2 צפייה בגלריה
רועי ליאל דובינסקי
רועי ליאל דובינסקי
רועי וליאל דובינסקי
שיפור משמעותי במצבה של ליאל בת ה-10 שאושפזה במצב קשה עם קורונה בבית החולים קפלן. בבית החולים ציינו בצהריים (רביעי) כי ליאל מוגדרת כעת במצב קל ואיננה זקוקה לסיוע בחמצן, כך שהועברה למחלקת קורונה ילדים.
"יש שיפור, והמצב יותר טוב", סיפר אביה רועי ל-ynet. "אנחנו מאוד אופטימיים ורוצים להודות לצוות במחלקת הטיפול הנמרץ. ליאל מרגישה הרבה יותר טוב, יש לה מצב רוח וכל הברכות שקיבלה מאוד עזרו בהחלמה". גם אצל אמה של ליאל, שנדבקה בקורונה ואושפזה במצב בינוני, וגם אצל סבה, חל שיפור. רועי ציין כי בימים האחרונים קיבלה בתו ברכות מידוענים רבים, בהם ציפי שביט, משה פרץ, משפחת טרסוב ושחקני בית"ר ירושלים, קבוצת הכדורגל אותה אוהדת, מה שרומם את רוחה במיוחד.
לפני קצת פחות משבועיים התעוררה ליאל עם תסמיני שיעול וצינון. "עשינו לה בדיקת קורונה והיא יצאה חיובית", סיפר אז האב. "בהתחלה זה היה נראה כמו שפעת, אבל לקראת יום רביעי שעבר מדדי הסטורציה שלה הפכו לנמוכים. הזמנו רופא הביתה והוא המליץ לא לקחת אותה לבית חולים כדי לא ליצור לה טראומה".
בלילה שבין יום שישי לשבת הידרדר מצבה של בתו: "היא צעקה לי 'אבא, אין לי אוויר, אני נחנקת, תעזור לי'. נתנו לה חמצן ממכונת חמצן שהבאנו יום קודם לכן ובבוקר היה פה אמבולנס שלקח אותה לבית החולים".

נועם בן ה-13 שוחרר מבית החולים: "נכונה לו דרך להחלמה"

נועם אביכזר בן ה-13 ריגש מדינה שלמה כשהתראיין מתוך היחידה לטיפול נמרץ ילדים חולי קורונה בבית החולים הדסה עין כרם, כשמצבו היה קשה והוא נזקק לתמיכת חמצן ממושכת. היום הוא שוחרר לביתו.
נועם, המתגורר עם משפחתו בשכונת הר חומה בירושלים, אושפז לאחר שנדבק בנגיף ומצבו הידרדר. במשך יותר מעשרה ימים הוא טופל בידי צוות טיפול נמרץ, בהובלתם של מנהל המערך ד"ר אורי פולק מנהל והאחות הראשית סוניה שרעבי.
2 צפייה בגלריה
נועם אביכזר
נועם אביכזר
נועם אביכזר. "מצבו טוב, יש עוד דרך להחלמה"
(באדיבות המשפחה)
"אני רק ילד, זה מאוד קשה ומבהיל כשאני לא מצליח לנשום בלי מסכת חמצן", סיפר אז נועם, "ואם אני רק מזיז אותה לכמה שניות - מיד יש לי תחושת חנק. אני שמח שמטפלים בי פה בלי הפסקה, ואני מאמין שאחלים מהמחלה הזאת".
שירי, אמו של נועם, סיפרה כי הוא "מרגיש הרבה יותר טוב ועוד נכונה לו דרך להחלמה". היא ביקשה להודות לצוותים הרפואיים: "הם עובדים מסביב לשעון ומכל הלב כדי לרפא את הילדים החולים בקורונה. הם נותנים ממש את הנשמה, הרגשנו שיש על מי לסמוך ושאנחנו עטופים באנשים מקצועיים שיודעים איך להקל עליו.
"סוף סוף נועם לא זקוק לתמיכת חמצן במהלך היום, ולדעתי זו תוצאה של טיפול נכון ומינונים מחושבים של תרופות. לא האמנו כשראינו את השיפור מיום ליום, אבל הוא אכן קרה לנו מול העיניים - ולא שיחררו את נועם עד שהיו בטוחים שזה ממש בסדר להמשיך את ההחלמה בבית.
"זו לא חוויה קלה", סיכמה שירי, "אבל היא עברה עלינו פה בהדסה עם צוות של מלאכים שראו רק את נועם ואת טובתו".