילדים, בעשור האחרון מתו במהלך חג הפסח 60 ילדים מהיפגעות, מתוכם 37% בתאונות דרכים. "החג עוד לא הסתיים ושוב אנו שומעים על תאונה מחרידה של פעוט ליד גן שעשועים", אמרה אורלי סילבינגר, מנכ"לית הארגון. "חשוב להבין שלילדים אין חוש סכנה או יכולת להעריך מרחק ומהירות. לכן מומלץ להפריד בין סביבת המשחקים לבין אזור תנועת כלי רכב. במקביל על הנהגים לנהוג באחריות ובאיטיות תוך תשומת לב מרבית, בעיקר באזור גני שעשועים ואזורי משחק של ילדים".
אתמול נהרג רוכב אופניים חשמליים, כבן 64, מפגיעת רכב חולף בכביש 44 ליד אזור. חובשים ופרמדיקים של מד"א הגיעו למקום כשהוא היה ללא סימני חיים, ונאלצו לקבוע את מותו בזירת התאונה.
פורסם לראשונה: 14:48, 02.04.21