שר המשפטים האמריקני וויליאם באר אמר ל-AP כי משרד המשפטים לא מצא הוכחה להונאה נרחבת, שתשנה את תוצאות הבחירות לנשיאות. שר המשפטים של טראמפ אמר את הדברים למרות שהנשיא טוען שוב ושוב שהבחירות "נגנבו" ממנו, ומסרב להודות בהפסד לג'ו ביידן.
בראיון ל-AP אמר באר שפרקליטים אמריקנים וסוכני FBI בוחנים את התלונות שהתקבלו על זיופים והונאה בבחירות. "עד כה לא ראינו הונאה בהיקף שיכול להשפיע על תוצאה אחרת בבחירות", אמר באר, שנחשב לאחד מבעלי הברית הנאמנים ביותר של טראמפ.
7 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ וויליאם באר
דונלד טראמפ וויליאם באר
שר המשפטים של טראמפ: "לא גילינו הונאה בהיקף שישפיע על התוצאות"
(צילום: AFP, EPA)

רודי ג'וליאני וג'נה אליס, שמנהלים את המאבק המשפטי של טראמפ, אמרו בתגובה לדבריו של באר: "עם כל הכבוד לתובע הכללי, לא הייתה אפילו מראית עין של חקירה במשרד המשפטים. אנחנו נמשיך לרדוף אחר האמת באמצעות מערכת המשפט והרשות המחוקקת במדינות". הם אמרו שבאר אמר את הדברים מבלי שהיה מודע לאי-סדרים משמעותיים ולהוכחות על הונאה שיטתית בבחירות.
בדומה לטראמפ, באר הזהיר לפני הבחירות שההצבעה הנרחבת באמצעות הדואר - שבגלל מגפת הקורונה הייתה בהיקף חסר תקדים - עלולה לגרום להונאה ולזיופים. בחודש שעבר, ימים ספורים אחרי ההכרזה על ניצחון ביידן, אישר שר המשפטים לתובעים פדרליים ברחבי ארה"ב לחקור "טענות מוצקות" לאי-סדרים בבחירות. כבר אז ציין באר שברוב המקרים "הונאות" בבחירות אינן נרחבות מספיק כדי לחולל שינוי בתוצאות. הוא ביקש מהתובעים הפדרליים שלא לחקור טענות "מופרכות".

7 צפייה בגלריה
וויליאם באר שר המשפטים של ארה"ב
וויליאם באר שר המשפטים של ארה"ב
באר. אישר לתובעים פדרליים לחקור "טענות מוצקות" על הונאה
(צילום: AP)
בשבועות האחרונים מנסה טראמפ להטיל דופי בתוצאות הבחירות. הצוות המשפטי שלו הגיש שורה של עתירות בכמה מדינות מפתח שבהן הפסיד לביידן. העתירות הוגשו למרות שהצוות שלו לא הציג שום ראיה לכך שבוצעה הונאה בספירת הקולות כפי שטראמפ טוען. המאבק המשפטי של הנשיא מסתמן ככישלון, ומדינות מפתח אישרו את ניצחונו של ביידן. הרוב המכריע של העתירות נדחו על ידי השופטים, שלא השתכנעו מהטענות שתוצאות הבחירות "אינן לגיטימיות".
טראמפ אמנם לא מתכוון להודות בהפסד, אך בשבוע שעבר אישר לממשל שלו להתחיל בהליך העברת השלטון לביידן. בסוף השבוע האחרון אמר הנשיא היוצא כי יעזוב את הבית הלבן אם חבר האלקטורים שיתכנס באמצע החודש יצביע בעד יריבו הדמוקרטי. זו הייתה האמירה הקרובה ביותר להודאה בהפסד שנשמעה מפיו של הנשיא הרפובליקני מאז שהפסיד בבחירות.
7 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן עם סד אחרי הפציעה ב קרסול רגל ארה"ב
ג'ו ביידן עם סד אחרי הפציעה ב קרסול רגל ארה"ב
ביידן בהופעה ראשונה אחרי הפציעה
(צילום: AFP)
7 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב הנבחר ג'ו ביידן מציג את הצוות הכלכלי שלו ב דלאוור
נשיא ארה"ב הנבחר ג'ו ביידן מציג את הצוות הכלכלי שלו ב דלאוור
ביידן מציג את הצוות הכלכלי שלו בדלאוור
(צילום: gettyimages)
7 צפייה בגלריה
ג'נט ילן שתהיה שרת האוצר של ג'ו ביידן ארה"ב דלאוור
ג'נט ילן שתהיה שרת האוצר של ג'ו ביידן ארה"ב דלאוור
שרת האוצר החדשה ג'נט ילן
(צילום: gettyimages)
אתמול הציג ג'ו ביידן את המועמדים שלו לתפקידים הכלכליים הבכירים בממשל החדש, בראשם ג'נט ילן - שהייתה בעבר יו"ר הפדרל ריזרב ותכהן בתפקיד שרת האוצר. ילן תהיה האישה הראשונה בתפקיד. הנשיא הנבחר הופיע עם סד ברגל ימין אחרי שסובב את הקרסול, בזמן ששיחק עם אחד הכלבים שלו.
ביידן קרא אמש לקונגרס לאשר חבילת סיוע לנפגעי הקורונה – שאישורה מתעכב בקונגרס כבר חודשים. "המסר שלנו לכל מי שמתקשה כרגע הוא זה: העזרה בדרך", אמר ביידן. בנאום בדלאוור אמרה ילן שהנזק הבריאותי והכלכלי שגרמה מגפת הקורונה לארה"ב הוא "טרגדיה אמריקנית".
פורסם לראשונה: 21:39, 01.12.20