צעיר יהודי מואשם בניסיון רצח במעשה טרור - שבועיים אחרי ניסיון הלינץ' בערבי בבת ים: פרקליטות מחוז ת"א הגישה הבוקר (יום ב') לבית משפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד נתנאל בנימין (25) בגין ניסיון רצח, ואיתו הואשמו גם להב אוחנינה (18) ונער בן 16, בעקבות המקרה שאירע בשיא המהומות. עשרות הפורעים האחרים שתועדו בלינץ' נעדרים מכתב האישום, אך ייתכן שעוד יתווספו אליו בהמשך.

6 צפייה בגלריה
ניסיון לינץ' באדם ערבי בטיילת בת ים
ניסיון לינץ' באדם ערבי בטיילת בת ים
מוסא שרוע על הקרקע אחרי ניסיון הלינץ'
(צילום: יריב כץ)
6 צפייה בגלריה
הרכב בבת ים
הרכב בבת ים
אחרי ניסיון הלינץ', הפורעים השחיתו את הרכב. שוטרים במכונית ההרוסה של מוסא
(צילום: gettyimages)
6 צפייה בגלריה
הרכב בבת ים
הרכב בבת ים
(צילום: gettyimages)
בשבוע האחרון גורמים באכיפת החוק אמרו כי האישום בניסיון הלינץ' בבת ים לא יכלול ניסיון רצח, אלא עבירות חמורות פחות - אולם בסופו של דבר סעיף זה כן נכלל באישום כלפי נאשם אחד - נתנאל בנימין.
פרט לניסיון רצח שבו מואשם בנימין, מואשמים השלושה - כל אחד לפי חלקם - במעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, חבלה במזיד לרכב ממניע גזעני, גניבה ממניע גזעני, התפרעות שסופה נזק מתוך מניע גזעני, הסתה לטרור והסתה לגזענות. כל זאת, לפי האישום, לאחר שהנאשמים לקחו חלק באירועים בבת ים שכללו הפרות סדר, התפרעות אלימה, קריאות גזעניות וניסיון לינץ'.
בכתב האישום שהגישה עו"ד עפרה קרמני אוטולנגי היא תיארה כיצד ב-12 במאי החלה ברשתות החברתיות התארגנות לפגוע באזרחים ערבים ובעסקים בבעלות ערבים בטיילת בבת ים, ובנימין והקטין שהואשם לקחו חלק פעיל בקבוצת וואטסאפ שהסיתה לפגיעה בערבים. בשעות הערב של אותו יום הגיעו השניים, במקביל לאוחנינה ולעשרות אנשים נוספים שזהותם בשלב זה לא ידועה, לטיילת בבת ים - במטרה לפגוע בבתי עסק של ערבים.

6 צפייה בגלריה
הפרות סדר בטיילת בת ים
הפרות סדר בטיילת בת ים
הפורעים חיפשו בתי עסק של ערבים. שווארמה סהרה שהושחתה בבת ים
(צילום: מוטי קמחי)
6 צפייה בגלריה
גלידת ויקטורי בבת ים
גלידת ויקטורי בבת ים
גלידת ויקטורי שהושחתה בבת ים
(צילום: מוטי קמחי)
בסמוך להגעת הפורעים לעיר, בנימין שלח הודעה בקבוצת הוואטסאפ: "אם כבר התחלנו, לא צריך לפחד לסיים את זה". כמה דקות לאחר ההודעה, בנימין, הקטין ופורעים נוספים החלו להיאסף מול מסעדה בבעלות אזרח ערבי, שברו את חלונותיה, נכנסו פנימה, עלו על דלפק המסעדה, נטלו פחיות ובקבוקי שתייה וחילקו אותם לפורעים, זרקו כיסאות ובקבוקי שתייה לעבר חלונות המסעדה וקראו קריאת חוזרות ונשנות של "מוות לערבים" לעבר קהל הפורעים המשולהב שהצטרף אליהם.
בסביבות השעה 21:30 הגיע סעיד מוסא, קורבן ניסיון הלינץ', עם רכבו לטיילת - ועצר בשל פקק תנועה. אחד הפורעים ניגש אליו ושאל אותו אם הוא ערבי. מוסא השיב בחיוב, ואותו אדם הטיח אגרוף בפניו - תוך שצעק "הנה ערבי, הנה ערבי". מוסא, שהבין שהוא נמצא בסכנה, ניסה לברוח ונסע עם רכבו לאחור - בזמן שעשרות מהפורעים רודפים אחריו וצועקים "ערבי, ערבי". מוסא התנגש ברכב שעמד מאחוריו, ניסה לברוח בנסיעה מהירה קדימה תוך שהפורעים רודפים אחריו, התנגש ברכב נוסף ונעצר.
מיד אחרי שנבלם תקפו את מוסא עשרות פורעים, בהם בנימין והקטין, הוציאו אותו מהרכב, חשמלו אותו בשוקר, הפילו אותו לרצפה והיכו אותו באגרופים, בבעיטות ובאלה טלסקופית. מוסא ניסה לקום והופל שוב, תוך שהתוקפים מכים אותו. אחד מהם אף הטיח בפניו קורקינט חשמלי. בנימין עצמו תקף את מוסא ששכב על הקרקע בכ-10 מכות אגרוף בפניו, וגם בעט בצווארו בעוצמה.

6 צפייה בגלריה
נזקים בטיילת בת ים
נזקים בטיילת בת ים
מניפים דגל ישראל על רקע שווארמה סהרה ההרוסה
(צילום: יריב כץ)
תקיפתו של מוסא הופסקה רק על-ידי עוברי אורח שהגנו עליו והרחיקו את התוקפים. הפורעים עזבו את מוסא כשהוא שרוע על הקרקע וחבול קשות. בנימין התרחק מהמקום, אך לאחר מכן חזר שוב, בעט בראשו של מוסא וזרק על פניו בקבוק, עד שהורחק בכוח.
כתב האישום מתאר כיצד שכב מוסא על גבו כשפניו חבולות קשות והוא שותת דם. במצב זה צילם אותו הקטין, תוך שהוא צועק: "זיינו אותו", "אני בידיים שלי זיינתי אותו", וזאת בכוונה לפרסם את הסרטון ולבזות את הקורבן.
במקביל לתקיפה ולאחריה, הפורעים ובהם בנימין ואוחנינה חיבלו ברכב של מוסא, ניפצו את שמשות הרכב, שברו את המראות וניסו לעקור את דלתות המכונית. הפורעים היכו ברכב באלות ובבעיטות, זרקו חפצים ואופניים על הרכב וגנבו ממנו רכוש.
כתב האישום מתאר גם כיצד התראיין אוחנינה לכתב כאן 11 אחרי ניסיון הלינץ', ואיים לפגוע בערבים: "יצאנו היום לרחוב כדי לריב עם ערבים, כדי שאנחנו נראה להם שהם לא יכולים לשלוח לפה טילים. אנחנו כבר לא ילדים אנחנו נזיין אותם. אנחנו נרביץ להם, אם צריך גם נהרוג אותם ואם צריך גם נרצח אותם".
בבקשת המעצר עד תום ההליכים נאמר כי "ההתקהלות וההתפרעות בטיילת בבת ים הייתה מאורגנת ומתוכננת לצורך פגיעה בערבים. המשיבים הגיעו למקום מתוך כוונה להשתתף באירוע האלים, והם לא נקלעו למקום במקרה. שלושת המשיבים לקחו חלק דומיננטי באירוע, בהלהטת ההמון, בהרס והביזה וכן באלימות, כל אחד על פי חלקו. באווירה רוויות האלימות, התוקפנות והגזענות, לא היה לקורבן כל סיכוי להיחלץ מההמון ללא פגע".