2 צפייה בגלריה
סעדו זעורוב
סעדו זעורוב
המספרות חוזרות ממחר
(צילום: טל שחר)
החל ממחר (ראשון) רבבות תלמידים בכיתות א'-ד' ישובו ללימודים בבתי הספר בקפסולות, ובעקבות אישור הממשלה גם בתי הכנסת ושורת ענפים במשק יוכלו להיפתח מחדש, בהם מספרות, רפואה משלימה, טיפולי יופי, צימרים ושיעורי נהיגה. התקנות החדשות תקפות עד 14 בנובמבר.
מספרות, מכוני יופי ומטפלים ברפואה משלימה, בהם גם רכיבה טיפולית, טיפולים רגשיים ונפשיים ובריכות טיפוליות, יוכלו לפעול רק בהתאם לתקנות ובקביעת תורים מראש. גם מרכזי יום לקשיש וספריות לעיוורים יוכלו להיפתח מחדש. מתחמי אירוח יוכלו להיפתח רק במקרה של עד 4 יחידות אירוח נפרדות כאשר כל יחידה תארח אנשים שגרים ביחד. הקנס בגין הפרת התקנות בצימרים עומד על 5,000 שקל.
בתי כנסת ייפתחו אך ורק לתפילות, ובתנאי שיארחו עד 10 מתפללים במבנה ו-20 במקום פתוח. השרים קבעו כי תפילה עם מספר גבוה מהמותר היא עבירה פלילית שהקנס בגינה הוא 500 שקל לכל אחד מהנוכחים. אירועי חתונה, מסיבות, טיולים מאורגנים וטקסים יתאפשרו במתכונת דומה. בעלי עסקים שיעניקו שירות לאירוע אסור, דוגמת צילומים, הסעדה, מוזיקה או תאורה, ייקנסו ב-5,000 שקל.

כמו כן, השרים אישרו לקיים תחרויות ואימוני ספורט לספורטאים תחרותיים, בהם גם ילדים ונוער, ובענף השחייה והספורט המוטורי גם לבגירים. כמו כן, שיעורי נהיגה יותרו בכפוף לתקנות המעודכנות של נסיעה ברכב פרטי: נהג ושני נוסעים לכל היותר.
בהמשך לפתיחת שמורות הטבע והגנים הלאומיים, שקרוב ל-100 אלף מטיילים פקדו אותם במהלך השבת, השרים אישרו לפתוח גם אתרי מורשת ואתרי עתיקות, וכן הפעלת מתחמי דרייב-אין לצורך צפייה בסרטים.
2 צפייה בגלריה
כיתה ריקה בבית ספר יסודי בתל אביב
כיתה ריקה בבית ספר יסודי בתל אביב
תלמידי א' עד ד' חוזרים ללימודים
(צילום: AP)
ביום חמישי האחרון החליט קבינט הקורונה לאמץ את ההמלצה לצמצם את מתווה היציאה של ד"ר שרון אלרעי-פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, כך שייפרס על פני שישה שלבים ולא תשעה. השרים עדיין לא סיכמו באופן סופי על פתיחת חנויות הרחוב, שנכון להערב מתוכננת ליום ראשון הבא - אך כפופה להסכמות בין משרדי הבריאות והאוצר.
ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם אתמול סרטון שבו פנה לסוחרים ואמר: "אני יודע כמה קשה. אני מבקש מכם לשתף פעולה עוד כמה ימים. התחייבנו לפתוח ביום ראשון הבא, אולי לפני אם התחלואה תרד, וזו הבעיה העיקרית - התחלואה מזנקת בכל העולם. הצלחנו בכוחות משותפים להוריד אותה, אנחנו לא רוצים שהיא תעלה בחזרה ואז נצטרך להטיל שוב מגבלות. אני אעזור לכם בכל דרך, עזרנו לכם כלכלית, נעזור לכם בעוד אמצעים. תחזיקו מעמד, בעוד כמה ימים תוכלו לפתוח ובעזרת השם נתגבר יחד על התחלואה והקורונה".
עם זאת, נכון להערב אין מועד מדויק לחידוש המסחר בקניונים ובשווקים ולפתיחת מסעדות, בתי קפה, בתי מלון, חדרי כושר, בריכות וחוגי ספורט במקומות סגורים. עולם התרבות והפנאי, בהם גני אירועים, אולמות, כנסים, ברים ופאבים נמצאים בשלבים האחרונים של מתווה היציאה שנקבע בממשלה.