שוב הפרת הנחיות מצד חבר ממשלה: סגן שר החינוך, ח"כ מאיר פרוש מיהדות התורה, השתתף אמש (יום ג') בחתונה המונית שנערכה בחיפה על אף ההגבלות למניעת התפשטות נגיף הקורונה.
2 צפייה בגלריה
סגן השר פרוש
סגן השר פרוש
סגן השר פרוש
האירוע, נישואי נכדת האדמו"ר מסערט-ויז'ניץ, נערך באולם סגור עם מאות אורחים, ופרוש, המייצג פוליטית את החצר החסידית, ביניהם. סגן השר הגיע לאירוע על אף הודעתה המפורשת של המשטרה כי החתונה אסורה ויש לבטלה.
מקורבים לסגן שר החינוך פרוש טענו כי "הוא לא ידע שהאירוע מתנהל בצורה כזו", וכי מיד לאחר כניסתו - יצא. מלשכת פרוש נמסר בתגובה: "סגן השר השתתף בחתונה שהתקיימה אתמול בערב במשך דקות ספורות בלבד, והוא קורא לציבור להתנהל ולהישמע להוראות גורמי הבריאות".
משטרת חיפה הודיעה כי תפתח בחקירת האירוע שבו השתתפו מאות שנדחסו לאולם אחד. המסיבה אמורה הייתה להתקיים תחת מגבלות באולם הספורט "רוממה" בעיר, אולם העירייה ביטלה את קיומו לאחר שחיפה הוגדרה עיר "כתומה".
2 צפייה בגלריה
הפרת הנחיות בחתונה בה נכח פרוש
הפרת הנחיות בחתונה בה נכח פרוש
החתונה בה נכח סגן השר פרוש
בחתונה שהייתה אמורה להיערך באולם הספורט ברוממה, אמורה הייתה להיות הפרדה של הקהל לשתי קבוצות של 500 בשעות שונות וכן הקפדה על קפסולות של 20 איש לכל היותר, אולם בהוראת העירייה בוטלה השכרת האולם.
במקביל, התקיימה אמש בעיר מסיבה באחד המועדונים, שם תועדו המבלים בצפיפות רבה וללא מסיכות. בעל המועדון זומן לשימוע במשטרה. המשטרה הודיעה כי בכל אופן תחקור את שני המקרים. "משטרת ישראל פתחה הבוקר בחקירה לבחינת נסיבות אירועי הלילה בחיפה. בכוונת המשטרה לחקור את המקרה ביסודיות, ובסיומה יוחלט על אופן האכיפה בהתאם".
ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם, התייחסה גם היא לאירועים ואמרה כי היא רואה אותם בחומרה רבה. לדבריה, "אני רואה בחומרה הפרות כה בוטות של הסדר הציבורי, וההגיון הבריא. לא ברור לי את מי החוגגים חושבים שהם 'מסדרים', והאם יבכו כשקרוביהם יגססו בבתי החולים עוד כמה שבועות. עיריית חיפה הגבירה ותגביר את האכיפה ותעלה מדרגה במקומות בהם יופרו ההנחיות בזלזול".
בנו של סגן השר, ראש העיר אלעד החרדית ישראל פרוש, השתתף השבוע באירוע שקיים אדמו"ר בעירו שמוגדרת על ידי משרד הבריאות כרשות "אדומה", ותועד בה ללא מסכה וללא שמירה על כללי הריחוק החברתי. מסביבתו נמסר כי היה מדובר ב"אירוע קטן ומצומצם". לדברי מקורביו, "ראש העיר נכח באירוע דקות ספורות הוא מקפיד על ההנחיות וקורא גם לתושבים לנהוג כך".