משרד הבריאות פרסם היום (ד') את הצעותיו לקיום אירועי יום השואה, יום הזיכרון, יום העצמאות וחג הרמדאן ברקע הירידה בשיעורי התחלואה. עם זאת, יש לציין כי הצעות המשרד כפופות לאישור הממשלה, שצפויה להצביע עליהן לאחר חג הפסח.
על-פי ההצעה, תפילות בזמן חג הפסח והרמדאן יותרו רק במבנים שבהם אין מושבים, ובתפוסה שלא תעלה על יחס של אדם אחד לכל שבעה מטרים רבועים. מספר האנשים בתוך כל מבנה לא יעלה על 3,000. בחוץ תותר התקהלות של 5,000 בני אדם, בהתאם למתווה התו הירוק.
5 צפייה בגלריה
תפילות בכותל
תפילות בכותל
מגבלות בכותל, למעט ברחבה החיצונית
(צילום: EPA)
5 צפייה בגלריה
תפילה ל הרוגים ב עזה מתפללים מוסלמים ב הר הבית ירושלים מסגד אל אקצא רמדאן ירושלים
תפילה ל הרוגים ב עזה מתפללים מוסלמים ב הר הבית ירושלים מסגד אל אקצא רמדאן ירושלים
תפילת רמדאן בהר הבית
(צילום: AFP)
תפילות בכותל המערבי יותרו בבית הכנסת הפנימי לפי התו הירוק, וברחבה הפנימית על פי מגבלת התקהלות של עד 50 אנשים. ברחבה החיצונית לא תהיה מגבלת התקהלות. על פי ההנחיה, כלל האנשים צריכים להציג את התו הירוק לפני שהם נכנסים למתחמי התפילה.
שעות הפעילות של המסחר יורחבו בפסח על מנת למנוע התקהלות מיותרת בחנויות ובבתי הקפה. בנוסף לכך, לא תותר כניסת ערבים ישראלים לשטחי הרשות הפלסטינית, וזאת ברקע העלייה החדה בשיעורי התחלואה בשטחים שנרשמה בשבועות האחרונים.
5 צפייה בגלריה
הרגשה של חזרה לשגרה במסעדות בירושלים
הרגשה של חזרה לשגרה במסעדות בירושלים
שעות הפעילות של המסחר יורחבו
(צילום: AFP)
באשר ליום הזיכרון, בטקס שיתקיים בהיכל הזיכרון הממלכתי בירושלים יוכלו להשתתף עד 200 בני אדם עם מרווחים, ובכניסה תחת תו ירוק בלבד. בטקס שייערך ביד לבנים בבירה יוכלו להשתתף עד 400 איש בתו ירוק בלבד ובטקס בכותל ישתתפו עד 500 בני אדם.
הכניסה לבתי העלמין ביום הזיכרון תותר השנה ללא מגבלה. זאת בניגוד לשנה שעברה, אז התמודדה ישראל עם גל ההתפרצות הראשון של נגיף הקורונה.
5 צפייה בגלריה
בחיילים בהר הרצל בירושלים לקראת יום הזיכרון
בחיילים בהר הרצל בירושלים לקראת יום הזיכרון
הר הרצל בשנה שעברה. השנה תותר כניסת משפחות ללא הגבלה
(צילום: רויטרס)
עם זאת, ההמלצה של משרד הבריאות היא שלבית העלמין יגיעו רק המשפחות הגרעיניות, ובהן מחוסנים ומחלימים. בהנחיות שפרסם המשרד צוין כי "תתאפשר כניסה לבית העלמין בשבוע קודם ליום הזיכרון לכל המעוניין לפי כללי הריחוק ועטיית מסכות. טקסי יום הזיכרון בבתי העלמין יתקיימו בהתאם לתו הסגול לימי הזיכרון. יינתנו דגשים להגעה של משפחות גרעיניות בלבד, הגעה של מחוסנים ומחלימים ככל שניתן ומניעת התקהלויות (משפחות יישארו ליד הקברים)".
על פי הצעת המשרד, ניתן יהיה לקיים את אירועי חג העצמאות ואת במות הבידור ברשויות המקומיות – לבעלי תו ירוק בלבד ובמקביל למגבלות התקהלות של עד 20 בני אדם בפנים או עד 50 בחוץ.
5 צפייה בגלריה
חוגגים עצמאות ברעננה
חוגגים עצמאות ברעננה
חוגגים עצמאות ברעננה ב-2019
(צילום: עיריית רעננה)
במבנים שבהם מוצבים מושבים, התפוסה תהיה פחות מ-5,000 אנשים, או מספר שלא יעלה על 50% מהתפוסה המותרת ולא יותר מ-1,000 בני אדם.