חייל צה"ל מאזור המרכז נעצר בחשד שהיה מעורב בעסקת נשק עם שני תושבי כפר עקב שמצפון לירושלים. שלושת החשודים - תושבי ירושלים והחייל - נתפסו אתמול (יום שבת) "על חם" באחת השכונות בעיר, בזמן שלפי החשד ביצעו עסקת נשק שכללה חלקי נשק, כדורים, כובע זיהוי משטרתי, גרזן ואישור כניסה לבסיס צבאי.

לפי החשד, העסקה התקיימה ברכבם של תושבי כפר עקב, וברכב אותר אותו אמל"ח (אמצעי לחימה). שני התושבים והחייל נעצרו בשעות הבוקר המוקדמות, והיום (ראשון) האריך שופט בית המשפט השלום בירושלים, אליעזר ביאלין, את מעצרם של התושבים בשלושה ימים. הדיון של החייל מתקיים בבית משפט צבאי, וטרם התברר אם מעצרו יוארך.
התובע המשטרתי אמר בדיון בבית המשפט בירושלים כי "יש ראיות לכך שזו לא הפעם הראשונה שהחשודים פועלים כך". אחד החשודים הוא סטודנט במכללת הדסה בירושלים, ואין לו כל עבר פלילי.
כפר עקב נחשב למעין "מערב פרוע" בירושלים, ובחודשים האחרונים נצפות בשכונה המבודדת באופן תדיר כנופיות של רעולי פנים חמושים. כמו כן, באזור מתקיימים גם ריבי חמולות בין תושבי כפר עקב לתושבי קלנדיה.
השכונה עצמה נמצאת בחלקה בתוך החלק המוניציפלי של עיריית ירושלים, למרות שגיאוגרפית היא מעבר לגדר ההפרדה, וחלק ממנה שייך לרשות הפלסטינית. המשטרה וגם צה"ל כמעט לא נוכחים במקום, וכך למעשה הפך כפר עקב לשטח ההפקר של בירת ישראל.
מדובר צה"ל נמסר כי "מצ"ח פתחה חקירה בנוגע לחלקו של החייל באירוע. מטבע הדברים לא ניתן לפרט אודות חקירה מתנהלת".