1 צפייה בגלריה
מעצר עצור אזיקים אזיק חשוד אילוסטרציה
מעצר עצור אזיקים אזיק חשוד אילוסטרציה
ארכיון
(צילום: shutterstock)
בית המשפט לענייני משפחה שלל לאחרונה מגבר שנאשם בניסיון לרצח אשתו את האפוטרופסות על בנו - ובכך הפעיל את התיקון לחוק החדש, שמונע מצב שבו נאשם בניסיון רצח יהיה בעל זכויות הוריות על ילדיו. הנאשם, א"מ, עומד בפני כתב אישום חמור שלפיו ניסה לרצוח את אשתו ש"א, וכעת נשללה ממנו הזכות לאפוטרופסות על בנם המשותף.
מפרוטוקול הדיון שהותר היום (חמישי) לפרסום עלה כי רעייתו של הנאשם, אמו של הילד, ביקשה שהאפוטרופסות תשלל מהאב באופן זמני עד לסיום משפטו בעניינה.
השופטת מירה דהאן קבעה בדיון: "כאמור בסעיף לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות לפי התיקון לחוק, הרי שברירת המחדל היא שלילה זמנית של אפוטרופסות ההורה המואשם בהתבסס על כתב האישום. לכן, אני מורה על סעד זמני שלפיו תישללנה האפוטרופסות של הקטין מהאב, וקובעת כי האפוטרופסות הבלעדית של הקטין תהיה מסורה לאם הקטין בלבד באופן זמני. ככל שיורשע, תיבחן שלילה קבועה של אפוטרופסות האב".
התיקון לחוק, שיזמו חבר הכנסת עודד פורר וגדעון סער, נכנס לתוקף רק לאחרונה בעקבות סערה ציבורית. התיקון קובע כי יש לשלול זמנית מאדם שנאשם ברצח את הזכות לאפוטרופסות שלו עד לסוף המשפט בעניינו. אם יזוכה, הזכות לאפוטרופסות תושב - אך אם יורשע בביצוע העבירה, תישלל ממנו האפוטרופסות לעד. החוק קובע זאת גם במקרה שההורה אנס או ביצע מעשה סדום באחד מילדיו.