4 צפייה בגלריה
מרואן סמרי
מרואן סמרי
הנאשם מרואן סמרי
(צילום: גיל נחושתן)
מרואן סמרי (28) מהיישוב ג'דיידה-מכר סיפר במקום עבודתו כי הוא נאלץ לצאת מהמקום מכיוון שראשו כואב. בהמשך הוא הגיע לביתה של בת זוגו לשעבר נג'אח מנסור (35) בשכונת קריית חיים בחיפה, דקר אותה למוות ושדד ממנה כסף מזומן ופריטים נוספים. כך מתואר בכתב האישום שהוגש היום (ג') נגד סמרי לבית המשפט המחוזי בחיפה.
סמרי נעצר זמן קצר לאחר הרצח בחודש שעבר כשבגדיו מגואלים בדם. לפי כתב האישום שהגישה פרקליטות מחוז חיפה, סמרי והנרצחת היו בקשר זוגי בשנת 2017. בהמשך, בשנת 2019, היא הייתה בקשר רומנטי עם בן דודו, נימר סמרי.
בשנים 2020-2017, מתואר באישום, "הגישה המנוחה תלונות מרובות במשטרה הן כנגד הנאשם והן כנגד בן דודו, נימר. התלונות היו בגין גניבות כספים, איומים, היזק לרכוש והפרת הוראות חוקיות (הפרת צווי הרחקה). בגין אחת מתלונות אלה של המנוחה הוגש נגד נימר כתב אישום, הוא הורשע בגינו ונידון, בין היתר, למאסר בפועל בן 9 חודשים, שאותו ריצה בעת המתואר בכתב אישום זה".
4 צפייה בגלריה
נג'אח מנסוא
נג'אח מנסוא
הנרצחת נג'אח מנסור
ביום הרצח, 19 באוקטובר, הגיע הנאשם בשעת בוקר מוקדמת למקום עבודתו במפעל זכוכית בקריית חיים. אחרי שעזב את המקום, הוא הצטייד בסכין באורך של כ-17 סנטימטרים. הוא נכנס לדירתה של המנוחה, ובחדר האמבטיה דקר אותה שלוש פעמים בפניה, ארבע פעמים בצווארה ופעמיים באזור הגו. בכתב האישום צוין כי מנסור ניסתה להתגונן, ובעת ששרטה את הנאשם נתלשו ציפורניה המלאכותיות והתפזרו בחדר האמבטיה.
לאחר הרצח נטל סמרי מדירת המנוחה כ-11 אלף שקלים במזומן וכן ארבעה טלפונים ניידים, מחשב נייד, מחליק שיער, שני בשמים ורמקול. לפי כתב האישום, סמרי הכניס את הכסף המזומן לכיסו, שם את הציוד בתוך תיק, נטל את התיק ואת הסכין, יצא מהדירה ונעל אחריו את הדלת כשהוא נוטל עמו את המפתח לדירה, ומותיר את המנוחה מתבוססת בדמה בחדר האמבטיה.
4 צפייה בגלריה
הסכין בה השתמש מרואן סמרי
הסכין בה השתמש מרואן סמרי
הסכין ששימשה את הנאשם ברצח
מבקשת המעצר עד תום ההליכים עולה השתלשלות האירועים לאחר הרצח: שוטרים הבחינו בנאשם צועד ברחוב, והוא בתגובה השליך את התיק שבו היו החפצים ששדד. סמרי טען כי מדובר בציוד שאינו דרוש לו יותר.
"לשאלת השוטרים", צוין בבקשה, "השיב הנאשם כי הוא עובד במשחטה ובגדיו התלכלכו במקום עבודתו. כשהתבקש על ידי השוטרים לרוקן את כיסיו, הוציא המשיב סכין מתקבעת מגואלת בדם, אשר לטענתו שימשה אותו לשחיטת כבש. כן נמצא בכיסיו סכום כסף מזומן ומפתח".
4 צפייה בגלריה
מרואן סמרי
מרואן סמרי
מרואן סמרי. טען שהסכין שימשה לשחיטת כבש
לאחר שערכו בדיקות על עברו של הנאשם, גילו השוטרים את התלונות שהגישה נגדו המנוחה, ומיהרו אל דירתה - שם התגלתה לעיניהם הגופה. בפרקליטות ציינו כי נמצא DNA של המנוחה בשריטות על פניו של הנאשם וכן בכתמי הדם על בגדיו ועל הסכין.
"המשיב רצח את המנוחה באופן אכזרי ואלים, תוך שהמנוחה נאבקת בו בכל כוחותיה עד שלא יכלה לו עוד", ציינו בפרקליטות. "אז הותיר המשיב את המנוחה מתבוססת בדמה כשהוא שודד את כספה וחפציה, יוצא מהבית ונועל אחריו את הדלת בקור רוח. כל אלה מלמדים על מסוכנותו הרבה". הפרקליטות מייחסת לסמרי עבירות של רצח בנסיבות מחמירות ושוד בנסיבות מחמירות.

ראש צוות החקירה, רב-פקד דוד קלי, אמר כי ערנותם ונחישותם של שוטרי הסיור מתחנת זבולון "הביאה למעצרו המהיר של החשוד סמוך לביצוע הרצח ולצערנו גם לאיתורה של קורבן הרצח". הוא הוסיף: "היחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב אשר ניהלה חקירה יסודית ומקצועית שהביאה בסופו של יום לגיבוש התשתית הראייתית להגשת כתב האישום הבוקר".
רפ"ק קלי אמר עוד: "אנו רואים את הטיפול באלימות במשפחה כערך עליון בהגנה על חיי אדם לצד למיצוי הדין עם העבריינים, ובזכות פעילות נחושה של המשטרה בנושא - לאורך השנים ניצלו חייהן של נשים רבות בישראל".
אם אישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560, או התקשרו בעצמכם. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, בערבית, ברוסית ובאמהרית.