המורים תובעים לקצר את החופש הגדול ולהיערך לכך כבר בחופשת הקיץ הקרובה. הדרישה נומקה בכך שמדובר בחופשה ארוכה מדי וכי "נמאס להיות בבית".
1 צפייה בגלריה
השנה שלא הייתה התשף חופש גדול קיצור פייק
השנה שלא הייתה התשף חופש גדול קיצור פייק
נמאס להיות בבית
(השנה שלא הייתה התשף חופש גדול קיצור פייק)
במשך שנים התנגדו המורים לקיצור חופשת הקיץ ודחו על הסף המצלות של ועדות ציבוריות שהמליצו לשנות את מבנה שנת הלימודים. מנגד, ההורים קבלו שהחופש הגדול ארוך מדי ואין הלימה בין ימי חופשת הקיץ לימי החופשה במשק ולכן הילדים נשארים ללא מסגרת או שההורים נאלצים לשלם סכומי כסף גבוהים.
במשרדי החינוך והאוצר הופתעו לקבל בימים אלה דרישה ללא פשרות לכלול בהסכם הקיבוצי הבא עם המורים סעיף לקיצור חופשת הקיץ. המורים הציבו זאת כתנאי לחתימה על ההסכם, ואם לא ייענו בחיוב הם מאיימים להשבית את פתיחת שנת הלימודים הבאה.
הנהגת המורים ערכה לאחרונה סקר שנערך בקרב המורים והגננות בנושא ולבסוף הגיעה למסקנה כי החופש הגדול ארוך מדי וגם למורים, שהם בעצמם הורים, נמאס להיות בבית תקופה כה ארוכה.
"בחרנו בהורה כמקצוע, אבל מבחינתנו זו שליחות חברתית", אמרו גורמים בהנהגת המורים. "אכפת לנו מהתלמידים, אנחנו מתגעגעים אליהם מאוד ורוצים לפגוש אותם מהר ככל האפשר, חודשיים של הפסקה זה זמן רב מאוד".
המורים ציינו כי בתור הורים, וחלק מחברה ששואפת לשוויוניות, הם מבקשים ליישם את הערך החשוב, לתת דוגמה אישית ולהשוות את ימי החופשה של מערכת החינוך עם כלל המשק.
סיבה נוספת שהציגו המורים כתמיכה לקיצור החופש הגדול נוגעת לצורך בימי לימוד נוספים כדי לקדם את התלמידים. "ימי הלימוד הנוכחיים לא מספיקים כדי ללמד את כל החומר ולכן תלמידים משכבות מוחלשות צוברים פערים", נכתב בדרישת המורים לאוצר. "בשל הלחץ להשלים חומר לימודי אין לנו זמן לעסוק בנושאים חשובים וערכיים. הארכת שנת הלימודים תיתן מענה ותועיל לכולם".