מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד תקפה את משרד החינוך על פרסום המתווה למסגרות הקיץ מבלי לשתף את מנהלי בתי הספר והדפה את הטענות על כך שעובדי ההוראה מסרבים לעבוד בחודשי החופש הגדול.
על ההתמקדות בצמצום פערים במקום בפעילויות הפוגה אמרה בן דויד כי כבר בהתחלה הזהירו המורים שלא יהיה ניתן לקיים לימודים בקיץ. מזכ"לית הסתדרות המורים הוסיפה כי "כשרוצים להוציא תוכנית אז קודם כל צריך להשקיע בה ולהוציא תוכנית סדורה. לא לפרסם תוכנית שאף אחד מהמנהלים ועובדי ההוראה לא ידע או שמע עליה. מה שצריך עכשיו, במיוחד אחרי מה שהילדים חוו במלחמה, זה הנושא של ההיבט הרגשי והנפשי. זה חשוב מאוד".
2 צפייה בגלריה
בית ספר יגאל אלון בגבעתיים
בית ספר יגאל אלון בגבעתיים
המורים רוצים פעילויות הפוגה במקום צמצום פערים. תלמידים בגבעתיים
(צילום: עמית הובר )
בן דויד ציינה כי "אם נזכיר נשכחות, בהתחלה דיברו על תוכנית עם תקציב לשני מיליארד וחצי שקל עבור תוכנית מגני הילדים ועד לכיתות י"א, תוכנית למידה באמת. מלכתחילה ידענו שזה לא יצא לפועל כי בחופש הגדול לא רואית את כיתות ז' ומעלה מגיעים לבית הספר. אנחנו לא נגד תוכניות שרוצים לעשות, אבל לא ראיתי עדיין שום תוכנית סדורה. גם התוכנית שאתמול הוציאו לכלי התקשורת, התקציב בין מרכז השלטון המקומי ומשרד האוצר לא נחתם. אף אחד לא בא לדבר".
לדבריה, "מהתוכנית המקורית שרצו לתקצב בשני מיליארד וחצי שקל נותרה תוכנית שתוקצבה ב-900 מיליון שקל. "משרד החינוך עשה סקר גדול מאוד בקרב ציבור עובדי ההוראה ובקרב התלמידים כדי לבדוק מי באמת יבוא בחופשה. למה לא מראים את התוצאות?", שאלה מזכ"לית הסתדרות המורים. "מה שהיה הוא גם יהיה. התוכנית הוולנטרית, מי שרוצה לעבוד מבין עובדי ההוראה - אנחנו חלילה לא שוללים", הבהירה בן דויד, וכשנשאלה כמה מורות ומורים יירתמו - היא השיבה שאחוזים נמוכים מאוד.
2 צפייה בגלריה
יפה בן דויד
יפה בן דויד
"לא ראיתי שום תוכנית סדורה". יפה בן דויד
(צילום: הדר יואביאן)
"זה לא עניין של הירתמות", אמרה בן דויד והזכירה את השחיקה של המורים שלימדו מהבית בתקופת הקורונה. "תסתכלו על בית הספר של החגים שהיה בחנוכה. הרי לפני שנת הקורונה, צוותי החינוך רבים באמת השתתפו בבית הספר של הקיץ. אבל באה הקורונה, ומה לעשות שהיא גרמה לשחיקה גדולה מאוד גם שלהם. ראינו שקרוב ל-10% נענו לעבודה בחופש. הם מבקשים לצאת לחופשה ולאגור כוחות, כי הם יצטרכו לפתוח את השנה ב-1 בספטמבר. מי שחושב שהמורים בתיכונים יוצאים ב-21 ביוני לחופשה וביסודי ב-30 ביוני - הוא טועה. הם נשארים להכין את שנת הלימודים וזה לוקח לפעמים גם שבועיים או שלושה".