בין הטרגדיות שנחשפו לאחר האסון בהר מירון שבו קיפחו את חייהם 45 בני אדם, בולט תיעוד שהופץ הערב (יום ב') ובו נראים שוטרים וכוחות מג"ב שפינו ילדים מהאזור שבו נרמסו עשרות. השוטרות והשוטרים ניצבו על החומה והעבירה לצד האחר, אל חבריהם שחיכו למטה, את הילדים - בהם גם בני 4-3. חלקם מיררו בבכי. "יש תינוק שלא יודעים מי ההורה שלו", אמרה אחת השוטרות שנשאה על ידיה פעוט שצעק "אבא" והעבירה אותו לידי שוטרת אחרת.
2 צפייה בגלריה
במהלך האסון שוטרים מפנים ילדים מהר מירון
במהלך האסון שוטרים מפנים ילדים מהר מירון
"יש תינוק שלא יודעים מי ההורה שלו". תיעוד מהפינוי בדקות האסון
(צילום: דוברות המשטרה)
השוטרים סיפרו שעשרות ידיים הושטו אליהם, והיה עליהם לבחור את מי לשלוף מההמון. "בחרנו קודם כל את הילדים, הקטנים ראשונים. זה היה נורא, כי זו ממש בחירה מי יחיה ומי ימות".

האב פגש את השוטר שחילץ את בנו: "בשבילי הצלת את כל העולם"

קודם לכן פורסם סיפורם של הרב אביגדור חיות ובנו שמואל בן ה-10: כשהוא קבור מתחת ערמה של אנשים ולצדו בנו הקטן, שצורח "אבא, אני מת" – ראה לפתע הרב חיות יד מושטת. היד הזו הצילה את שמואל בן ה-10 וגם את אביו, ומאותו הרגע הוא ייחל לסגור מעגל - להגיד תודה לשוטר שהציל אותו. היום זה קרה: רס"ל רמי עלואן הגיע לסוכת האבלים של משפחת חיות, שם יושבת המשפחה שבעה על מותו של הבן הבכור, ידידיה בן ה-13, באותו אסון נורא.
2 צפייה בגלריה
מפגש בין רס"ל רמי עלואן לאביגדור חיות אשר ניצל מהאסון בהר מירון
מפגש בין רס"ל רמי עלואן לאביגדור חיות אשר ניצל מהאסון בהר מירון
מפגש בין רס"ל רמי עלואן לשמואל חיות שניצל מהאסון בהר מירון
(צילום: טל שחר)
מלווה באביו, רס"ב כמאל עלואן, שוטר אף הוא – נכנס רס"ל רמי לסוכת האבלים. "אין שום אימון שיכול היה להכין אותנו למה שעברנו שם", סיפר. הרב חיות קיבל את פניו בהתרגשות: "ביקשתי שניפגש כדי להודות לך מקרב לב", אמר.
הוא שחזר את הרגעים הקשים: "הייתי על הרצפה עם כל המסה של האנשים שהיו עלינו. הבן שלי היה מימיני, ובני הגדול, ידידיה, עם חברו משה, היו כמה מטרים מאתנו. ואני רואה את עלואן והוא צועק: תן לי יד, אני מושך אותך. אמרתי לו: תציל את הילד - אבל הוא לא הצליח".
הרב חיות סיפר כי עלואן "תפס את היד שלי בשתי ידיו. ואז אני רואה אותו קורס, מקיא ומתחיל לבכות. וחשבתי שהוא רואה את מה שאני מרגיש. כולם צועקים 'אסון', אבל אם הוא קורס ככה, כנראה שבאמת קורה פה משהו". בחלוף רגעים ספורים, סיפר, "אני רואה אותו מושך את הבן ומציל אותו. אני חולצתי ופוניתי במצב בינוני לבית החולים. אם היינו נשארים שם עוד - אולי לא היינו יוצאים מזה".

המפכ"ל: "לא אתן למשטרה להיות השעיר לעזאזל"

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, נפגש עם שוטרי מחוז צפון ומפקד המחוז ניצב שמעון לביא ואמר כי "כולנו מאוחדים ומלוכדים". לדבריו, "מדובר באירוע טרגי בהיקף בלתי נתפס שידעה מדינת ישראל ואני משתתף בצער המשפחות, אבל את אבלם ושולח איחולי החלמה לכל הפצועים". "עם זאת", ציין שבתאי, "אני לא אתן למשטרת ישראל להיות השעיר לעזאזל של אף גורם כזה או אחר על התנהלות לקויה לאורך שנים".
השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה שהצטרף לישיבה באיחור ציין: "אני נותן גיבוי מלא למפקד המחוז ולמפכ"ל, שעשו את כל שיכלו, במלוא הרצינות והיסודיות, כדי להיערך להילולה".