הצלמים הלבנונים תיעדו את המפעל לייצור טילים: דובר צה"ל פרסם היום (שישי) סרטונים חריגים שבהם תועד השבוע, ככל הנראה מכלי טיס ישראלי שחג מעל ביירות, רכב מסחרי שיצא מאחד ממרכזי אחסון הרקטות בלב הבירה הלבנונית, בין בתי המגורים.
בתחילת השבוע פרסם ראש הממשלה בנימין נתניהו תמונות מכמה אתרים מוסתרים בשכונה בביירות, שלפי המודיעין הישראלי חיזבאללה מייצר ומאחסן בהם מאות רקטות, ככל הנראה ארוכות טווח עם ראשי קרב בינוניים וגדולים.
דובר מטעם חיזבאללה מיהר לשלוח צוותי תקשורת מקומיים לאחד מהאתרים הללו בשכונת אל ג'אנח, כדי להפריך לכאורה את הטענות, ובצילומים הלבנונים נראו בלוני מתכת לאכסון גז כלשהו ומכשור תעשייתי נוסף.
4 צפייה בגלריה
האתר בשויפאת
האתר בשויפאת
(צילום: דובר צה"ל)
4 צפייה בגלריה
האתר באל ג׳נאח
האתר באל ג׳נאח
(צילום: דובר צה"ל)
4 צפייה בגלריה
האתר בשויפאת
האתר בשויפאת
(צילום: דובר צה"ל)
בצה"ל טענו היום כי מדובר בחלק מובנה ממרכיבי הייצור של הרקטות, ופרסמו תיעוד חריג מהנעשה באתרים שנחשפו בנאום נתניהו באו"ם. לפי צה"ל, הצלמים הלבנונים תיעדו מכונת כיפוף שמעבדת את המתכות למעטפת המנוע, את ראש הקרב ואת מקטעי הניווט של הטיל, מכונת ערגול שמשמשת לעיבוד מתכות לצורת גליל, ומכונות חיתוך בלייזר, חיתוך הידראולי וחיתוך ידני כדי לייצר בין השאר כנפונים לייצוב הטיל, מעטפות מנועים וראשי קרב לטילים.
כמו כן בצה"ל חשפו מידע על פעיל חיזבאללה שמנהל את האתר לייצור רכיבי טילים מדויקים בשכונת אל ג'אנח - מוחמד כאמל פא'אד רמאל. לפי הצבא, מלבד היותו מנהל האתר לייצור רכיבי טילים מדויקים של חיזבאללה, רמאל פועל תחת היחידה לייצור טילים מדויקים של חיזבאללה הפועלת בשיתוף פעולה הדוק עם כוחות איראניים. במסגרת תפקידו, הוא גם טס מספר פעמים עם פעילים נוספים לאיראן.
4 צפייה בגלריה
האתר באל ג׳נאח
האתר באל ג׳נאח
פרטיו של מנהל האתר לפי צה"ל
(צילום: דובר צה"ל)
באשר לאתר בשואיפת שפורסם על-ידי נתניהו, בצה"ל ציינו כי מדובר באתר תת-קרקעי שנפרש מתחת ל-5 בניינים. "סביב האתר זוהו תנועת חשודות בימים שמאז החשיפה, במסגרתן הגיע רכב מסחרי לאתר ויצא ממנו מספר שעות לאחר מכן", ציינו בצה"ל לצד סרטון המעקב. "משם המשיך הרכב לאתר תת-קרקעי הממוקם תחת בניין מגורים אזרחי בשכונת ברג' אלבראג'נה ונמצא בשימוש ארגון הטרור חיזבאללה".