כ-300 עובדי מעברי הגבול לא יקבלו את פני הנוחתים בנמל התעופה בן גוריון הלילה (בין שני לשלישי) החל מ-22:00 ועד 06:00. הנוסעים שיגיעו לא יוכלו לבצע ביקורת דרכונים ולקבל תוצאות של בדיקות קורונה כדי להיכנס לארץ - וייאלצו להמתין עד לסיום השביתה בבוקר. הלילה מתכוננות להמריא 21 טיסות, 10 מהן לארצות הברית, אך לגבי המראות קיים עוצר בשל מגבלות הרעש. באותן שעות צפויות לנחות 22 טיסות - כולל טיסות מטען. כ-1,500 נוסעים צפויים להמריא ו-כ2,600 צפויים לנחות.
1 צפייה בגלריה
עומסים בנתב"ג
עומסים בנתב"ג
עומס בנתב"ג. ארכיון
(צילום: שמוליק דודפור )
ועד עובדי מעברי הגבול בנתב"ג הודיע לעובדיו על שביתה שתיערך הלילה במחאה על התנהלות רשות האוכלוסין וההגירה, שלגביה אמרו כי היא "פוגעת בזכויותינו ובנהלי העבודה התקינים באופן חמור וחד-צדדי".
לטענת הוועד, העובדים לא קיבלו מענה מהנהלת רשות האוכלוסין וההגירה ובעיקר מראש אשכול נתב"ג, שלדבריהם מייצר אווירה עכורה ביחסי העבודה ומתעלם מהצורך להיות קשוב ל'הון האנושי'".
עוד אמרו בוועד כי הסיבה לשביתה היא איומים חוזרים ונשנים על המשך העסקה בקפסולות - כל זאת כשתקנות התו הירוק בוטלו. הם הוסיפו כי העסקה בקפסולות פוגעת בגמישות העבודה ובהתחייבויות ההנהלה כלפי העובדים.
בנוסף נמסר מוועד העובדים כי באחרונה נרשמו ביטולי הסעות באופן חד-צדדי - מה שאילץ עובדים להישאר לישון בנתב"ג בסופי שבוע. במכתב לעובדים ציין הוועד שלל פעולות שפגעו בתנאי העובדים: החל ממשמרות ללא הפסקה, העסקת עובדים בניגוד לתיאור תפקידם ופרסום מכרזים, שלטענתו מכורים מראש.
"צעד זה הוא הראשון מבין חוליית שרשרת צעדינו", אמרו בוועד. "ככל שלא נקבל אוזן קשבת, הבנה, תיקון הליקויים והתקדמות במשא ומתן לקראת גיבוש הבנות צורת העסקתנו - לא יהיה מנוס אלא לעבור שלב".
מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר: "בימים שבהם שדה התעופה מתחיל להתאושש משנה מורכבת, אנו סבורים שהכרזה מעין זו בהתראה כה קצרה של שלוש שעות, היא החלטה חסרת אחריות שנועדה בראש ובראשונה לפגוע בנוסעים. הסוגיות המועלות בהודעת השביתה הנן סוגיות המוכרות היטב לכלל הגורמים המקצועיים בשירות המדינה ואשר חלקן נדונות בפלטפורמות המקובלות מול הוועד בידיעתו. בנוסף, מתנהל שיח גם מול ההסתדרות".