בית החולים איכילוב חיסן אתמול (ב') אלפי אנשי חינוך באוהל החיסונים שהוקם בשיתוף עיריית תל אביב בכיכר רבין. בתגובה הורה שר הבריאות יולי אדלשטיין לעצור את אספקת החיסונים לבית החולים ולבחון את הקצאות החיסונים הבאות. מנהל איכילוב, פרופ' רוני גמזו אמר בתגובה להחלטה: "אני מתקשה להבין למה המשרד תומך בחיסון שוטרים ומעניש על חיסון מורים, כשהם באותה קבוצת תעדוף".
4 צפייה בגלריה
צוותי ההוראה מתחסנים
צוותי ההוראה מתחסנים
צוותי ההוראה מחכים בתור לקבלת החיסון בכיכר רבין
(צילום: מנהל החינוך עיריית תל אביב)
יותר מ-4,000 עובדי הוראה בתל אביב, שמהווים את רוב העובדים בגנים, בתי הספר ומוסדות החינוך, חוסנו במהלך היום נגד קורונה במאהל החיסונים הענק שהקימה העירייה בשיתוף בית החולים איכילוב. זאת בניגוד להנחיות משרד הבריאות, שהורה לחסן בני 60 ומעלה או כאלה שנמצאים בקבוצות סיכון או במחיצתם. בין עובדי ההוראה שחוסנו, גם כאלה בשנות ה-20 לחייהם.
מנהל החינוך בעירייה הוביל את המבצע, ובשעות הצהריים נקראו כל עובדי ההוראה בעיר, להגיע ולהתחסן. בדף הפייסבוק של המנהל התגאו במבצע וכתבו: "נראה שכנס החינוך הגדול ביותר בתל אביב יפו התקיים במרכז החיסונים של איכילוב. אלפי עובדות ועובדי מערכת החינוך בעיר התחסנו הודות למנהל המרכז הרפואי, ראש עיריית תל אביב-יפו, מזכ"לית הסתדרות המורים והעירייה".
ענבר, סייעת בגן ילדים בת 24, סיפרה בשיחה עם ynet: "קיבלתי הודעה מהגננת שאפשר להגיע להתחסן. אמרתי לה פעמיים שאי אפשר עדיין ושיש מלחמה אדירה לחסן מורים וגננות ולא אישרו את זה, אבל היא התעקשה שאלך לכיכר רבין להתחסן, וכך עשיתי. היו שם הרבה מאוד מורים, גננות, סייעות, מטפלות, והרבה צעירים שעובדים בגנים ובבתי הספר. היה תור ארוך, אבל כמעט כל מי שהגיע הצליח להתחסן. קצת אחרי 20:00 אמרו לכל מי שעוד היה בכיכר ללכת הביתה כי נגמרו כל החיסונים".
4 צפייה בגלריה
צוותי ההוראה מתחסנים
צוותי ההוראה מתחסנים
צוותי ההוראה מחכים להתחסן בכיכר רבין. "כנס החינוך הגדול ביותר בתל אביב יפו"
(צילום: מנהל החינוך עיריית תל אביב)
4 צפייה בגלריה
 גמזו היה ממובילי מבצע החיסונים, אדלשטיין הורה לעצור את אספקת החיסונים לאיכילוב
 גמזו היה ממובילי מבצע החיסונים, אדלשטיין הורה לעצור את אספקת החיסונים לאיכילוב
גמזו היה ממובילי מבצע החיסונים, אדלשטיין הורה לעצור את אספקת החיסונים לאיכילוב
(צילום: יואב דודקביץ, דנה קופל)
שר הבריאות יולי אדלשטיין כעס על כך שחוסנו אלפי עובדי הוראה בניגוד לתעדוף שנקבע על ידי המשרד. "השר הנחה את מנכ"ל המשרד לעצור את הקצאות החיסונים לבית החולים איכילוב ולבחון את הקצאות החיסונים הבאות לבית החולים", נמסר מלשכת אדלשטיין. "מדובר במשאב לאומי וכך צריך להתייחס אליו. השר קורא לכל הגופים המחסנים לחסן אך ורק בהתאם להנחיות אנשי המקצוע במשרד הבריאות".
מנהל איכילוב, פרופ' רוני גמזו, טען כי לא היה פסול בהתנהלות בית החולים: "העודף שעמדנו מולו בשעות הצהריים עמד על כ-3,000 מנות חיסון, וכנראה נובע משיוער התחסנות גבוה בתל אביב. מיד חיסנו את כל מאושפזי בית החולים המתאימים בתוך המחלקות, שלחנו זימון לכל אדם מעל גיל 60 שעדיין לא התחסן, והשלמנו חיסונים לדרים בהוסטלים ולשוטרים, על פי בקשת משרד הבריאות. במקביל קראנו לעובדי הוראה להגיע מיד ולהתחסן. אין הבדל בינם לשוטרים בהנחיות המשרד".
"לשמחתי, במבצע מיוחד ובתוך שעות בודדות הצלחנו למנוע בזבוז משאב לאומי ולחסן קרוב ל-3,000 מורות וגננות ועוד 2,000 חולים במחלות כרוניות מעל גיל 50 ותושבים מעל גיל 60", הוסיף. "אני מתקשה להבין מדוע משרד הבריאות תומך בחיסון שוטרים אבל מעניש על חיסון מורים, כשהם באותה קבוצת תעדוף, ובעיני אף יותר, כמי שאמונים על היקר לנו מכל".
4 צפייה בגלריה
צוותי ההוראה מתחסנים
צוותי ההוראה מתחסנים
מחכים בתור לחיסון. "היה תור ארוך, אבל כמעט כל מי שהגיע הצליח להתחסן"
(צילום: מנהל החינוך עיריית תל אביב)
גורם בבית החולים איכילוב, ששייך לעיריית תל אביב, הסביר: "נשארו לנו 4,000 מנות שהיינו חייבים לסיים עד סוף היום. הרוב הגדול מאוד של המתחסנים הם בני 60 פלוס וכאלה שחולים במחלות כרוניות. חלק מבני 60 לא באו להתחסן וראינו כאלה שהודיעו שיגיעו אבל לא הופיעו".
"לצורך ניצול מקסימלי של כל מלאי החיסונים, ומניעת חס וחלילה השמדה, קראנו בשעות הצהריים לציבור עובדי ההוראה בעיר להגיע ולהתחסן", הוסיף הגורם. "לשמחתנו הצלחנו לסיים בהצלחה את כל מבצע החיסונים ומנענו בזבוז משאב לאומי לטובת אוכלוסייה ייחודית שנמצאת בחזית ואמונה על היקר לנו מכל".
פורסם לראשונה: 22:47, 04.01.21