הנסיך ארנסט אוגוסט מהאנובר, בעלתה של קרוליין הנסיכה ממונאקו, תובע מבנו את הטירה המפוארת שהעניק לו. לפי בית המשפט בגרמניה הנסיך ארנסט מאשים את בנו ב"כפיות טובה" ולא מעוניין שהנכס היוקרתי יגיע לידי הציבור - כפי שרוצה הבן.
בין 2004 ל-2007 העניק ארנסט אוגוסט בן ה-66 לבנו כמה נכסים – בראשם טירת מריאנבורג. בית המשפט המחוזי בהאנובר הודיע שכעת הנסיך דורש את הנכסים בחזרה בגלל "כפיות טובה בוטה". מדובר בפרשה נוספת שבה מעורבת משפחתו של הנסיך, שכונה לאורך השנים "נסיך המסיבות" ו"נסיך הקטטות" בגלל אורח החיים הפרוע שלו.
2 צפייה בגלריה
טירה טירת מריאנבורג של ה נסיך מ האנובר גרמניה
טירה טירת מריאנבורג של ה נסיך מ האנובר גרמניה
טירת מריאנבורג
(צילום: AFP)
ארנסט אוגוסט הגיש את התביעה בסוף השנה שעברה, ודרש להשיב לידיו את טירת מריאנבורג ואת שאר הנכסים היוקרתיים שהעביר לבנו. הוא טוען שבנו, ארנסט אוגוסט ג'וניור, פעל מאחורי גבו והציע את הטירה למדינת המחוז סקסוניה התחתונה. בנו של הנסיך רוצה להעביר את הבעלות על הטירה ומעוניין שהיא תהיה נכס ציבורי, גם לאור העלויות העצומות של תחזוקת הטירה, שנבנתה באמצע המאה ה-19. ארנסט אוגוסט, שחי באוסטריה, טוען שבנוסף בנו לקח ללא רשות יצירות אמנות ועתיקות ששייכות למשפחה.
הנסיך ארנסט מעריך שהשווי הכולל של הנכסים שנמצאים במחלוקת הוא כ-5 מיליון אירו. בנו, בן 37, אמר לסוכנות הידיעות הגרמנית DPA שכל הטענות של אביו כבר הופרכו בעבר מחוץ לכותלי בית המשפט. הוא הדגיש שהעסקה להעברת הבעלות על הטירה לרשויות האזוריות בסקסוניה התחתונה בטוחה מבחינה משפטית. בנוסף ציין ששום דבר לא ימנע מהרשויות להשקיע בשימור הטירה ולהפוך אותה לאתר תרבותי מרכזי, שפתוח לכלל הציבור. בית המשפט המחוזי בהאנובר טרם קבע תאריך לשימוע.
ארנסט אוגוסט מנהל כבר שנים סכסוך עם בנו על נכסים משפחתיים. הסכסוך היה קשה כל כך, עד שב-2017 הוא סירב להגיע לחתונה של בנו עם מעצבת האופנה הרוסייה יקטרינה מלישבה. הנסיכה קרוליין, שנפרדה מבעלה ב-2009 אך לא התגרשה ממנו, הגיעה לחתונה.