אברהים אלעביד, אביה של חנין אלעביד בת ה-27 שנרצחה ביום חמישי ברהט לעיני בתה בת השלוש, יצא היום (ראשון) נגד מנהג נקמת הדם ואמר כי זו "תרבות מגעילה". בריאיון לאולפן ynet הוסיף האב: "הם קטפו חיים של ילדה, מה עשו בזה? מה יצא מזה בכלל?"
חנין אלעביד, גרושה ואם לילדה בת שלוש, נורתה למוות בראשה ביום חמישי ברהט, שם התגוררה בשכירות לאחר שלפני כן גרה בלוד. היא אותרה ללא רוח חיים בביתה.
2 צפייה בגלריה
חנין אלעביד נרצחת בת 27 חשד ל רצח ירי יריות רהט זירת רצח ירי רהט
חנין אלעביד נרצחת בת 27 חשד ל רצח ירי יריות רהט זירת רצח ירי רהט
חנין אלעביד שנרצחה ביריות ברהט
(צילום: חיים הורנשטיין )
האב התייחס לחקירת הרצח ואמר כי "האמת היא שאנחנו עדיין לא יודעים כלום. כולנו יושבים על זה, גם המשטרה וגם אני. אני מקווה שיהיה לנו קצה חוט".
האב טען כי אינו בקשר עם בנו, אימן אלעביד, שנעצר במסגרת החקירה. לדבריו, גם הקשר עם הבת שנרצחה היה רופף: "הקשר היה חפיף כזה, לא הדוק. זו הרשלנות שעשיתי, הטעות שעשיתי שלא הייתי חזק איתם בקשר".


חנין, תושבת לוד במקור, חוותה לא מעט קשיים בצעירותה, אולם כאישה בדואית גרושה חייה הפכו להיות משימה בלתי אפשרית. ממסמכי המשטרה עולה כי אחיה אימן שבר את ידה כשהייתה בת 16. הגרוש שלה, שבעת חתונתם היה בן 41, נעצר לאחר נישואיהם בחשד לתקיפתה ובעקבות כך היא נמלטה למעון לנשים מוכות. ואולם, בהמשך היא החליטה לברוח מהמוסד מחשש לחייה.
האב התייחס לכך ואמר: "אני זוכר שאימן נעצר, הוא איים עליה ולא תקף אותה, ואז שוחרר".
-אתה חושב שזה יכול להיות הוא? "הוא לא היה בארץ, זו הבעיה".
2 צפייה בגלריה
זירת הרצח שבה נרצחה אישה בת 30
זירת הרצח שבה נרצחה אישה בת 30
שוטרים בזירת הרצח ברהט
(צילום: חיים הורנשטיין)
"הגירושים של חנין היו לפני עשר שנים או יותר, אז היא התחתנה פעם ראשונה, והתגרשה", אמר האב. "זו לא בעיה, זה לא צריך לגרום לדברים כאלה. אני לא מאמין שזה בגלל הגירושים, לקטוף חיי אדם", אמר האב.
- אבל החשד במשטרה הוא שהרצח בא על רקע אי-הכיבוד שלה לכאורה של המסורת, שהיא ניהלה חיים שלא התאימו לסביבה. "בסדר, בכל זאת. אתה יודע כמה אנשים יש כאלה? יש מיליונים. למה לא קוטפים את החיים שלהם? למה?"
האב קרא לחקור את כל בני המשפחה: "צריך לחקור את כולם. הם קטפו חיים של ילדה, מה עשו בזה? מה יצא מזה בכלל? מה? עשתה טעות, אז מה? ילדה חזרה בתשובה, חזרה להתפלל, חיה אצל אחותה, מה פסול בזה אני לא מבין. למה? למה? אתה יודע מה, אני לא רוצה כלום, רק לשאול פנים מול פנים את הרוצח - למה? זה הכול".

האב יצא בחריפות נגד התרבות של נקמה על רקע כבוד המשפחה שקיימת בחברה הערבית והבדואית, וכינה אותה "תרבות מגעילה". הוא הוסיף: "מה כבוד משפחה, איזה כבוד משפחה ואיזה בטיח, מה נשאר? איזו מסורת יש היום? אין מסורת, זה סתם חארטה ודאווינים".
האב הוסיף: "לא נקמות, לא כבוד המשפחה ולא כלום. יש אלוהים אחד ששופט כל אדם, לא אני ולא אתה. מה זה התרבות הזו, לרצוח ילדה, לרצוח אישה, על מה כל זה? למה? לקטוף חיי אדם בשביל מה?"
אברהים סיפר כי בתה בת השלוש של חנין מתגוררת כעת עם בתו, אחותה של חנין. "אני אעשה את המקסימום, כמה שאני אוכל אני אעזור. איבדנו אותה אז לפחות שזו תישאר, למזכרת. אין מה לעשות. אני מקווה שזה יהיה הרצח האחרון בכל המדינה הזאת. מי שהלך הלך, אין מה לעשות, אי אפשר להחזיר אותו", אמר האב.
בגין האיומים והתקיפה של חנין נשלח האח אימן ב-2011 לשבעה חודשי מאסר, שנגזרו עליו בהסדר טיעון משום שהיא סירבה להעיד נגדו. לא אחת קורבנות עבירה בחברה הבדואית מסרבות להעיד נגד התוקפים שלהן מחשש לנקמה. במשפחות רבות לוקחים האחים את האחריות "לחנך" את האחיות ולשמור עליהן שילכו בתלם המסורתי.
יסמין, אחותה של חנין, ספגה גם היא איומים על חייה. בכתב אישום אחר שהוגש נגד האח אימן נטען כי הוא איים גם על האחות הנוספת שיהרוג את ילדיה ויחתוך אותם. "היא הייתה אמא טובה, עבדה בניקיון יחד עם חברה שלה שגרה איתה", סיפרה ביום שישי יסמין. "היא הייתה עובדת חרוצה, היה חשוב לה שהילדה תהיה מסודרת, הילדה הייתה כל העולם שלה. היא רצתה שיהיה לה הכול".