2 צפייה בגלריה
ספיר ניסני
ספיר ניסני
הכרעת הדין של ספיר ניסני, אוגוסט 2020
(צילום: יריב כץ )
נדחה הערעור של ספיר ניסני נגד פסק הדין שבמסגרתו היא הורשעה בגרימת מותה ברשלנות של אמה, מרים ניסני, שעליה שפכה סיר עם שמן רותח - מה שהוביל למותה בהמשך. כך קבע היום (ב') בית המשפט המחוזי מרכז בראשות השופט אברהם טל.

פסק הדין של ניסני, שניתן בבית משפט השלום בפתח תקווה ולפיו היא נידונה לשלושה חודשי מאסר בפועל - נותר על כנו. בכך, הנאשמת ניסני תתייצב לריצוי מאסרה ב-13 ביוני בבית הסוהר נווה תרצה.
כזכור, ביוני 2016 הגישה פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) לבית משפט השלום בפתח תקווה כתב אישום נגד ניסני בגין גרימת מוות ברשלנות של אמה. ביולי 2018, במסגרת הסדר בין הצדדים, הודתה ניסני בגרימת העבירה במסגרת כתב אישום מתוקן, שבו הוכנסו שינויים קלים בלבד.
לפי האישום, שבו הודתה ניסני בסופו של דבר, היא התגוררה בתקופה זו עם אמה בכפר סבא. האם נהגה לשמור מפתח לארון תבלינים נעול סמוך למיטתה בחדר השינה. ב-21 באפריל 2016 האם הלכה לישון, ואילו ניסני רקחה תכשיר נטורופתי - היא העמידה סיר מעורבב בשמנים ורצתה להוסיף לו מלח. היא ניסתה ליטול את המפתח לארון התבלינים ממיטת אמה , ובחרה להיכנס לחדר החשוך עם הסיר הרותח.
אז, לפי כתב האישום, היא קיבלה שיחת טלפון שהסעירה אותה, נתקלה בשואב אבק שהיה מונח על הרצפה, איבדה אחיזה בסיר - והוא נשפך על אמה שנפגעה קשה. ניסני ניסתה לטפל בה והזעיקה סיוע ממגן דוד אדום. האם נפטרה בהמשך כתוצאה מזיהום שנגרם במהלך אשפוזה.
2 צפייה בגלריה
מרים ניסני
מרים ניסני
האם, מרים ניסני

בחקירה לא נאספה תשתית ראייתית של ממש כדי להוכיח שניסני פגעה באמה במודע או במתכוון, ואף נאספו אינדיקציות ראייתיות אובייקטיביות שונות שתומכות בגרסתה כי הדבר אירע בטעות רשלנית.
בהתאם להסדר, לאחר הודאתה, הנאשמת ניסני טענה טענות משפטיות שונות בבקשה לבטל את כתב האישום המתוקן מטעמי הגנה מן הצדק.
בפברואר 2019 קיבל בית משפט השלום בפתח תקווה את עמדת הפרקליטות - שלפיה על אף שבמקרים מסוימים של גרימת מוות ברשלנות של קרוב משפחה מדרגה ראשונה, הנטייה היא שלא להעמיד לדין פלילי, ולכל הפחות, לא להשית מאסר בפועל.
במקרה זה, הרף הגבוה במיוחד של הרשלנות הצדיק את העמדתה לדין של ניסני והרשעתה בפלילים. בספטמבר 2020 היא הגישה ערעור לבית המשפט המחוזי מרכז נגד הרשעתה ונגד חומרת עונשה, וניתן לה עיכוב ביצוע של העונש עד מתן פסק דין בערעור.
אותו ערעור שהגישה הנאשמת לא כלל נימוקים, והיא ביקשה מבית המשפט לאפשר לה אורכה להגשת נימוקי הערעור. במשך כמה חודשים, מעת לעת, בית המשפט אפשר לה לבקשתה מספר אורכות ממושכות להגשת נימוקי הערעור - אך היא לא הגישה זאת.  
לאחר שהארכה האחרונה שניתנה לניסני לא נוצלה על ידה להגשת הנימוקים, ולאחר שחלפו לא פחות משישה חודשים מיום הגשת הערעור ושבעה חודשים וחצי מיום מתן גזר הדין נגדה, בית המשפט המחוזי מרכז דחה סופית את הערעור על כל היבטיו, וקבע כי עליה להתייצב לריצוי מאסרה. את התיק ניהל עו"ד רועי רייס מפרקליטות מחוז מרכז (פלילי).