שלושה שוטרים נורו הלילה (בין שלישי לרביעי) למוות בכפר מבודד במרכז צרפת, כאשר הוזעקו לטפל בדיווח על אלימות בבית נגד אישה.
מצוד נרחב נפתח אחר החשוד בירי, ותוך שעות ספורות מסרו הרשויות כי הוא אותר ללא רוח חיים במכוניתו. לא נמסר כיצד מצא האיש בן ה-48 את מותו.
1 צפייה בגלריה
פיגוע בצרפת: אדם ערף את ראשו של מורה שהציג קריקטורות של מוחמד
פיגוע בצרפת: אדם ערף את ראשו של מורה שהציג קריקטורות של מוחמד
ניידת משטרה בצרפת. ארכיון
(צילום: רויטרס)
התקרית שמסעירה את צרפת התרחשה לפי הדיווחים מעט לאחר חצות (שעון מקומי), בכפר מבודד וקטנטן בשם סן-ז'וסט, באזור פווי-דה-דום שבמרכז המדינה.
לפי סוכנות הידיעות AFP, כאשר השוטרים מכוח הז'נדרמריה הגיעו לבית הם גילו שהאישה שהותקפה בו מצאה מחסה על הגג שלו. כבר עם הגעתם החשוד פתח לעברם באש. אחד מהם נהרג ואחר נפצע ברגלו.
החשוד, שמוכר למשטרה בשל סכסוך על משמורת ילדים, הצית בהמשך שריפה בבית וירה שוב לעבר השוטרים. מהירי הזה נהרגו עוד שניים מהם. השריפה כילתה את הבית עד היסוד, אך האישה חולצה ממנו. הרשויות לא ציינו אם היה מניע כלשהו מאחורי מעשיו של היורה, שכונה על ידיהן "משוגע".
שר הפנים הצרפתי ג'ראלד דרמאנה אמר כי השוטרים שנהרגו היו בני 21, 37 ו-45. הוא הביע את תנחומיו למשפחותיהם וכתב בציוץ בטוויטר כי "האומה מרכינה את ראשה בפני האומץ והמחויבות שלהם". גם הנשיא עמנואל מקרון התייחס לתקרית, וכינה את השוטרים שנהרגו "הגיבורים שלנו".