"לא יהיה מנוס מסגר, אני לא יודע אם לפני החגים או אחריהם", כך אמר היום (ג') שר האנרגיה יובל שטייניץ. בראיון באולפן ynet הוא מתח ביקורת על תפקוד הממשלה שבה הוא חבר: "בעניין המאבק בקורונה - הממשלה החדשה עדיין לא מתפקדת בצורה מיטבית. אני מקווה שהיא תעלה על הפסים".
הוא הוסיף כי לגבי התפקוד החלקי כי "הוועדות החשובות באמת, הקריטיות, קיימו מספר גדול של ישיבות ארוכות ורציניות בחודש האחרון. מדינת ישראל בסך הכול מנוהלת בצורה טובה מאוד".
- סליחה, אנחנו לא מרגישים שזה מנוהל טוב. יש פה משבר כלכלי-חברתי ואתם כל הזמן עסוקים במשבר פוליטי. "ראש הממשלה ממוקד בשלוש מטרות - גם במדיני-ביטחוני, גם בכלכלי וגם במאבק למען בריאות העם והמדינה".
1 צפייה בגלריה
יובל שטייניץ
יובל שטייניץ
השר שטייניץ באולפן ynet. "ניר ברקת השתלח"
(צילום: יריב כץ)
- למה אין תקציב מדינה לישראל? "צריך לעשות תקציב דו-שנתי מלא לשנים 2022-2021 עם תוכנית כלכלית שלמה".
- מה שאתה אומר מתואם עם ראש הממשלה? כי הוא רוצה בחירות במרץ. "אני אומר את עמדתי מבחינה כלכלית. ראש הממשלה, אגב, אמר שהמטרה שלנו היא שממשלה תתפקד במשך כל השלוש או ארבע שנים שנקבעו לה, מתוך תקווה שאנחנו וכחול לבן נלמד לעבוד ביחד. אם חלילה וחס באמת נמשיך לבלום ולסרס אחד את השני, אני בכוונה לא שם את כל האשמה רק על כחול לבן. אבל אם נמשיך להתנהל בצורה מקרטעת כזאת יכול להיות שבאמת לא יהיה מנוס מבחירות חדשות, אבל אני מאוד מקווה שנמנע אותן וננצח קודם כל את הקורונה. כי בלי לנצח את הקורונה אתה לא יכול להצמיח מחדש את הכלכלה".
- הצעת את זה לחברך שר האוצר ישראל כץ? היית שר אוצר, אתה מצליח להבין מדוע הוא לא עומד על הרגליים האחוריים ואומר שישראל חייבת עכשיו תקציב? "הוא מקבל את החלטות".
- הוא מתפקד טוב בתור שר אוצר? "אני חושב שכן. צריך לתת לו גיבוי, זה תפקיד קשה, בטח בתקופת משבר כזאת".
- כי ניר ברקת אומר שזה גדול עליו. "אני דוחה את ההשתלחות והסגנון של ניר ברקת. מותר לחשוב אחרת אבל לא בסגנון כזה ולא בהשתלחות כזאת. ישראל כץ אמר שבשבוע הבא הוא יתחיל לעבוד על התקציב לשנה הבאה, ואני מציע שהתקציב יהיה לשנתיים הבאות ביחד".