עשרה בני אדם נפצעו, בהם אדם במצב קשה, ועוד 21 נעדרים בעקבות מפולת בדרום נורבגיה. במפולת שהייתה בסביבות 04:00 (יום ד') נסחפו יותר מעשרה בתי מגורים.
המפולת הייתה בכפר אסק, שבו חיים כ-5,000 תושבים. הכפר נמצא במחוז ירדרום, 30 ק"מ מצפון לבירה אוסלו. בתמונות מהזירה ניתן לראות מכתש ובתוכו הריסות של חלק מהבתים. מסוקים הוזעקו כדי לחפש לכודים. כ-700 איש פונו עד כה מאזור האסון.
תושב האזור, בן 68, סיפר לתקשורת הנורבגית: "היו שתי רעידות חזקות שנמשכו זמן מה. הנחתי שמפנים שלג או משהו כזה. פתאום הייתה הפסקת חשמל, ושכן הגיע לבית שלי ואמר שאנחנו צריכים להתפנות. הערתי את שלושת הנכדים ואמרתי להם להתלבש מהר".
המשטרה מסרה שהנעדרים הם תושבי בתים שסמוכים לאזור המפולת. לא ברור אם הם לכודים בהריסות, הצליחו לברוח או כלל לא היו בבית בזמן האסון.
6 צפייה בגלריה
בתים נסחפו ב מפולת ב כפר אסק מחוז ירדרום נורבגיה
בתים נסחפו ב מפולת ב כפר אסק מחוז ירדרום נורבגיה
(צילום: רויטרס)
"זו קטסטרופה", אמרה ראש ממשלת נורבגיה ארנה סולברג אחרי שביקרה באזור שבו הייתה המפולת. סולברג אמרה על הנעדרים: "ייתכן שהם לכודים, אבל אי אפשר להיות בטוחים מכיוון שמדובר בחופשת השנה החדשה, מה שאומר שאולי הם במקום אחר".
"זה עלול לקחת ימים", אמרה סולברג על מבצע החיפושים. היא ציינה שתנאי השטח כרגע מאפשרים פעולות חילוץ רק באמצעות מסוקים. בימים האחרונים ירדו באזור משקעים כבדים.