1 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בית חולים שיבא תל השומר
מחלקת קורונה בית חולים שיבא תל השומר
מחלקת קורונה בבית החולים שיבא
(צילום: AFP)
צעיר בן 27, אב לשניים שלא סובל ממחלות רקע, מאושפז לאחרונה בבית החולים שיבא בתל השומר במצב קשה לאחר שנדבק בקורונה. הצעיר, שלא התחסן, הועבר אתמול (יום שני) למחלקת טיפול נמרץ בבית החולים.
מנהלת היחידה לטיפול נמרץ כללי במרכז הרפואי שיבא תל השומר, ד"ר יעל חביב, אמרה כי "החולה פיתח מחלת חום ואושפז במחלקת קורונה במשך שבוע. מצבו החמיר שם, והוא הועבר לטיפול נמרץ. גם אצלנו מצבו המשיך להחמיר. בשבת רצינו להעלות אותו על אקמו (מכשיר לב ריאה) אבל איכשהו הוא הסתדר, ולמחרת הייתה מגמה של שיפור קלה והוא לא נזקק לאקמו אבל עדיין מצבו היה קשה".

לדבריה, "היום קיבלנו את תוצאות הבדיקה הסרולוגית שלו, והוא כרגע מוגדר מחלים והועבר למחלקת הטיפול הנמרץ. מדובר על איש בריא, אבל זה שאתה בריא וצעיר זו לא ערובה לכך שתעבור את המחלה הזו בשלום. אין לנו עדיין שמץ של מושג איך המחלה הזו מתנהגת ואיך מטפלים בשלב החריף שלה, ואין לנו שום יכולת לנבא. זה ברור שיש צעירים שמסתבכים מאוד ואפילו משלמים בחייהם למרות שלא הייתה להם שום מחלה ברקע".
ד"ר חביב הוסיפה: "אצלנו בטיפול הנמרץ היו לפחות שלושה חולים צעירים ביותר בגל הנוכחי, שלא סבלו ממחלות רקע, מצבם החמיר ולבסוף הם נפטרו. לעומת זאת, אנחנו רואים שאנשים שמתחסנים, גם אם הם נדבקים במחלה, עוברים אותה בצורה קלה יותר. מה שמדהים זה שראינו שגם קשישים עם גורמי סיכון שהתחסנו עברו את המחלה באופן מפתיע בצורה לא קשה והצליחו לצאת מזה. אלה דברים שלא ראינו בגלים קודמים".
לפי נתוני משרד הבריאות מאתמול, בבתי החולים מאושפזים 36 ילדים עד גיל 18 מאומתים לקורונה. עם זאת, יש לציין כי על פי רוב סיבת האשפוז של חלק ניכר מהם אינה קורונה. בנוסף, מאושפזות גם 41 נשים בהריון או יולדות עם קורונה, חמש מהן במצב קריטי. 32 מטופלים מחוברים למכונת אקמו.