בעוד קבינט הקורונה עדיין מתלבט בשאלת פתיחת הצימרים, יש מי שלא ממתינים ומפעילים את הצימרים חרף האיסור שעדיין בתוקף. המשטרה פשטה היום (שלישי) עם גופי אכיפה נוספים על מתחם צימרים במושבה יבנאל באזור הכינרת, שבו התאכסנו אורחים בניגוד לתקנות. השוטרים נתנו קנסות לאורחים ולבעלי המקום, ולאחר שימוע הוצא למתחם צו סגירה.
1 צפייה בגלריה
המושבה יבנאל
המושבה יבנאל
המושבה יבנאל
(צילום: אביהו שפירא)
בפשיטה על המתחם השתתפו שוטרים, ועמם נציגי מס הכנסה, רשות מקרקעי ישראל, הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, היחידה הארצית לפיקוח על הבנייה, המשטרה הירוקה, המרכז לגביית קנסות וחברת חשמל.
במקום שהו שבעה אורחים שלהם נרשמו דו"חות בגין שהיה במקום אסור על פי תקנות הקורונה. לבעלת המקום נרשם דו"ח על סך 5,000 שקל. בעלים נוסף זומן לתחנת המשטרה בטבריה לשימוע שבסופו הורה מפקד התחנה על צו סגירה למשך שבעה ימים למתחם הצימרים.
בנוסף רשויות המס פתחו בחקירה ומצאו ראיות להעלמת הכנסות. בין היתר נמצא כי אחד האורחים שילם במזומן עבור האירוח, מבלי שהעסקה תועדה בספרים. בעל המקום זומן למשרד פקיד השומה להמשך ביקורת. כמו כן נמצאו ליקויי בנייה חמורים במקום, שנבנה על קרקע חקלאית תוך הסגת גבול.
ואילו בגליל המערבי, שם דורשים בעלי צימרים הכרה כ"איי תיירות" בדומה למתוכנן באילת וים המלח, ציינו היום בסיפוק את ההיענות למכתב בעלי הצימרים ששיגרו באמצעות נציגם עו"ד רועי קרן. הנציגים הוזמנו להשמיע את דברם בישיבת ועדת חוק, חוקה ומשפט בכנסת שתדון ביום שני בהקלות. לדברי עו"ד קרן, המשמעות היא שגם אם קבינט הקורונה לא יחליט על פתיחת התיירות הכפרית, יוכלו המפעילים לעקוף אותו ולבקש הקלות ישירות מהוועדה.